Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläisille (yli 65 v) uusi kädenojennus hallitukselta! Pääsevät yksityiselle 28 euron omavastuulla, veronmaksajat kustantaa loput

Vierailija
09.10.2024 |

"HALLITUS aikoo pilotoida muutosta, jonka myötä 65 vuotta täyttäneet pääsisivät yksityiselle yleislääkärille julkisen terveydenhuollon asiakasmaksun suuruisella omavastuulla. Ensi vuonna maksu on suuruudeltaan noin 28 euroa" 

Kommentit (1001)

Vierailija
241/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella törkeää. Eläkeläiset eivät ole köyhiä, minkä lisäksi heillä on aikaa jonottaa terveysasemallekin. Terveydenhoitoa pitää parantaa työikäisillä, niin olisi vähemmän sairauspoissaolojakin. Panokset täytyisi laittaa nuoriin, joilla on elinvuosia vielä edes. En ymmärrä eläkeläisten hyysäystä.

Siinä vaiheessa ymmärrät, kun olet itse eläkeläinen. Elämä menee tooooosi nopeaan, siihen on vain silmänräpäys kun olet itse eläkkeellä. Vai kuvittelitko olevasi ikuisesti nuori ja terve?

Kiitos teidän maksamme työstämme ison loven teidän eläkkeisiinne mutta emme tule itse koskaan pääsemään eläkkeelle. En kuvittele olevani nuori ja terve ikuisesti, siksi sapettaakin kun suuret ikäluokat ryövää kaiken 

Eläkkeelläkö  ei ole kuin viisi ikäluokkaa???

Kaikki eivät ehdi eläkkeelle kun kuolo korjaa ennemmin.

Vierailija
242/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus tekemässä yrityksille maksukattoa ja estämässä hintojen nousun? Puikoissa Sandy GL - haloo, herätkää.  Caruna, Katainen, Vapaavuori - muistatteko. Juuri uutisoitu, että ei vähennä jonoja, ei lisää käyttäjiä, nostaa hintoja.

Tämä seniorien pilotti alkaa vuoden päästä - tarkoitus samalla mielistellä merkittävää äänestäjäjoukkoa, maksella vaalirahoja back Pörriäisillle ja tuhota Sannan sosialistisote - rahaa näyttäisi taas olevan persaukisella valtiolla. Leikataan taas vähän lisää kaikkein heikoimmassa olevilta. Eikä yllättäen oikeistoeläkeläissiat huuda mitään Kelan kustannuksista ja sosiaaliturvasta.  Hei - Te tienaatte tällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hel vetti, mun säännölliset käynnit erikoislääkärillä sairaalassa nousee 66,70 euroon per kerta. Mutta 65 v pääsee oikopolkua 28 eurolla yksityiselle. Tosi reilua.

Pitkäaikaissairas, tulot 595 €/kk

Se 65 täyttäneille suunniteltu koski YLEISLÄÄKÄRIkäyntiä eli vastaa tk-vastaanottoa.

Vierailija
244/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mnusta ihan hyvä, etenkin, jos mediaan on uskominen, niin moni vanhus käy lääkärissä ihan vain siksi, että saa tavata jonkun, joka kuuntelee. Jos tällaiset ihmiset menevät tk:n sijaan yksityiselle, niin tk:n ruuhkat helpottaa ja tk voi alkaa sitten lisätä resursseja vaikka työikäiseen väestöön enemmän ja saada heitä työmarkkinoille tai hoitaa vaivoja nopeammassa tahdissa.

Olen itse nyt vuoden sisällä joutunut käymään jo neljästi naistentautien polilla. Ei mitään hirveän vakavaa, mutta sellaista vaivaa, että pitää nyt käydä siellä kontrolleissa. Sinne päästäkseni piti odotella yli kuukausi tk:ssa lääkärin tapaamista (jota ennen piti odotella pari viikkoa hoitajalle, jonka tapaamisajalla hän voivotteli miten on huonosti saatavilla lääkäriaikoja ja laittoi odottamaan pari viikkoa lisää, koska sen jälkeen lääkäri olisi avannut uudet vastaanottoajat ja pääsisi myös lausumaan, että annetaanko minulle ylipäätään lääkärille aikoja vaikka se sinulle pitää antaa, että hän hoitajanakin tietää sen, että näillä oireilla mennään suoraan gynelle ja näin sitten lopulta meni varmaan 2 kuukautta ennenkuin olin siellä lääkärillä. Kuvitelkaa miten paljon resursseja meni hukkaan potilaan pompotteluun sen sijaan, että olisi vaan heti varattu aika lääkärille, joka olisi vaan kirjoittanut sen lähetteen.), joka kirjoitti lähetteen sairaalaan. Sairaalan potilaaksi kun pääsin, niin kaikki alkoi toimia kuin rasvattu. Tarvittaessa pääsin vuorokauden sisällä polille lääkärin vastaanotolle, pari kertaa hoidettiin asia puhelimitise, kun gyne kirjoitti reseptin ja soitti minulle lääkeohjeet ja ohjeisti käytön. Siis toimii järisyttävän hyvin. Vaikea ymmärtää miten tk:ssa ei saada yhtä tehokkaasti hommia pelaamaan.

Vierailija
245/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna olisi ollut apteekista lääkkeiden haku luvassa, mutta taidan jättää väliin. Ei taida olla pointtia, kun terveydenhuoltoa aletaan tehdä raha ja rikastuminen edellä. Siinä ei ole sijaa tällaiselle parantumattomasti sairaalle, koska vaatii liikaa vaivaa rahalliseen hyötyyn nähden.

Vierailija
246/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hel vetti, mun säännölliset käynnit erikoislääkärillä sairaalassa nousee 66,70 euroon per kerta. Mutta 65 v pääsee oikopolkua 28 eurolla yksityiselle. Tosi reilua.

No ei pääse sinne sairaalan poliknikan erikoislääkärille jonne kuitenkin hoitoa vaativat ohjataan

Kuule, erittäin monet niistä erikoislääkäreistä pitävät vastaanottoa myös yksityisellä. Myös se mun reumalääkäri. Mieluummin maksaisin käynnistä 28 e vs. 66,7 e. 

Reumatologi ei ole YLEISLÄÄKÄRI. Systeemi koskisi vain yleislääkärikäyntejä siis tk-lääkärivastaanottoa vastaavia käyntejä.

Vierailija
247/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo edes jotain myönteistä, myönnän demariäänestäjänä. Olen 5-kymppinen tk-eläkeläinen, joten ei koske mua henkkohtaisesti. 

Eli sinä tykkäät maksella lisää eläkeläisten kustannuksia verojen muodossa vai mikä tuossa oli niin myönteistä?

Vierailija
248/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä te niitä eläkeläisiä haukutte, pässit! Tämä ei ole heidän keksintönsä, vaan hallituksen, joka syöttää taas näin veroeuroja yksityisille. Joku tolkku tuohon vanhusten mollaamiseenkin. No, kehittäkää se pilleri, jolla heistä pääsee eroon.

Vierailija
249/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mnusta ihan hyvä, etenkin, jos mediaan on uskominen, niin moni vanhus käy lääkärissä ihan vain siksi, että saa tavata jonkun, joka kuuntelee. Jos tällaiset ihmiset menevät tk:n sijaan yksityiselle, niin tk:n ruuhkat helpottaa ja tk voi alkaa sitten lisätä resursseja vaikka työikäiseen väestöön enemmän ja saada heitä työmarkkinoille tai hoitaa vaivoja nopeammassa tahdissa.

Olen itse nyt vuoden sisällä joutunut käymään jo neljästi naistentautien polilla. Ei mitään hirveän vakavaa, mutta sellaista vaivaa, että pitää nyt käydä siellä kontrolleissa. Sinne päästäkseni piti odotella yli kuukausi tk:ssa lääkärin tapaamista (jota ennen piti odotella pari viikkoa hoitajalle, jonka tapaamisajalla hän voivotteli miten on huonosti saatavilla lääkäriaikoja ja laittoi odottamaan pari viikkoa lisää, koska sen jälkeen lääkäri olisi avannut uudet vastaanottoajat ja pääsisi myös lausumaan, että annetaanko minulle ylipää

Vuosikymmeniä on vaivannut samat perussairaudet, ja yhä pitää kiertää hoitajan kautta ennen kuin pääsee lääkärille. Täyttä ajan hukkaa. Viimeksi perustelivat tilanteen kirjaamisella, mutta lääkäri ei ollut selvästi lukenut yhtään mitään, kun tulin vastaanotolle.

Vierailija
250/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei pääse sinne sairaalan poliknikan erikoislääkärille jonne kuitenkin hoitoa vaativat ohjataan

Kuule, erittäin monet niistä erikoislääkäreistä pitävät vastaanottoa myös yksityisellä. Myös se mun reumalääkäri. Mieluummin maksaisin käynnistä 28 e vs. 66,7 e. 

Reumatologi ei ole YLEISLÄÄKÄRI. Systeemi koskisi vain yleislääkärikäyntejä siis tk-lääkärivastaanottoa vastaavia käyntejä.

kaikilla lääkäreillä taitaa kuitenkin olla yleislääkärin koulutus taustalla. Toki osa heistä lähtee suoraan erikositumisopintoihin eikä yleislääkärikokemusta juuri tule, mutta silti ovat sitäkin, vaikka olisivat myös erikoislääkäreitä. Psykiatrikin on lääkäri, vaikka onkin sitten erikoistunut vain psyyken hoitamiseen ja diagnosointiin.

Vierailija
251/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo edes jotain myönteistä, myönnän demariäänestäjänä. Olen 5-kymppinen tk-eläkeläinen, joten ei koske mua henkkohtaisesti. 

Eli sinä tykkäät maksella lisää eläkeläisten kustannuksia verojen muodossa vai mikä tuossa oli niin myönteistä?

tuo muutos tuskin tuottaa yhteiskunnalle lisälaskua. Ne tk-lääkärissäkin käynnit maksaa yhteiskunnalle ihan samalla lailla kuin se, että vanhus menee ykistyiselle lääkäriasemalle yleislääkärin vastaanotolle.

Vierailija
252/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettakaa te aktiiviset vanhempienne ja isovanhempienne vihaajat saada nyt edes se eutanasia sallituksiniin olisitte tehneet jotain hyvää sekä meille että itsellenne,

Ohi: olen luullut, että vihapuhe on rangaistuksen alainen teko . Ilmeisesti siinäkin on poikkeuksia ainakin yksi . 

Vierailija
253/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksajat on kustantaneet lapsiperheille jatkuvasti jotain. Korkea aika, että jokin muukin ryhmä saa jotain.

Vierailija
254/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olennainen kysymys: Miksi nämä alet kohdistetaan eläkeläisiin eikä työssä käyvään väestöön? Eikö olisi kaikkien etu, että työssäkäyvät pysyisivät mahdollisimman hyvässä kunnossa? Kaikilla ei ole laajaa työterveyshuoltoa.

Yksi syy on siinä että kaikki työnantajat muuttaisivat työterveyshoitonsa minimitasolle mikäli tämä uudistus koskisi työikäisiä. Nyt työnantajan kannattaa tarjota toimiva työterveyshuolto, koska julkiselle ei yksinkertaisesti pääse ainakaan suuremmissa kaupungeissa. Tavoite lienee myös se että jatkossa myös julkinen terveysasema tulisi olemaan vaihtoehto, kun eläkeikäiset siirtyvät yksityiselle puolelle.

Vierailija
255/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Kiitos kokoomus.

Vierailija
256/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuollon voisi lakkauttaa välittömästi. Ihan turhaa rahanmenoa ja jos otat yhdenkin työntekijän niin joutuu ottamaan työterveyshuollon ja maksamaan siitä. 

Vierailija
257/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella törkeää. Eläkeläiset eivät ole köyhiä, minkä lisäksi heillä on aikaa jonottaa terveysasemallekin. Terveydenhoitoa pitää parantaa työikäisillä, niin olisi vähemmän sairauspoissaolojakin. Panokset täytyisi laittaa nuoriin, joilla on elinvuosia vielä edes. En ymmärrä eläkeläisten hyysäystä.

Tosi hieno uudistus olisi! Isäni on monisairas, sokea ja ikääkin melkein 90 v., rahat todella vähissä, kun jo nuorena joutui sairaseläkkeelle. Ja kuinka monta kertaa häntä onkaan istutettu 5-6 h terveyskeskuksessa. 

Kannatan ehdottomasti uudistusta!

Niin, siellä maaseudulla saattaa olla ongelmana se että terveyskeskuksen jonossa joutuu istumaan tuntikausia. Täällä pääkaupunkiseudulla mitään terveysekeskuksen jonoa jonne voisit mennä istumaan ei yksinkertaisesti ole. On vain takaisinsoitto-ajanvaraus, joka soittaa takaisin kun muistaa mutta aikoja sen kautta ei saa. Ei täällä ole enää julkista terveydenhoitoa, vaan vaihtoehtoina ovat työterveydenhoito, niille jotka ovat sen piirissä, opiskelijaterveydenhoito ja yksityinen lääkäriasema. Siksi tämä uudistus tarvitaan.

Vierailija
258/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse nyt vuoden sisällä joutunut käymään jo neljästi naistentautien polilla. Ei mitään hirveän vakavaa, mutta sellaista vaivaa, että pitää nyt käydä siellä kontrolleissa. Sinne päästäkseni piti odotella yli kuukausi tk:ssa lääkärin tapaamista (jota ennen piti odotella pari viikkoa hoitajalle, jonka tapaamisajalla hän voivotteli miten on huonosti saatavilla lääkäriaikoja ja laittoi odottamaan pari viikkoa lisää, koska sen jälkeen lääkäri olisi avannut uudet vastaanottoajat ja pääsisi myös lausumaan, että annetaanko minulle ylipää

Terveysekskuksissa ei saada hommia pelaamaan siksi, että niiden resursseja on ajettu vuosikaudet alas että saataisiin muutettua sairaiden hoitaminen yksityisten bisnekseksi.

Oikeisto ajaa tätä kuiin käärmettä pyssyy, hinnalla ei ole väliä

Vierailija
259/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ikääntynyr, kuten kaikki muutkin, pääsi terveyskeskukseen melkein ilmaiseksi, jatkossa ikääntynyt joutuu maksamaan lääkärille pääsystä 28euroa. Varmaan palvelutalosta nyt kuskataan vanhuksia terveystaloon tai mehiläiseen ja aina menee 28euroa.

Muut edelleen pääsevät lähes ilmaiseksi terveyskeskukseen. 

Vierailija
260/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös eläkeläisillä on oikeus yhteiskunnan palveluihin, siinä missä muissakin ikäluokassa. 

Nyt he ovat olleet näiden ulkopuolella, kun ovat siirtyneet työelämästä eläkkeelle, eikä heillä ole oikeutta yksityiseen työterveydenhoitoon, niin kuin muilla,  jonka yhtälailla maksavat veronmaksajat/Kela. 

Lapsilla on neuvolapalvelut, koululaisilla ja opiskelijoilla omansa, työssäkäyvillä työterveydenhoito ja ainut ryhmä on ollut tähän saakka eläkeläiset ja työttömät, jotka ovat järjestetyn terv.hoidon ulkopuolella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan