Eläkeläisille (yli 65 v) uusi kädenojennus hallitukselta! Pääsevät yksityiselle 28 euron omavastuulla, veronmaksajat kustantaa loput
"HALLITUS aikoo pilotoida muutosta, jonka myötä 65 vuotta täyttäneet pääsisivät yksityiselle yleislääkärille julkisen terveydenhuollon asiakasmaksun suuruisella omavastuulla. Ensi vuonna maksu on suuruudeltaan noin 28 euroa"
Kommentit (1001)
Kiitos! Kyllä kannatti äänestää Kokoomusta!
Nainen, 72 v
Kirjoitapa linkki, ap! Jos linkkiä ei ole eikä tule, kirjoitat soopaa.
Työkyvyttömyyseläkeläinen ei tätä etuutta saa. No, näkyy taas oikeiston arvomaailma.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitapa linkki, ap! Jos linkkiä ei ole eikä tule, kirjoitat soopaa.
HS, etusivu
Raivostuttavaa. Miksi niitä julkisen maksuja pitää sitten nostaa, kun on ilmiselvää että niitä nostetaan juuri ikääntymisen kustannusten vuoksi? Tämähän tarkoittaa sitä, että nämäkin kulut valuvat nyt niille työssäkäyville
Todella törkeää. Eläkeläiset eivät ole köyhiä, minkä lisäksi heillä on aikaa jonottaa terveysasemallekin. Terveydenhoitoa pitää parantaa työikäisillä, niin olisi vähemmän sairauspoissaolojakin. Panokset täytyisi laittaa nuoriin, joilla on elinvuosia vielä edes. En ymmärrä eläkeläisten hyysäystä.
Vai että oikein pilotoida. Se on yhtä tyhjän kanssa.
Mitä ne muut kädenojennukset olivatkaan?
Voi hel vetti, mun säännölliset käynnit erikoislääkärillä sairaalassa nousee 66,70 euroon per kerta. Mutta 65 v pääsee oikopolkua 28 eurolla yksityiselle. Tosi reilua.
Pitkäaikaissairas, tulot 595 €/kk
Veronmaksajat maksavat terveyskeskuksenkin. Täällä sen hoitaa mehiläinen eli kallispalkkaiset yksityislääkärit.
Miettinyt oliko kunnan omana toimintona halvempaa vai maksaa suuryritykselle
Vierailija kirjoitti:
Voi hel vetti, mun säännölliset käynnit erikoislääkärillä sairaalassa nousee 66,70 euroon per kerta. Mutta 65 v pääsee oikopolkua 28 eurolla yksityiselle. Tosi reilua.
No ei pääse sinne sairaalan poliknikan erikoislääkärille jonne kuitenkin hoitoa vaativat ohjataan
Miksei työkyvyttömyyseläkkeellä olevat pääse?
No onhan tuo edes jotain myönteistä, myönnän demariäänestäjänä. Olen 5-kymppinen tk-eläkeläinen, joten ei koske mua henkkohtaisesti.
Ihan kiva kyllä. Eniten tässä kiinnostaa paljonko palvelun tuottaminen kustantaa valtiolle. Eli kuinka paljon kalliimmaksi tulee palvelun ostaminen pörssiyhtiöltä kuin julkiselta sektorilta. Hallituksen pitäisi kuitenkin ensisijaisesti hoitaa valtion taloutta eikä yritysten taloutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei pääse sinne sairaalan poliknikan erikoislääkärille jonne kuitenkin hoitoa vaativat ohjataan
Kuule, erittäin monet niistä erikoislääkäreistä pitävät vastaanottoa myös yksityisellä. Myös se mun reumalääkäri. Mieluummin maksaisin käynnistä 28 e vs. 66,7 e.
Epäreilua!