Eläkeläisille (yli 65 v) uusi kädenojennus hallitukselta! Pääsevät yksityiselle 28 euron omavastuulla, veronmaksajat kustantaa loput
"HALLITUS aikoo pilotoida muutosta, jonka myötä 65 vuotta täyttäneet pääsisivät yksityiselle yleislääkärille julkisen terveydenhuollon asiakasmaksun suuruisella omavastuulla. Ensi vuonna maksu on suuruudeltaan noin 28 euroa"
Kommentit (1001)
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeistäkin maksetaan vero, eläke ei siis ole verotonta tuloa. Ihan vaan tiedoksi ja tulevaisuuttasikin ajatellen.
Työmarkkinatuesta menee 20 % veroa eli se on 3 lapsen vanhemmalle 595 netto kuukaudessa.
1000 euron eläkkeestä ei mene veroa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä juttu!! Saavat lapsiperheet aikoja paremmin tk:seen, kun ei ole ikäihmiset tulppana. Heillä niitä vaivoja riittää. Kannatan ehdottomasti tätä.
Niitähän suljetaan ja henkilökuntaa vähennetään. Että saako niitä aikoja sittenkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella helppoa sanoa sosiaaliohjaajalle, että ei voida osallistua eläkkeellä olevien vai hoitoon, koska ansiosidonnaista leikattiin ja laitettiin auto pois.
Valtio hoitaa eläkeläiset tai jättää hoitamatta.
Lässyn lässyn.
Onpas sulla valtaa🤣🤣
Tottakai on valtaa, kun on kyse omista vanhemmista ja omasta elämästä. Luulitko, että sosiaalityöntekijä voi pakottaa ketään omaista osallistumaan vanhuksia koskeviin palavereihin? Tai hoitamaan vanhempiaan?
Eri
Parempi onkin kun pysyt kaukana vanhemmiltasi, kukaan ei ansaitse noin kylmää jälkeläistä.
Muista kieltäytyä perinnöstä.
Ei oo tulossakaan mitään perintöä. Muutenhan vanhemmat vois ostaa palvelut yksityiseltä.
Valtio irtisanoo 4000 virkamiestä, saadaan palkkatukitöihin ekonomeja ja AMK tutkinnnon suorittaneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lähitulevaisuudessa työikäisten odotetaan huolehtivan ikääntyvistä vanhemmistaan."
Siinä on kova motivaatio hoitaa kun toinen on lomaillut sinunkin rahoilla vuosikymmeniä ja sinun itse on työskenneltävä 70-vuotiaaksi tämän vuoksi.
Kyllä se on nuori polvi joka lomailee ja työurakin alkaa vasta kolmikymppisenä jos silloinkaan.
No ei lomaile kuin poikkeukset. Pätkätöiden työelämässä eivät lomaile edes kesäisin, toisin kuin nykyeläkeläiset joilla pyöri täydet kesälomat myöhäisestä teini-iästä lähtien. Elinkeinorakenteen vuoksi on käytännössä pakko opiskella ja joillakin se valmistuninen voi mennä sinne 30v. On melko rankkaa ja köyhää aikaa se opiskelu. Kaikki lomat töissä. Siinä iässä nykyteläkeläiset olivat jo viettäneet toistakymmentä palkallista kesälomaa ja sitten huipennuksena alta 60v alkanut loppuelämän loma muiden kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella törkeää. Eläkeläiset eivät ole köyhiä, minkä lisäksi heillä on aikaa jonottaa terveysasemallekin. Terveydenhoitoa pitää parantaa työikäisillä, niin olisi vähemmän sairauspoissaolojakin. Panokset täytyisi laittaa nuoriin, joilla on elinvuosia vielä edes. En ymmärrä eläkeläisten hyysäystä.
Eli parempi että ne eläkeläiset miehittää ne terveysasemien jonot kun niillä on aikaa jonottaa niin ettei muut pääse sinne akuuteissakaan tapauksissa?
No, no. Akuuttiaikoja on per päivä rajallinen määrä. Vanhuksista monet käyvät kontrollitutkimuksissa ja nämä ovat ajanvarauksia. Siksi toisekseen, sittenhän on se iltapäivystys, jonne pääsee jos on tosiaan tarve saada akuuttihoitoa. Nää päivystysajathan annetaan tk:ssakin hoidontarpeen arviointiin perustuen. Ei sinne niin vain mene ne vanhat ihmisetkään.
Valtio irtisanoo 4000 virkamiestä.
Työkkäri ei hommaa heille töitä. Työhakemuksia tehdään itse yksin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lähitulevaisuudessa työikäisten odotetaan huolehtivan ikääntyvistä vanhemmistaan."
Siinä on kova motivaatio hoitaa kun toinen on lomaillut sinunkin rahoilla vuosikymmeniä ja sinun itse on työskenneltävä 70-vuotiaaksi tämän vuoksi.
Kyllä se on nuori polvi joka lomailee ja työurakin alkaa vasta kolmikymppisenä jos silloinkaan.
Työttömiä on työmarkkinatuella ja palkkatukitöissä hoitamassa lapsia päiväkodeissa, koulunkäyntiavustajina kouluissa, uimahalleissa uimavalvojina ja kaupungin puutarhatoi
Minä olin palkkatukitöissä ihan yliopistotutkinnolla (FM, luonnontieteet)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella törkeää. Eläkeläiset eivät ole köyhiä, minkä lisäksi heillä on aikaa jonottaa terveysasemallekin. Terveydenhoitoa pitää parantaa työikäisillä, niin olisi vähemmän sairauspoissaolojakin. Panokset täytyisi laittaa nuoriin, joilla on elinvuosia vielä edes. En ymmärrä eläkeläisten hyysäystä.
Eli parempi että ne eläkeläiset miehittää ne terveysasemien jonot kun niillä on aikaa jonottaa niin ettei muut pääse sinne akuuteissakaan tapauksissa?
No, no. Akuuttiaikoja on per päivä rajallinen määrä. Vanhuksista monet käyvät kontrollitutkimuksissa ja nämä ovat ajanvarauksia. Siksi toisekseen, sittenhän on se iltapäivystys, jonne pääsee jos on tosiaan tarve saada akuuttihoitoa. Nää päivystysajathan annetaan tk:ssakin hoidontarpeen arviointiin perustuen. E
Kauheata poistit juuri suuren kateuden aiheen :)
Vierailija kirjoitti:
Suurella osalla työssäkäyvistä on ilmainen työterveyshuolto. Erittäin hyvä uudistus jos menee läpi. Pääsee lääkätille. Terkkarissa pääsee ehkä jonkun hoitsun arvioitavaksi ja näkymätön lekuri kirjoittaa buranaa.
Työkkäri ei hommaa kenellekään töitä, koska jokaisessa työpaikassa työnantaja päättää kenet ottaa töihin.
Hakemuksia tehdään yksin kotona. Kun työttömyys alkaa niin jokainen käy työnhaku kurssin esim. miten tehdään video cv.
Mutta hakemukset tehdään yksin itse kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolehtia nyt eläkekusettajista! Eihei onnistu. Itse säilöivät ison sisarusparvensa kanssa vanhempansa laitoksiin.
Vanhempani ainakin kuolivat suorille jaloille päästään terveenä ja asiansa huolehtien kumpikin 85-vuotiaana ilman laitoksia omaan kotiinsa 80-luvulla. Samoin appivanhempani.
Hyvää päänterveyttä tahtoisin toivotella teille samaa vihaista jargonia spämmääville
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs monta vuotta ehdit olla eläkkeellä? Aivan, pidempään kuin aikaisemmat sukupolvet. Siihenhän tämä perustuu.
Entä montako työvuotta sulle kertyy ennen eläkettä? Veikkaan, että niitä vuorostaan on vähemmän kuin edellisellä sukupolvella.
Ei varmasti ehdi olla ikäluokkani eläkkeellä edes samaa aikaa kuin te ei lähellekään. Elinikä ei todellakaan nouse niin paljoa, jos olenkaan. On jo kääntynyt laskuun. Työelämän muutoksen vuoksi on pakko opiskella. On jopa oppivelvollisuus 18 vuotiaaksi. Itse valmistuin 25-vuotiaana. Siinä iässä olit itse jo viettänyt monta palkallista kesälomaa ja minä siihen ikään mennessä tehnyt kaiki kesät töitä ja muun vuoden opiskellut. Oli rankkaa aikaa se opiskelu.
Palvelut kotiin on eläkeläisille maksullisia. Hintoja voi käydä katsomassa esim. Helsingin kotihoidon sivuilla.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeistäkin maksetaan vero, eläke ei siis ole verotonta tuloa. Ihan vaan tiedoksi ja tulevaisuuttasikin ajatellen.
Tulonsiirroista maksettu vero on hölmöläisten peiton jatkamista toista päätä purkamalla.
Vierailija kirjoitti:
Palvelut kotiin on eläkeläisille maksullisia. Hintoja voi käydä katsomassa esim. Helsingin kotihoidon sivuilla.
Me työikäiset ei auteta eikä hoideta näillä leikkauksilla.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs monta vuotta ehdit olla eläkkeellä? Aivan, pidempään kuin aikaisemmat sukupolvet. Siihenhän tämä perustuu.
Entä montako työvuotta sulle kertyy ennen eläkettä? Veikkaan, että niitä vuorostaan on vähemmän kuin edellisellä sukupolvella.
Jokaisen alapeukuttajan kannattais mennä hiukan tutustumaan lukuihin. Näin se vaan on, uskot tai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on.
Kyllä, Kotihoitaja käy 3-5 kertaa päivässä ja on 10 minuuttia kerralla ja maksu menee eläkkeen suuruuden mukaan.
Lisäksi pitää ostaa tukipalvelut esim. kodin siivous, kauppapalvelut, lämmin ruoka palvelut, pyykkipalvelut, turvapuhelinpalvelut, kylvetyspalvelu.
Ei ole koulut jääneet käymättä. Työttömiä on palkkatukitöissä ja työmarkkinatuella työkokeilussa AMK tutkinnolla.