Nukkuvatko autoilevat ihmiset liikennevaloissa?
Olen autoillut yli 30 vuotta ja mielestäni ennen ihmiset olivat virkeämpiä liikenteessä. Autot olivat alkeellisimpia, mutta vihreän valon syttyessä lähdettiin liikkeelle.
Mitä ihmiset puuhaavat punaisissa valoissa? Selaavat puhelinta vai pelaavat taskubiljardia?
Kun valot vaihtuvat - lähdetään auto kerrallaan vaikeasti liikkeelle. Vihreistä valoista ehtii kaksi autoa.
Sitten punaisiin valoihin ajetaan nilkka suorana jarruttamaan rajusti.
Kommentit (21)
Niinpä. Autot kiihtyy vielä nykyään paremmin kuin koskaan mutta valoista lähdetään liikkeelle hyvin hitaasti.
Mä oon saanu ajokortin pari vkoa sitten. Liikkeellelähdöt ei ole kovinkaan ripeitä. Sori siitä. Sentää auto ei enää sammuile niinkuin autokoulussa. Muitten puolesta en osaa mitään sanoa, mutta ei kai tämmösestä kannata vetää hernettä nenään. Kaikenlaista sähläriä tuolla kuitenkin on ratin takana.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon saanu ajokortin pari vkoa sitten. Liikkeellelähdöt ei ole kovinkaan ripeitä. Sori siitä. Sentää auto ei enää sammuile niinkuin autokoulussa. Muitten puolesta en osaa mitään sanoa, mutta ei kai tämmösestä kannata vetää hernettä nenään. Kaikenlaista sähläriä tuolla kuitenkin on ratin takana.
Hei, eihän se nyt mitään haittaa, että seassa on hitaita. Pointti on siinä, että keskimäärin liikenteeseen keskitytään vähemmän kuin ennen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Folk i Finland tycks vara i permanent dvala bakom ratten.
Kanske. Jag har kört i Sverige också, men inte nu. Tiden senast kanske 2000. När var inte swipe phones...
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa autoilijoista on saanut ajokortin ennen kuluvaa vuotta. Pointtina aloituksessa lienee, että kannattaa keskittyä liikenteeseen, ei puhelimeen tmv.
Ai se olit sä mun takana pari viikkoa sitten. Joka valoissa tööttäsit mulle kun lähdin valoista. Oliko siinäkään mitään järkeä? En edes lähtenyt hitaasti, joten purit vaan yleistä raivoa. Jos olet ap se jyväskyläläinen kuski, niin annapa olla sen torven soittamisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En ole Jyväskylästä
Ap
Ai se olit sä mun takana pari viikkoa sitten. Joka valoissa tööttäsit mulle kun lähdin valoista. Oliko siinäkään mitään järkeä? En edes lähtenyt hitaasti, joten purit vaan yleistä raivoa. Jos olet ap se jyväskyläläinen kuski, niin annapa olla sen torven soittamisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä tööttäile
En ole Jyväskylästä
Ap
Autot ovat paljon raskaampia kuin ennen, ei ne läskit lähde helpolla liikkeelle.
Ei ne nuku, ne räplää puhelinta. Vaikka se on laissa kielletty ja se laki on sama kaikille ja koskee kaikkia. Mutta kun maailmassa ei ole heille muita ihmisiä kuin minäminäminä. Ihme mulkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Madellen sinä liikkeelle lähdit. Seuraa niitä valoja äläkä tiktokia kun olet ratin takana.
Vierailija kirjoitti:
Kun mää sain ajokortin ja ajelin isän dieselimersulla niin todellakin olin tukkona. En tietty tahallaan mutta kyllä torvet soi.
Vierailija kirjoitti:
Vain torvi soittaa torvea, mutta vttu seuratkaa sitä liikennettä. Ei ole 1 eikä 2 kertaa päivässä, kun näkee, että vihreät palaa pitkään ennenkuin jonon ensimmäinen huomaa, että ai vois lähteä liikkeellekin. Idarit näyttävät vielä takana tööttäävälle keskaria. Joskus siellä takana voi tulla esimerkiksi hälytysajossa oleva ambulanssi, voin kertoa, ettei ole mukavaa maata kivuissa paareilla, kun reippaasti ajava kuljettaja joutuu yks kaks jarruttamaan jonkun idarin vuoksi.
Kuskit ovat keskimäärin entistä iäkkäämpiä, autoissa on Stop&Go -ominaisuudet jolloin pahimmillaan kukaan ei ennakoi valojen vaihtumista ja täytyy odotella se pari hetkeä että moottori starttaa ja veto alkaa ja nykyään huomiokyky tuntuu olevan niin heikko että valoja ei jakseta seurata eikä edelläolevia.
Aivan samaa valitettu jo ainakin viisikymmentä vuotta, ja ilmeisen turhaan.
Se on se suomalainen reaktionopeus. Sama ilmiö toistuu urheilukisoissa sprinttimatkoilla: kun muut ovat jo maalissa, suomalainen on vielä lähtötelineessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mää sain ajokortin ja ajelin isän dieselimersulla niin todellakin olin tukkona. En tietty tahallaan mutta kyllä torvet soi.
Minäkin olen omistanut dieselmersun. Aika laiskahan se oli, mutta kyllä silläkin pääsi liikennevaloista. Minä tosin olin ehtinyt jo jonkin verran autoilla ja tottua iikkeelke lähtöön.
Ap
Moni nykyauto sammuu pysähdyksen ajaksi. Meneehän siinä pikkuisen enemmän aikaa käynnistymiseen kuin jos olisi koko ajan jalka valmiiksi kaasulla. Entiseen aikaan joku oli saanut sakot siitä, että oli ajanut punaista päin heti, kun siihen oli syttynyt se keltainen.
Folk i Finland tycks vara i permanent dvala bakom ratten.