Eläkeläisille (yli 65 v) uusi kädenojennus hallitukselta! Pääsevät yksityiselle 28 euron omavastuulla, veronmaksajat kustantaa loput
"HALLITUS aikoo pilotoida muutosta, jonka myötä 65 vuotta täyttäneet pääsisivät yksityiselle yleislääkärille julkisen terveydenhuollon asiakasmaksun suuruisella omavastuulla. Ensi vuonna maksu on suuruudeltaan noin 28 euroa"
Kommentit (1001)
Saako eläkeläinen yksityiseltä myös labrakokeet, kuvantamiset jne. samaan hintaan? Vai tuleeko tästä pilotista vain uusi läheteautomaatti julkiselle puolelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjetöntä. Monilla eläkeläisillä ei ole rahasta puutetta ja niillä on aikaa odotella.
Niinpä. Eläkeläisistä on köyhiä vain 13%.
Nuoremmista paljon useampi on köyhä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ebbe7654-eafd-4053-903d-d0ba995dfc99
No mitä sä haluat? Maksaa kolmekymppia yksityisen YLEISLÄÄKÄRIN vastaanotosta?
Tottakai nuoremmat on lähtökohtaisesti köyhempiä, eihän ne ole kerkeneet edes työelämässä olla. Vrt 40-50 vuotta siellä olleet.
Itse olen "köyhä" sairas nelijymppinen ja tajuan tämän kyllä. (Juu, sairaus pilasi suunnitelmat)
Ihmeellinen into täällä yrittää saada eri sukupolvia riitaantumaan keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Saako eläkeläinen yksityiseltä myös labrakokeet, kuvantamiset jne. samaan hintaan? Vai tuleeko tästä pilotista vain uusi läheteautomaatti julkiselle puolelle?
Kukaan ei tiedä. Tuskin hallituskaan. Ei tiedä varmaksi tuleeko edes koko pilottia
Ei kai tuokaan avaus koske muita, kuin porvoolaisia yli 65+?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hel vetti, mun säännölliset käynnit erikoislääkärillä sairaalassa nousee 66,70 euroon per kerta. Mutta 65 v pääsee oikopolkua 28 eurolla yksityiselle. Tosi reilua.
Pitkäaikaissairas, tulot 595 €/kk
No ei pääse sinne sairaalan poliknikan erikoislääkärille jonne kuitenkin hoitoa vaativat ohjataan
Kuule, erittäin monet niistä erikoislääkäreistä pitävät vastaanottoa myös yksityisellä. Myös se mun reumalääkäri. Mieluummin maksaisin käynnistä 28 e vs. 66,7 e.
Ei se sun reumalääkäri siellä yksityisellä yleislääkärinä työskentele vaan erikoislääkärinä. Eli silti joutuisit maksaa oikeen taksan.
Vierailija kirjoitti:
Epäreilua!
Ei ole, 18-64-vuotiailla on työterveyshuolto.
Juu,yleislääkärin vastaanotolle. Entäs kun lääkäri määrää tutkimuksia mukavasti tuossa meidän labrassa toisella puolen käytävää? Kukas ne sitten maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai te alle 65 pääsette lääkäriin vieläkin. Ehkä niille yli 65 aletaankin sanoa julkisesta,että mene yksityiselle tms.
Monella työterveyshuolto. Ja sitten tk jää.
Itse reilu nelikymppisenä kroonisesti sairaana en jaksa olla kateellinen jostain 10 minsan maksullisesta yleislääkäristä.
Saa nähä. Mielestäni pääasia on,että kaikki saisivat hoitoa.
Minä olen kateellinen siitä, että hallitus laittaa veronmaksajat piffaamaan hyvätuloisille eläkeläisille yksityislääkärin 28 euron omalla maksuosuudella. Itse en pääse terveyskeskukseen ikinä, kun soittaa ja yrittää varata aikaa, vastataan, että sori ei ole. Sen jälkeen jos pienituloinen työntekijä menee yksityiselle, jotta saa antibiootin keuhkokuumeeseensa, se maksaa hänelle 150 euroa. Tämä hallituksen uudistus on järkyttävän epäoikeudenmukainen.
Mitään uudistusta ei ole edes tehty.
Mitäs jos pääsisitkin sitten sinne julkiselle helpommin?
Olisiko se sitten parempi,ettei ne vanhuksetkaan Pääsisi?
Kyllä nyt keuhkokuume ihan julkisella tulisi hoitaa. Toihan on hoitovirhe, jos olet sinne mennyt eikä ota keuhkokuumeessa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjetöntä. Monilla eläkeläisillä ei ole rahasta puutetta ja niillä on aikaa odotella.
Niinpä. Eläkeläisistä on köyhiä vain 13%.
Nuoremmista paljon useampi on köyhä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ebbe7654-eafd-4053-903d-d0ba995dfc99
No mitä sä haluat? Maksaa kolmekymppia yksityisen YLEISLÄÄKÄRIN vastaanotosta?
Tottakai nuoremmat on lähtökohtaisesti köyhempiä, eihän ne ole kerkeneet edes työelämässä olla. Vrt 40-50 vuotta siellä olleet.
Itse olen "köyhä" sairas nelijymppinen ja tajuan tämän kyllä. (Juu, sairaus pilasi suunnitelmat)
Ihmeellinen into täällä yrittää saada eri sukupolvia riitaantumaan keskenään.
Kerrotko miksi sitten on olemassa myös rutiköyhiä eläkeläisiä? Heillä olisi ollut se 40-50 vuotta aikaa kerryttää omaisuutta ja käydä töissä. Tämä on tulonsiirto veronmaksajilta yksityisille, tekosyynä eläkeläiset. Moni nykyeläkeläinen, joka jäi 60-vuotiaana eläkkeelle, ei todellakaan mennyt kymmenvuotiaana töihin. Tiedoksi vaan sinullekin ns. eläkeläinen.
Onko tämä nyt lähtölaukaus sille, että julkinen terveydenhuolto ajetaan vähitellen kokonaan alas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäreilua!
Kun EI OLE TYÖTERVEYSHUOLTOA.
Vain hyväosaisille työntekijöillä on se.
Esim vartijoilla, myyjillä, ravintolatyöntekijöillä yms matalapalkka-ammateissa olevilla nuorilla ei ole mitään työterveyshuoltoa.
Heidän pitäisi käydä töissä ja jakaa hyväkuntoisina vuosikymmeniä työelämässä. He eivät kuitenkaan pääse terveysasemallekaan, kun ne on ajettu alas, eikä heillä ole varaa maksaa 150 euroa yksityisestä lääkäristä.
Tämä koko uudistus on täysin ristiriidassa hallituksen tavoitteen kanssa saada ihmisiä tekemään enemmän töitä. Työvoimasta pitäisi pitää huolta, eikä vain korkealla sosiaaliturvalla elämästä nauttivista eläkeläisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella törkeää. Eläkeläiset eivät ole köyhiä, minkä lisäksi heillä on aikaa jonottaa terveysasemallekin. Terveydenhoitoa pitää parantaa työikäisillä, niin olisi vähemmän sairauspoissaolojakin. Panokset täytyisi laittaa nuoriin, joilla on elinvuosia vielä edes. En ymmärrä eläkeläisten hyysäystä.
Tämäkään dorka ei ymmärrä, että pääsee hoitoon nopeammin, jos eläkeläisille saadaan jostain hoitoa. Lääkärithän ovat yksityisellä ja kai se hoito sinne pitää viedä missä ne hoitajat ovat.
Kumma miten nuorena/nuorempana ei ymmärrä itse ikääntyvänsä ja tarvitsevansa hoitoa usein ja nopeasti. Kateus on perseeestä. Vai elinvuosia... tämän kirjoittaja varmaan määrittelee niiden elinvuosien merkityksen ja laadun ihmistä kohden. Näitä kommentteja vanhemmista ihmisistä lukiessa tulee aina mieleen minkälainen kasvatus ja elämä näillä
Ai, en tiennytkään että on olemassa järjestys; eläkeläinen ja sitten vasta muut. Kuule kun tämäkin etuus lopetetaan välittömästi kun boomerisukupolvi on haudassa, olkaa hyvät, oli kiva tarjota tämäKIN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäreilua!
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Juu,yleislääkärin vastaanotolle. Entäs kun lääkäri määrää tutkimuksia mukavasti tuossa meidän labrassa toisella puolen käytävää? Kukas ne sitten maksaa?
Ne maksetaan itse omasta pussista tai mennään julkisen jonoon.
Yli 65 vuotiaat julkiselta ulos ,antaen sitten tilaakin muille.
Eläkkeitä maksetaan jo 37 miljardia.
En tule hoitamaan ainuttakaan eläkeläistä koskaan.
Sotessa suunnitellaan, että omaiset hoitavat eläkeläisiä tulevaisuudessa niin ei todellakaan hoideta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella törkeää. Eläkeläiset eivät ole köyhiä, minkä lisäksi heillä on aikaa jonottaa terveysasemallekin. Terveydenhoitoa pitää parantaa työikäisillä, niin olisi vähemmän sairauspoissaolojakin. Panokset täytyisi laittaa nuoriin, joilla on elinvuosia vielä edes. En ymmärrä eläkeläisten hyysäystä.
Tämäkään dorka ei ymmärrä, että pääsee hoitoon nopeammin, jos eläkeläisille saadaan jostain hoitoa. Lääkärithän ovat yksityisellä ja kai se hoito sinne pitää viedä missä ne hoitajat ovat.
Kumma miten nuorena/nuorempana ei ymmärrä itse ikääntyvänsä ja tarvitsevansa hoitoa usein ja nopeasti. Kateus on perseeestä. Vai elinvuosia... tämän kirjoittaja varmaan määrittelee niiden elinvuosien merkityksen ja laadun ihmistä kohden. Näitä kommentteja vanhemmista ihmisistä lukiessa tulee aina mieleen minkälainen kasvatus ja elämä näillä
Työssäkäyvillä työikäisillä on työterveyshuolto ja yleensä jossain yksityisellä työterveysasemalla ellei sitten ole kyse niin isosta yrityksestä, että siellä on oma terveysasema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hel vetti, mun säännölliset käynnit erikoislääkärillä sairaalassa nousee 66,70 euroon per kerta. Mutta 65 v pääsee oikopolkua 28 eurolla yksityiselle. Tosi reilua.
Pitkäaikaissairas, tulot 595 €/kk
No ei pääse sinne sairaalan poliknikan erikoislääkärille jonne kuitenkin hoitoa vaativat ohjataan
Kuule, erittäin monet niistä erikoislääkäreistä pitävät vastaanottoa myös yksityisellä. Myös se mun reumalääkäri. Mieluummin maksaisin käynnistä 28 e vs. 66,7 e.
Luuletko että saat itse valita kelle lääkärille menet?
"Kerrotko miksi sitten on olemassa myös rutiköyhiä eläkeläisiä? Heillä olisi ollut se 40-50 vuotta aikaa kerryttää omaisuutta ja käydä töissä. Tämä on tulonsiirto veronmaksajilta yksityisille, tekosyynä eläkeläiset. Moni nykyeläkeläinen, joka jäi 60-vuotiaana eläkkeelle, ei todellakaan mennyt kymmenvuotiaana töihin. Tiedoksi vaan sinullekin ns. eläkeläinen."
No okei, työskenteli yli 40 vuotta sitten. Moni kyllä ei jää 60 v eläkkeelle vaan vanhempana.
Ja köyhiä eläkeläisiä on monista syistä. Huono palkka ollut/ ei ole omaisuutta/ lama vienyt säästöt etc. Ei ole kahta ihmistä tienaamassa. Syitä on paljon.
Taidat olla se palstan eläkeläisvihaaja?
Jos taas olet vaan lähtökohtaisesti yksityisen rahoituksen lisäämistä vastaan niin sano se suoraan. Siitä voimme olla jopa samaa mieltä. Mutta älä kiedo sitä eläkeläisvihaan.
Kumma miten nuorena/nuorempana ei ymmärrä itse ikääntyvänsä ja tarvitsevansa hoitoa usein ja nopeasti. Kateus on perseeestä. Vai elinvuosia... tämän kirjoittaja varmaan määrittelee niiden elinvuosien merkityksen ja laadun ihmistä kohden. Näitä kommentteja vanhemmista ihmisistä lukiessa tulee aina mieleen minkälainen kasvatus ja elämä näillä ihmisillä on ollut. Varmaankin todella surkea ja ikävä.