Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada työkaveri lopettamaan ruoan kommentoinnin?

Vierailija
09.10.2024 |

"Miksi syöt noin paljon/vähän/tuollaista ruokaa".

Mitä sanoa tällaiselle, että älyäisi lopettaa?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyi entinen kollega kerran, että miksi kuljin eri portaiden kautta kuin yleensä. "Miksi sä sieltä nyt tulit??". Piti mua jotenkin tyhmänä muutenkin. Raskasta porukkaa nuo kommentoijat.

Vierailija
22/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut ihmiset on niin kiinnostuneita kommentoimaan toisten ruokia? Mitä tuolla ajetaan takaa?

Kontrolloinnin tarve on kova joillain. Indikoi narsismia. On huonoa käytöstä.

Indikoi narsismia. Olipa typerä kommentti. Eihän se viittaa narsismiin millään tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys tuntuu lisääntyvän päivä päivältä, jengi ei mieti asioita, kunhan pälättävät menemään.

Vierailija
24/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siinä taas ongelmat? AP:n sosiaaliset taidot nollissa?

Ennemminkin sen AP:n työkaverin sosiaaliset taidot on nollissa.

Vierailija
25/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollaisia rasittavia tyyppejä työpaikoilla on, joten ihan aito ongelma on. Itsekin olen aikoinaan laihduttaessani törmännyt tuollaiseen. Luulisi kylläkin nykyään työpaikoillakin olevan tiukat käytösetiketit, esim. toisille annetaan ruokarauha/kehorauha. 

No eikö voisi vastata työkaverille ystävällisesti, että "olen laihiksella ja syön sen takia näin"?

Vierailija
26/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut ihmiset on niin kiinnostuneita kommentoimaan toisten ruokia? Mitä tuolla ajetaan takaa?

Siksi koska kotona ei olla opetettu tapoja. Siinä syy muuhunkin asiattomaan käytökseen. Jos käytöstapoja ei lapsena opeteta, niin silloin ei välttämättä opi koskaa vaan jää loppuiäkseen törpöksi. 

Vierailija
27/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kontrolloinnin tarve on kova joillain. Indikoi narsismia. On huonoa käytöstä.

No jotain tällaista täytyy olla. Meidä tiimin hoikin henkilö vahtii ettei kukaan jätä syömättä jälkiruokaa. 

Varmaankin nepsy, jolla fiksaatio ruokaan.

Vierailija
28/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Näitä on aina.

Kaveri kertoi, että heidän K-kaupassaan on kassa, joka kommentoi ostosten "terveellisyyttä". Pidin höpöpuheena kunnes toinen alueella asuva täysin tälle tuntematon tuttu kertoi samaa ja oli vaihtanut sen takia kauppaa.

Ruokarauhasta puhuttiin ennen. Nykyään vissiin tuntematon käsite. Syömisiään pitää perustella ja puolustella. Jopa kaupan kassalle ja muille vieraille. 

Onpas kurja kassakokemus. Ruokarauhasta puhutaan minusta nykyään kyllä enemmän kuin koskaan. Kovimpia arvostelijoita ovat yleensä juuri vanhat ihmiset. 

Vierailija
29/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin vähävarainen, söin lähes puoli vuotta puuroa. Mieti sitä, kuinka paljon tuli kommentteja.

Sitten tällainen maailmanparantaja koki asiakseen arvostella ja mä ehkä 4.n kerran lähes räjähdin. Ymmärrätkö, ettei mulla ole rahaa. Syön puuroa siksi, kun se on halpaa, en siksi, että sä voit nalkuttaa. Mamma veti herneet nenään ja valitti pomolle.

Toinen mamma kysyi haluatko, että tuon sulle ruokaa. Sanoin ei. Seuraavana päivänä toi mulle ruuan ja seuraavana päivänä sanoi mitä olen velkaa. Kysyin miksi. Minä syön puuroa, koska minulla ei ole varaa muuhun, en siksi, ettei jalat toimi. Jos haluat minulta rahaa, sano se etukäteen, ei sitten, kun se on myöhäistä. Äläkä enää ikinä tee mitään tällaistä. 

Jossain vaiheessa kollegat toivat kirppistavaroita mulle. Tämäkin oli tuonut ja ilmoitti jälkikäteen hän voisi ottaa vaikka 50 euroa niistä. Vastasin hyvin selkeesti minä en osta sinun kirppistavaroita. Jos haluat jotain, tule hakemaan ne takaisin. Töissä on maininnut mä en ole maksamassa niistä mitään, otan vaan. Kaikki ovat katsoneet ihmeissään

Vierailija
30/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille takas! Arvostele hänen ruokaa ja ihmettele ruoan määrää.

Vierailija
31/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa kysyi entinen kollega kerran, että miksi kuljin eri portaiden kautta kuin yleensä. "Miksi sä sieltä nyt tulit??". Piti mua jotenkin tyhmänä muutenkin. Raskasta porukkaa nuo kommentoijat.

Onkohan kollegasi oikeassa? Vieläkin vatvot typerää lausahdusta. Tuommoisia lipsahduksia ihmisiltä pääsee, ei niitä kannata jäädä miettimään. Jättää huomiotta tai sanoo, että kaikkea sinä viitsiikin kommentoida, nolo olet. 

Vierailija
32/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Näitä on aina.

Kaveri kertoi, että heidän K-kaupassaan on kassa, joka kommentoi ostosten "terveellisyyttä". Pidin höpöpuheena kunnes toinen alueella asuva täysin tälle tuntematon tuttu kertoi samaa ja oli vaihtanut sen takia kauppaa.

Ruokarauhasta puhuttiin ennen. Nykyään vissiin tuntematon käsite. Syömisiään pitää perustella ja puolustella. Jopa kaupan kassalle ja muille vieraille. 

Tämä sattui mullekin. LähiK-kauppaan tuli uusi työntekijä, ihan kiva tyyppi.

Mutta kommentoi kerran ostoksiani tyyliin "löysit hyviä herkkuja". Positiivisella asenteella. Mutta mielessäni totesin, etten täältä voikaan ostaa kaikkea, koska joku tarkkailee.

Tärkeä asia muistaa myyjien perehdyttämisessä tehtäviinsä: "Asiakkaan ostoksia ei kommentoida, kosk

Kassan hommana ei ole kommentoida ostoksia millään tavoin. Ei edes positiivisesti. 

-ohis

Vierailija
33/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kasvissyöjä. Vuositolkulla kuunnellut siitä päänaukomista, vaikka en itse koskaan kommentoi muiden syömisiä. Ihan helvetin raskasta.

Vierailija
34/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollaisia rasittavia tyyppejä työpaikoilla on, joten ihan aito ongelma on. Itsekin olen aikoinaan laihduttaessani törmännyt tuollaiseen. Luulisi kylläkin nykyään työpaikoillakin olevan tiukat käytösetiketit, esim. toisille annetaan ruokarauha/kehorauha. 

No eikö voisi vastata työkaverille ystävällisesti, että "olen laihiksella ja syön sen takia näin"?

Ei. Ensinnäkään kukaan ei ole velvollinen kertomaan työkavereille olevansa laihiksella. Siitähän seuraisi jatkossa kenties lisää kommentointia. Esim. itse pidän kerran kuukaudessa yhden vapaasyöntipäivä jolloin saan syödä mitä vaan, niin tuona päivänä jos sellainen idiootti sattuisi samaan aikaan ruokailemaan niin varmaan huomaisi että "etkö olekaan enää dieetillä". Parempi vain kun ei kerro olevansa. 

Vierailija
35/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin työkaverilta, että miksi kysyt/haluat tietää? Jos hän mumisee jotain, että kunhan kysyin, jatkaisin vielä, että miksi sinusta on sopivaa kommentoida toisten syömisiä? Mitä saat siitä? Pommittaisin vastakysymyksillä, ja todellakin odottaisin kunnon järkeenkäyvää vastausta. Toistoa niin kauan, että työkaveri oppii pitämään suunsa kiinni aiheesta. Harva ihminen haluaa joutua julkisesti tikunnokkaan omaa typeryyttään. Lopulta, jos työkaveri on läksynsä oppinut, kertoisin, miten huonoa käytöstä tuollainen on, eikä sitä ole sopivaa tehdä kenellekään. 

Eräs entinen työkaverini harrasti sitä, että tuli taukotilaan kommentoimaan toisten ruokia, varsinkin niitä, joista ei itse tykännyt. Tyyli oli hyi yök, miten voit syödä tuota. Kerran räjähdin oikein kunnolla, ja se loppui laakista. Hän oli sosiaalisesti aika kömpelö, niin kuin kuulostaa ap:n työkaverikin. 

Vierailija
36/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin takaisin...syön tätä ruokaa, tämän määrän siksi että pysyn normaali painossa. Eikö sinunkin pitäisi?

Ja legendaarinen herne välittömästi nenään😂

Vierailija
37/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä naisilla on aina vaan se yksi asia mielessä?

Vierailija
38/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin työkaverilta, että miksi kysyt/haluat tietää? Jos hän mumisee jotain, että kunhan kysyin, jatkaisin vielä, että miksi sinusta on sopivaa kommentoida toisten syömisiä? Mitä saat siitä? Pommittaisin vastakysymyksillä, ja todellakin odottaisin kunnon järkeenkäyvää vastausta. Toistoa niin kauan, että työkaveri oppii pitämään suunsa kiinni aiheesta. Harva ihminen haluaa joutua julkisesti tikunnokkaan omaa typeryyttään. Lopulta, jos työkaveri on läksynsä oppinut, kertoisin, miten huonoa käytöstä tuollainen on, eikä sitä ole sopivaa tehdä kenellekään. 

Eräs entinen työkaverini harrasti sitä, että tuli taukotilaan kommentoimaan toisten ruokia, varsinkin niitä, joista ei itse tykännyt. Tyyli oli hyi yök, miten voit syödä tuota. Kerran räjähdin oikein kunnolla, ja se loppui laakista. Hän oli sosiaalisesti aika kömpelö, niin kuin kuulostaa ap:n työkaverikin. 

Kiitos, tätä kokeilen!

Vierailija
39/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En halua enkä jaksa puhua ruuasta ollessani ruokatauolla." 

Vierailija
40/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mormaalia kommentoida JOSKUS jotain toisen syömisiin, vaatteisiin, autoon, harrastuksiin jne liittyvää, mutta että joka päivä jotain tiettyä asiaa?