Mies, miks olet jättänyt lähestymästä naista, vaikka merkit ihastumisesta on ollut molemminpuoliset?
Itse odotin yli vuoden miehen askeleen ottoa eteenpäin, mutta turhaan. Miehen osoittama mielenkiinto minua kohtaan sai tunteeni leimahtamaan lähes välittömästi. Tein vastavuoroisesti selkeitä lähestymisyrityksiä, eli hiplailin miehen hiuksia, kosketin vaikka millä "tekosyyllä". Pienikin karva miehen vaatteissa, niin olin hellästi sitä putsaamassa pois. Mies selvästi tykkäsi näistä, vaikka oli joskus hämillään. Olemme reilusti yli 40 vuotiaita, eli ei pitäisi olla kyse teini ujostelusta. Itse aloin pelkäämään pakkeja (tunsin itseni tyhmäksi) ja lopetin kaikki huomion osoitukset. Odotin, että mies aktivoituisi, mutta ei.
Kommentit (425)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa hän oli ainoastaan ystävällinen, ja sinä tulkitsit viestin väärin.
Ystävällinen ei tuijota lähes herkeämättä, punastele kun kosketan, pyri itse iholle aina kun vähänkin mahdollista, korjaile vaatetustani ihan olemattomista syistä, halaile tiukasti kun ei hetkeen olla nähty.
Ap.
Missä mies voi noin toimia saamatta syytettä seksuaalisesta häirinnästä?
Ei yhtään missään. Mutta tämä olikin itsestäänselvyys. Pelkkä katse koetaan ahdistavaksi. Kosketuksesta lähtisi työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävällinen ei tuijota lähes herkeämättä, punastele kun kosketan, pyri itse iholle aina kun vähänkin mahdollista, korjaile vaatetustani ihan olemattomista syistä, halaile tiukasti kun ei hetkeen olla nähty.
Ap.
Missä mies voi noin toimia saamatta syytettä seksuaalisesta häirinnästä?
Huomioimalla sen toisen elekielen.
Jos olet riskissä mennä kadulle väkisinhalaamaan kaikkia kohtaamiasi naisia "aloitteena" niin ole hyvä ja pysy sisällä 🤨
Onko niin yksinkertaisia ihmisiä olemassa, että ajattelee yhtään kenenkään toimivan kuvailemallasi tavalla? Tai onhan niitä. Yksi. Sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni mies on jo luovuttanut rakkauden suhteen. Sitten kun yhtäkkiä se tilanne tuleekin kohdalle, niin ei osata toimia oikein ainakaan nopeasti ja nainen luulee että hän tuli torjutuksi.
Tuo on totta ja myös meillä naisilla. Ylipäätään puuttuu jo se sellainen normaali (?) reagointinopeus ja mikälie nokkeluus eli kun riittävän kauan on yksinään ja itsekseen niin sitä on jo niin syvällä siinä, ettei osaa jutellakaan enää kenellekään jos / kun tilanne tulee. Jälkeenpäin kyllä olisi vaikka mitä vaihtoehtoisia "vuorosanoja" sanottavaksi ja niitä suorastaan vyöryy mieleen kuinka olisi pitänyt sanoa niin ja reagoida näin, mutta meni jo.
Ja tämä siis samaa sukupuoltakin olevien kanssa ja ihan kaikissa ihmiskohtaamisissa. Ei vaan ole enää oma itsensä vaan yksinäisyys ja sosiaalisen elämän puute jättää jälkensä.
Pelkkä juttelu noin aluksi riittää. Tosin, eipä vielä ole tullut sellaista ihmistä vastaan, joka edes tuohon kykenisi. Joko eivät kykene suuta avaamaan, alkavat uhoamaan tai menevät täysin lukkoon.
Sen ainoan kerran kun olen uskaltanut vähän voimakkaammin asiaa edistää sain virallisen varoituksen työnantajalta. Asiasta, johon myös tämä toinen oli syyllistynyt. Mutta vain minua varoitettiin. Ei, mitään fyysistä ei ole tapahtunut. Sanoja ja molemminpuolista flirttailua. Eli en enää viitsi. Seuraavasta varoituksesta lähtee työpaikka. Sitä riskiä en ota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattahan olla suhteessa. Ei kaikki tuo sitä esille. Mutta miksi sitten herättää minussa turhia tunteita, jos ei oikeita aikeita?
Ap.
Mikäli toisessa herää tunteita, koska käyttäydyn tavallisen ystävällisesti niin onko se minun syy?
Syy on aina miehessä.
Jep. Ja jos oikeaa syytä ei ole, sitten keksitään sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MeToo. Aiemmin lähestyin rennosti ja paineettomasti ilman mitään taka-ajatuksia tasa-arvomiehenä, mutta en uskalla enää. Naisen täytyy nykyään tehdä aloite minun kohdallani.
Voi kumpa kaikki miehet ottaisi tuon asenteen. Silti viime viikonloppuna yökerhossa pyöri minun ja kaverini ympärillä kaikenlaista vonkaajaa. Ei hetkeäkään saanut olla kaverin kanssa rauhassa juomassa drinkkejä ja tanssimassa.
Voi kuNpa pääsisin edes kerran viettämään illan yökerhossa, jossa naiset pöyrisivät ympärilläni niin tiuhaan, että en edes ehtisi juomaan drinkkejä tai tanssimaan.
Mä saan aina juoda ja tanssia ihan rauhassa eikä yksikään mies lähesty. Korkeintaan narikkajonossa saattaa joku 3 promillen kännissä töksäyttää "lähe panee" tai vaihtoehtoisesti ruikuttaa "no lähtisit pliiiis ees sä panemaan" mutta siinäpä se.H
armillisesti se metoo ei poistanut tuota epätoivottua käytöstä.
Kertoo enemmän suosimastasi paikasta. Räkälä on räkälä.
Mitä siinä lopulta sitten voittaisi? Parhaillaankin muutama hyvä kuukausi ja sitten alkaisit muuttamaan häntä oikujesi muka ja lopulta kyllästyt ja jätät. Vääjäämätön kehityskulku ei ole lupaava
Mikset itse tehnyt aloitetta? Se on Suomessa ihan sallittua naisille
Mies on ihastunut = haluaa pillua. Näin romanttista se on miehillä. Ei viitsi lähteä tuohon vonkausleikkiin ja kikkelihippaan enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Mikä siinä on niin vaikeaa esimerkiksi sano että "hei olisin kiinnostunut sinusta" miksi täytyy pelata jotain lapsellisia pelejä hienovarasilla vihjeillä kun voisi puhua suoraankin?
Itselle ainakin yksi suurimmista red flageistä naisessa on juuri tuo sosiaalisten pelien pelaaminen ja hienovarainen vihjailu kun ei kykene puhumaan kuin aikuinen.
Ja naiset kehtaavat valehdella olevansa parempia kommunikoimaan kun miehet mutta todellisuudessa naiset ei kykene edes puhumaan.
Etäihastus on parasta. Ei tarvitse vaihtaa eritteitä missään kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ajattelee että ei kannata riskeerata työpaikkaa ja mainetta. Mies saa syytteen seksuaalisesta häirinnästä hyvin helposti vaikka toinen osapuoli olisi aktiivinen
Tämä "hyvin helposti" on niin harvinaista että en ole kuullut yhdestäkään tuntemastani ihmisestä joka olisi sellaisen syytteen saanut.
Se yrittäminen lopetetaan ekan varoituksen jälkeen. Jotta sitä syytettä (tai potkuja tms) ei tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tämä ketju vei kyllä viimeisenkin uskon suomalaisiin miehiin. Missä on oikeat itsevarmat miehet?"
Vankilassa. Syytettynä ahdistelusta. Me muut vetäydyimme takavasemmalle suosiolla. Tietoisena siitä, että se kömpelö lähestymisyritys tulkitaan ahdisteluksi.
Tää nyt on liioittelua, mutta duunissa saa varoituksen ja sosiaalisen eristyksen. Siksi kuormasta ei syödä.
Niin olikin liioittelua. Mutta yritäpä selittää sarkasmia tollolle. Katso edellinen kommentti. Huono provokaatio
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös muutaman kerran ihmetellyt miksei miehet vaan pyydä vaikka kahville/ kalaan/ kävelylle kun molemmin puolin on selvää ihastumista ilmassa.
Yleensä petyn hieman, ajattelen että minussa olikin jotain vikaa jne. Sitten taas mietin uskallanko hymyillä enää ihmisille ollenkaan.
t. N 40+
Olet liian vanha etkä kovinkaan lisääntymiskykyinen. Miehet haluavat itselleen naisen jolla on edes jonkinlaiset mahdollisuudet lisääntyä. Maho nainen ei ole kovin tavoittelemisen arvoinen.
Kun nainen on yli 30 vuotias niin riski saada vammainen lapsi on yli 60% suurempi kuin alle 30 vuotiaalla naisella.
Ihan lääketieteellinen fakta.
Höpö höpä - vammaisen lapsen saaminen kasvaa mitä vanhempi isä hänet on pökkinyt alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen parisuhteessa ja perheellinen. Olen myös ihastunut ja ihastukseni osoittaa selviä kiinnostuksen merkkejä, mutta en halua rikkoa lasten perhettä. Eikä parisuhteessanikaan ole mitään ongelmia, se on vain vähän väljähtynyt mutta edelleen ihan hyvä.
Olisi tyhmää rikkoa tämä kaikki jonkun epävarman ihastuksen takia. Silti tai ehkä juuri siitä syystä se ihastus tuntuu jotenkin elämää suuremmalta. On vaikea olla ajattelematta häntä, en ole koskaan tuntenut tällä tavalla aiemmin.
Haluaisin saada kaiken, mutta en voi. Todella hankala tilanne ja käyn pääni sisällä taistelua, jossa vastakkain ovat järki ja tunteet, velvollisuudet ja omat toiveet.
Oletko minä? Sama tilanne.
En ole uskaltanut kertoa tästä tilanteesta kenellekään, en edes läheisimmille ystäville. Luulen kuitenkin,
Ei ole oikein mitään suunnitelmaa. Pää on niin pyörällä voimakkaasta ihastumisesta, että en kykene ajattelemaan järkevästi ollenkaan.
Puoliso on ihan mukava. Meillä yhteiselo toimii ihan kivasti yhteen. Mitään suurta tunteen paloa ei vaan meidän välillä ole ollut koskaan. Ei edes alkuaikoina. Perhe-elämä kuitenkin on aivan toimiva setti ja lapsiakin on, joten kevyisiin ratkaisuihin ei voi suin päin rynnätä.
Siksi onkin niin hämmentävää, että nyt on niin järjetön ihastuminen päällä, että punastun toisen seurassa, enkä ole todellakaan mitään punastelevaa sorttia. En ole kokenut tällaisia tunteita aiemmin. Paha mieli kumppanin puolesta, mutta en voi tunteilleni mitään.
Ehkä odotan ja katson hetken, meneekö tämä ohi, vaikka nyt kyllä tuntuu siltä, että ei mene. En olisi kyllä tällaista odottanut tapahtuvaksi tässä vaiheessa elämää. Elämä se heittää kierrepalloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MeToo. Aiemmin lähestyin rennosti ja paineettomasti ilman mitään taka-ajatuksia tasa-arvomiehenä, mutta en uskalla enää. Naisen täytyy nykyään tehdä aloite minun kohdallani.
Voi kumpa kaikki miehet ottaisi tuon asenteen. Silti viime viikonloppuna yökerhossa pyöri minun ja kaverini ympärillä kaikenlaista vonkaajaa. Ei hetkeäkään saanut olla kaverin kanssa rauhassa juomassa drinkkejä ja tanssimassa.
Voi kuNpa pääsisin edes kerran viettämään illan yökerhossa, jossa naiset pöyrisivät ympärilläni niin tiuhaan, että en edes ehtisi juomaan drinkkejä tai tanssimaan.
Mä saan aina juoda ja tanssia ihan rauhassa eikä yksikään mies lähesty. Korkeintaan narikkajonossa saattaa joku 3
Kertoo enemmän suosimastasi paikasta. Räkälä on räkälä.
Ihan normibaareissa ja yökerhoissa noita vonkaajia on.
-sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Mikä siinä on niin vaikeaa esimerkiksi sano että "hei olisin kiinnostunut sinusta" miksi täytyy pelata jotain lapsellisia pelejä hienovarasilla vihjeillä kun voisi puhua suoraankin?
Itselle ainakin yksi suurimmista red flageistä naisessa on juuri tuo sosiaalisten pelien pelaaminen ja hienovarainen vihjailu kun ei kykene puhumaan kuin aikuinen.
Ja naiset kehtaavat valehdella olevansa parempia kommunikoimaan kun miehet mutta todellisuudessa naiset ei kykene edes puhumaan.
Minäkin naisena ihmettelen tätä, että miksi ihmiset eivät voi olla ihan normaalisti eikä pelata mitään pelejä. En ikinä kiinnostuisi miehestä, joka pelaa jotain pelejä tai testailee naista. Hyi olkoon tuollaisille.
Vierailija kirjoitti:
Mies on ihastunut = haluaa pillua. Näin romanttista se on miehillä. Ei viitsi lähteä tuohon vonkausleikkiin ja kikkelihippaan enää.
Juuri näin se usein menee.
Vierailija kirjoitti:
En olisi ikinä uskonut, että kaikkien ihailema nainen kiinnostuisikin juuri minusta. En osaisi olla hänen seurassaan. Olen ihan tavis lyhyehkö jamppa ja nainen on pitkä kaunotar.
Jos nainen kiinnostui sinusta pituuserosta huolimatta, niin anna palaa vaan. Pituusasia ei selvästikään ole hänelle kynnyskysymys, miksi se olisi sitä sinulle?
Voihan olla, että tuo pitkä kaunotar on kokenut elämässään muutamiakin suhteita niiden pitkien, komeiden laatikkoleukojen kanssa, pettynyt ja päättänyt, että jos joskus vielä löytää jostain ihan taviksen lyhyehkön perusjampan, jonka kanssa synkkaa ja joka on kiva, rehti ja kunnollinen, niin siinä se sitten on. Mahdollisuus aitoon rakkauteen.
Älä ihmeessä kävele onnesi ohi.
Sitä oli silloin emotionaalisesti niin pahasti hakusessa, että aikanaan tuli torjuttua muutamia hienoja naisia, mikä jäi tietysti myöhemmin harmittamaan vietävästi.
Voihan sitä käydä vaikka yhdessä lounaalla, jos kyseessä on kollega. Siinä ei ole mitään ihmeellistä, mutta saa vähän tutustua toiseen. Tietysti kääntöpuolena kukaan ei tulkitse lounaskutsua romanttiseksi kiinnostukseksi, koska ihmiset käyvät toistensa kanssa lounaalla jatkuvasti.