Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläisille (yli 65 v) uusi kädenojennus hallitukselta! Pääsevät yksityiselle 28 euron omavastuulla, veronmaksajat kustantaa loput

Vierailija
09.10.2024 |

"HALLITUS aikoo pilotoida muutosta, jonka myötä 65 vuotta täyttäneet pääsisivät yksityiselle yleislääkärille julkisen terveydenhuollon asiakasmaksun suuruisella omavastuulla. Ensi vuonna maksu on suuruudeltaan noin 28 euroa" 

Kommentit (1001)

Vierailija
561/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 65-vuotiailla on kertynyt kaikkein eniten varallisuutta, ja nyt heidän terveydenhuoltonsa siirretään kalleimpaan mahdolliseen luokkaan veronmaksajien maksettavaksi?

jää perittävää, ei sitä kaikkea tuhlata, kuitenkin niin että nauttii elämästä, ei pihistellä

Omiaan siinä saadaan takaisin. Jättämällä eläkkeenne meidän maksettavaksi olette sitä omaisuutta kerryttänyt. Joudutaan vaan siitäkin vähästä maksaa veroa. Ensin maksetaan teidän vuosikymmenien loma ja sitten vielä siitä  veroa.

Ymmärräthän, miten eläkejärjestelmä toimii? He maksoivat edellisen sukupolven eläkkeet. Ja sinun lapsesi sinun sukupolvesi eläkkeet. Jos niitä maksajia vielä on, mutta senhän te päätätte ihan itse joko tekemällä lapsia tai s

Niin, ennen oli vähän eläkeläisiä ja pienet eläkkeet, nyt vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta ja eläkkeitä maksetaan 37, 8 miljardia.

Lapsia ei tulla tekemään. Työt on pätkätyötä ja hallitus leikkasi lapsikorotukset pois ansiosidonnaisesta ja työmarkkinatuesta ja porrasti ansiosidonnaisen. 

Vierailija
562/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lähitulevaisuudessa työikäisten odotetaan huolehtivan ikääntyvistä vanhemmistaan."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010727273.html

Siinä on kova motivaatio hoitaa kun toinen on lomaillut sinunkin rahoilla vuosikymmeniä ja sinun itse on työskenneltävä 70-vuotiaaksi tämän vuoksi. 

Kyllä se on nuori polvi joka lomailee ja työurakin alkaa vasta kolmikymppisenä jos silloinkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella helppoa sanoa sosiaaliohjaajalle, että ei voida osallistua eläkkeellä olevien vai hoitoon, koska ansiosidonnaista leikattiin ja laitettiin auto pois. 

Valtio hoitaa eläkeläiset tai jättää hoitamatta.

Lässyn lässyn.

Onpas sulla valtaa🤣🤣

Tottakai on valtaa,  kun on kyse omista vanhemmista ja omasta elämästä.  Luulitko,  että sosiaalityöntekijä voi pakottaa ketään omaista osallistumaan vanhuksia koskeviin palavereihin? Tai hoitamaan vanhempiaan? 

Eri

Ei, eli he ovat ilman hoitoa ja apua, jos valtio ei hoida. 

Vierailija
564/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintojen korotuksen jälkeen ei taida olla varaa mennä lääkäriin ollenkaan. Ei varmaan monella muullakaan. Tuleekohan jotain pimeitä lääkärin vastaanottoja, joissa hoidetaan meitä putoajia?

Vierailija
565/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

YTHS-maksu on onneksi vain 36,80 euroa lukukaudessa. 

Opiskelija kiittää veronmaksajia!

Vierailija
566/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilyykö tk:maksuissa kuitenkin se tyyli, että on se vuosimaksu, jonka maksettua ei tarvitse käyntimaksuja maksaa? Siis maksat lääkärikäynnistä tietyn summan, yleensä se tähän asti on kai ollut kolminkertainen käyntimaksu yhdellä kerralla maksettavana, ja sen jälkeen ei tarvitse sen vuoden käynneistä maksaa...

Entäs sitten tämä yksityislääkärin vastaanotto, yleislääkäritasoinen siis, jota nyt suunnitellaan ... niin onko siellä sitten niin, että jokaisesta käynnistä oli niitä sitten kuinka monta tahansa vuodessa omavastuu per kerta 28 e... ei mitään vuosimaksua siis... No... onkohan tuo sitten kovinkaan edullinen köyhälle vanhukselle ainakaan jos käyntejä tulee useita per vuosi. 

Ja kyseessä siis tulee olemaan valinnanvapauteen perustuva systeemi, eli yli 65-vuotias voi valita käyttääkö yksitystä yleislääkäriä vai meneekö terkkariin,

Vierailija
567/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lähitulevaisuudessa työikäisten odotetaan huolehtivan ikääntyvistä vanhemmistaan."

Siinä on kova motivaatio hoitaa kun toinen on lomaillut sinunkin rahoilla vuosikymmeniä ja sinun itse on työskenneltävä 70-vuotiaaksi tämän vuoksi. 

Kyllä se on nuori polvi joka lomailee ja työurakin alkaa vasta kolmikymppisenä jos silloinkaan.

Työttömiä on työmarkkinatuella ja palkkatukitöissä hoitamassa lapsia päiväkodeissa, koulunkäyntiavustajina kouluissa, uimahalleissa uimavalvojina ja kaupungin puutarhatoimessa leikkaamassa ruohikoita ja haravoimassa jne. 

Vierailija
568/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaille muuttaminen on ainut tapa äänestää.

Näin on. Loppuu se eläkeloisten elättäminen.

Elätä sinä nistiloisia vaan rauhassa. 

Eläkeloiset kuten sinä olette pahempia.

Olethan kertonut näin myös vanhemmillesi.

Vierailija
569/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs monta vuotta ehdit olla eläkkeellä? Aivan, pidempään kuin aikaisemmat sukupolvet. Siihenhän tämä perustuu. 

Entä montako työvuotta sulle kertyy ennen eläkettä? Veikkaan, että niitä vuorostaan on vähemmän kuin edellisellä sukupolvella. 

Vierailija
570/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te alle 65 pääsette lääkäriin vieläkin. Ehkä niille yli 65 aletaankin sanoa julkisesta,että mene yksityiselle tms.

Monella työterveyshuolto. Ja sitten tk jää.

Itse reilu nelikymppisenä kroonisesti sairaana en jaksa olla kateellinen jostain 10 minsan  maksullisesta yleislääkäristä.

Saa nähä. Mielestäni pääasia on,että kaikki saisivat hoitoa.

Minä olen kateellinen siitä, että hallitus laittaa veronmaksajat piffaamaan hyvätuloisille eläkeläisille yksityislääkärin 28 euron omalla maksuosuudella. Itse en pääse terveyskeskukseen ikinä, kun soittaa ja yrittää varata aikaa, vastataan, että sori ei ole. Sen jälkeen jos pienituloinen työntekijä menee yksityiselle, jotta saa antibiootin keuhkokuumeeseensa, se maksaa hänelle 150 euroa.  Tämä hallituksen uudistus on järkyttävän epäoikeudenmukainen.

jos et saa lääkäriaikaa keuhkokuumeeseen, niin silloin vika on sinussa ja ulosannissasi.

Vierailija
571/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 65-vuotiailla on kertynyt kaikkein eniten varallisuutta, ja nyt heidän terveydenhuoltonsa siirretään kalleimpaan mahdolliseen luokkaan veronmaksajien maksettavaksi?

jää perittävää, ei sitä kaikkea tuhlata, kuitenkin niin että nauttii elämästä, ei pihistellä

On siinä ollutkin aikaa nauttia elämästä kun olette noin 59 -vuotiaana saaneet jäädä eläkkeelle muiden maksaessa lystäilyt. Ei suoda meille maksajaikäpolvelle samaa. Koko elämä töissä että paikataan teidän maksamattomat eläkkeet.

Kenelle sä puhut? Mä olen 65 + mutta ei ole vielä eläkkeen tavoiteikä saavutettu. Töitä olen tehnyt yli 50 vuotta, ja usein kahtakin työtä päällekkäin. Teetkö saman perässä? 

Ja avot, nyt voit kääntää kelkkasi, j

No ei sinun ikäluokallasi ole eläkeikä lähelläkään 70v. On eriasia jos omaehtoisesti haluaa työskennellä 70- vuotiaaksi kuin , että se on määrätty ylhältäpäin.  Ei näissä keskusteluissa poikkeustapaukset muuta mitenkään sitä yleistä linjaa. 

Vierailija
572/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella helppoa sanoa sosiaaliohjaajalle, että ei voida osallistua eläkkeellä olevien vai hoitoon, koska ansiosidonnaista leikattiin ja laitettiin auto pois. 

Lässyn lässyn.

Onpas sulla valtaa🤣🤣

Tottakai on valtaa,  kun on kyse omista vanhemmista ja omasta elämästä.  Luulitko,  että sosiaalityöntekijä voi pakottaa ketään omaista osallistumaan vanhuksia koskeviin palavereihin? Tai hoitamaan vanhempiaan? 

Eri

Ei, eli he ovat ilman hoitoa ja apua, jos valtio ei hoihoida.

Juuri näin 

Vierailija
573/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lässyn lässyn.

Onpas sulla valtaa🤣🤣

Eri

Parempi onkin kun pysyt kaukana vanhemmiltasi, kukaan ei ansaitse noin kylmää jälkeläistä.

Muista kieltäytyä perinnöstä.

Vierailija
574/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te alle 65 pääsette lääkäriin vieläkin. Ehkä niille yli 65 aletaankin sanoa julkisesta,että mene yksityiselle tms.

Itse reilu nelikymppisenä kroonisesti sairaana en jaksa olla kateellinen jostain 10 minsan  maksullisesta yleislääkäristä.

Minä olen kateellinen siitä, että hallitus laittaa veronmaksajat piffaamaan hyvätuloisille eläkeläisille yksityislääkärin 28 euron omalla maksuosuudella. Itse en pääse terveyskeskukseen ikinä, kun soittaa ja yrittää varata aikaa, vastataan, että sori ei ole. Sen jälkeen jos pienituloinen työntekijä menee yksityiselle, jotta saa antibiootin keuhkokuumeeseensa, se maksaa hänelle 150 euroa.  Tämä hallituksen uudistus on järkyttävän ep

Ei niitä aikoja saakaan julkiselle ja työttömällä ei ole rahaa yksityiselle eli jos tulee korona mennään päivystykseen illalla, siellä joutuu odottamaan pidempään, kun on kolaripotilaita ja muita. 

Vierailija
575/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkinen terveydenhuolto on niin kuormittunutta, että tällä keinolla yritetään purkaa hoitojonoja. Sopiva ryhmä laittaa yksityiselle, niin jää terveyskeskukseen aikoja sitten nuoremmille. Terveyskeskuksiin ei muutenkaan saada lääkäreitä. Monet lähtee sieltä heti, kun ovat suorittaneet sen 9 kk pakollisen tk-työskentelyn. Näin saadaan lääkärit riittämään perusterveydenhuoltoon.

Tämä uusi ajatelma tulee sisältymään valinnanvapauteen. 

Onko terveyskeskuksissa edelleen käyntimaksu vuosimaksutyylisenä, eli maksat kerralla jonkin tietyn summan ekasta lääkärikäynnistä, ja sen jälkeen loput maksutta? No, miten tässä uudessa ajatelmassa se omavastuu käyntimaksu, maksetaanko se jokaisesta käynnistä oli niitä käyntejä sitten kuinka paljon tahansa vuoden aikana? Käyt viisi kertaa ja maksat jo liki 150 e.

Vierailija
576/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs me joilla ei ole työterveyshoitoa? Minulla on kokemusta erittäin toimivasta työterveyshoidosta. Työttömänä kokemusta terveysasemista. Niin voi luoja. Pelkkä lääkärille pääseminen kestää 3 kk. Töissä yksi puhelu ja istut jo lääkärin vastaanotolla. 

Sama. Ja sitten kun kuukausien päästä vihdoin pääset lääkärin vastaanotolle, niin mitään ei edes tehdä. Ei saa tutkia sitä eikä tätä. Haluatko mielialalääkkeet ("toimivat" kaikkiin oireisiin)? Kiitos ja näkemiin, lasku tulee perässä!

Vierailija
577/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kateellinen siitä, että hallitus laittaa veronmaksajat piffaamaan hyvätuloisille eläkeläisille yksityislääkärin 28 euron omalla maksuosuudella. Itse en pääse terveyskeskukseen ikinä, kun soittaa ja yrittää varata aikaa, vastataan, että sori ei ole. Sen jälkeen jos pienituloinen työntekijä menee yksityiselle, jotta saa antibiootin keuhkokuumeeseensa, se maksaa hänelle 150 euroa.  Tämä hallituksen uudistus on järkyttävän epäoikeudenmukainen.

Koittakaa nyt uskoa, että se, että eläkeläinen menee yksityislääkärille yleislääkärin vastaanotolle, maksaa siitä omavastuuosuuden 28 euroa ja hyvinvointialue loput, niin se maksaa veronmaksajille saman tai vähemmän, kun hän menisi terveyskeskukseen. Ei ole tarvetta närkästyä vaan olla iloinen siitä, että terveyskeskusten vastaanottoaikapulalla on nyt mahdollisuuksia helpottua ja sinäkin voit päästä olettamasi keuhkokuumeen kanssa tk-lääkärille.

Vierailija
578/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino sanallakaan pilotoida eli kokeilu, joka tehdään rajatulla alueella tai henkilömäärällä. Ei toimistomaksua. Sinänsä ymmärrän idean sillä vanhukset ovat heikossa kunnossa ja julkisen puolen kantokyky on ylittänyt rajansa. Samaan aikaan hoitotakuu, joka koskee kaikkia yleisen sairaalapalvelujen käyttäjiä maksaa rahaa, mutta ei toteudu.

Vierailija
579/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on työmarkkinatuella ja palkkatukitöissä hoitamassa lapsia päiväkodeissa, koulunkäyntiavustajina kouluissa, uimahalleissa uimavalvojina ja kaupungin puutarhatoimessa leikkaamassa ruohikoita ja haravoimassa jne. 

Koulut jäänyt käymättä, oma vika.

Vierailija
580/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeistäkin maksetaan vero, eläke ei siis ole verotonta tuloa. Ihan vaan tiedoksi ja tulevaisuuttasikin ajatellen.