Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada työkaveri lopettamaan ruoan kommentoinnin?

Vierailija
09.10.2024 |

"Miksi syöt noin paljon/vähän/tuollaista ruokaa".

Mitä sanoa tällaiselle, että älyäisi lopettaa?

Kommentit (70)

1/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"koska mä haluan/voin" 😎

Vierailija
2/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään. Itse järjestin asian niin, että en enää ruokaillut samaan aikaan vastaavanlaisen henkilön kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Näitä on aina.

Kaveri kertoi, että heidän K-kaupassaan on kassa, joka kommentoi ostosten "terveellisyyttä". Pidin höpöpuheena kunnes toinen alueella asuva täysin tälle tuntematon tuttu kertoi samaa ja oli vaihtanut sen takia kauppaa.

Ruokarauhasta puhuttiin ennen. Nykyään vissiin tuntematon käsite. Syömisiään pitää perustella ja puolustella. Jopa kaupan kassalle ja muille vieraille. 

Vierailija
4/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverille voi kommentoida takaisin samalla mitalla. Tai sitten syödä eri aikaan tai muualla.

Vierailija
5/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut ihmiset on niin kiinnostuneita kommentoimaan toisten ruokia? Mitä tuolla ajetaan takaa?

Vierailija
6/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan. "Joo mulla on nyt tällaista ruokaa, ei tarvitse aina kommentoida mun syömisistä."

Vierailija
7/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos sanoisit ihan, että minusta ei tunnu kivalta, kun ruokiani ihmetellään ja arvostellaan. 

Vierailija
8/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut ihmiset on niin kiinnostuneita kommentoimaan toisten ruokia? Mitä tuolla ajetaan takaa?

Kontrolloinnin tarve on kova joillain. Indikoi narsismia. On huonoa käytöstä.

Vierailija
9/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä haluuko se senkan nenästä. 

Vierailija
10/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noihin tehoa mikään. Paras vain mennä syömään eri aikaan tai paikkaan. Toki sitten sitäkin ihmetellään miksi syöt/et syö samaan aikaan, miksi syöt siellä/täällä.

Olen tullut siihen tulokseen että työpaikat on vain jotain aikuisten päivähoitopaikkoja. 

Vierailija
11/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Näitä on aina.

Kaveri kertoi, että heidän K-kaupassaan on kassa, joka kommentoi ostosten "terveellisyyttä". Pidin höpöpuheena kunnes toinen alueella asuva täysin tälle tuntematon tuttu kertoi samaa ja oli vaihtanut sen takia kauppaa.

Ruokarauhasta puhuttiin ennen. Nykyään vissiin tuntematon käsite. Syömisiään pitää perustella ja puolustella. Jopa kaupan kassalle ja muille vieraille. 

Tämä sattui mullekin. LähiK-kauppaan tuli uusi työntekijä, ihan kiva tyyppi.

Mutta kommentoi kerran ostoksiani tyyliin "löysit hyviä herkkuja". Positiivisella asenteella. Mutta mielessäni totesin, etten täältä voikaan ostaa kaikkea, koska joku tarkkailee.

Tärkeä asia muistaa myyjien perehdyttämisessä tehtäviinsä: "Asiakkaan ostoksia ei kommentoida, koska hän menee jatkossa ostamaan ne muualta."

Vierailija
12/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kontrolloinnin tarve on kova joillain. Indikoi narsismia. On huonoa käytöstä.

No jotain tällaista täytyy olla. Meidä tiimin hoikin henkilö vahtii ettei kukaan jätä syömättä jälkiruokaa. 

Vierailija
13/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä taas ongelmat? AP:n sosiaaliset taidot nollissa?

Vierailija
15/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot sille että vittuako sulle kuuluu mitä mä syön

Vierailija
16/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se olisi tietenkin kerrasta poikki, ei enää samaan pöytään. Pitäisin häiriöisenä.

Vierailija
17/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla että on nollissa. Sen takia mä kysynkin neuvoja. Kerro miten tekisit/mitä sanoisit :)

Vierailija
18/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa sille: miksi kyselet tyhmiä?

Vierailija
19/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Näitä on aina.

Tämä sattui mullekin. LähiK-kauppaan tuli uusi työntekijä, ihan kiva tyyppi.

Mutta kommentoi kerran ostoksiani tyyliin "löysit hyviä herkkuja". Positiivisella asenteella. Mutta mielessäni totesin, etten täältä voikaan ostaa kaikkea, koska joku tarkkailee.

Tärkeä asia muistaa myyjien perehdyttämisessä tehtäviinsä: "Asiakkaan ostoksia ei kommentoida, koska hän menee jatkossa ostamaan ne muualta."

<

Olisko ollut parempi jos olisi kommentoinut että löysit pahoja/epäterveellisiä herkkuja? Tuntuuko sinusta yleensä että sinua tarkkaillaan?

Vierailija
20/70 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollaisia rasittavia tyyppejä työpaikoilla on, joten ihan aito ongelma on. Itsekin olen aikoinaan laihduttaessani törmännyt tuollaiseen. Luulisi kylläkin nykyään työpaikoillakin olevan tiukat käytösetiketit, esim. toisille annetaan ruokarauha/kehorauha.