Jo tuhannet vuokralaiset ovat menettäneet kotinsa Tilanne on todella hurja
Vuokralaisten häätöjen määrä kasvoi tammi-elokuussa 15 prosenttia viime vuoden vastaavasta ajasta.
Helsingissä ja Espoossa häätöjen määrä kasvoi neljänneksellä tammi-elokuussa vuotta aiemmasta.
Heka on häätänyt 158 vuokralaista syyskuun loppuun mennessä, viime vuonna 122.
Heikko talouskehitys ja työllisyystilanne sekä kuluttajahintojen nousu lisäävät häätöjä.
Kommentit (383)
Jos tämän myötä ei als työntteko houkuttelemaan edes talven pakkasten ja lumien tultua niin minun puolestani saavat jäätyä. Sellaisia ei tarvita jotka ei tee töitä vaan elää siivellä yhteiskunnan piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyville vapautuu lisää asuntoja
Et sitten ole kuullut, että työssäkäyvilläkin on vaikeuksia selviytyä elämisen kuluista, mukaan lukien vuokra, jota korotetaan joka vuosi.
Esim. pääkaupungin suhteen uutisissa on ollut vaikkapa hoitoalan työntekijöitä, jotka joutuvat turvautumaan toimeentulotukeen, pystyäkseen elämään kaupungissa. Siis, työssäkäyvillekö sinä nyt sitten kuvittelet asuntoja vapautuvan - hah. Vuokrataso voi olla liian kova siis jopa työssäkäyville, se on realiteetti! Kovapalkkaiset, ne jotka ansaitsevat nettona kuussa useita tuhansia euroja, eivät hakeudu vuokra-asuntoihin, vaan pyrkivät hankkimaan omistusasunnon.
Sillä lailla!
Voit käyttää julkisia kulkuneuvoja tai hankkia oman jolla pääset kulkemaan töihin halvemman asumisen alueelta.Työmatkani on 70km suuntaansa.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämän myötä ei als työntteko houkuttelemaan edes talven pakkasten ja lumien tultua niin minun puolestani saavat jäätyä. Sellaisia ei tarvita jotka ei tee töitä vaan elää siivellä yhteiskunnan piikkiin.
Minä taas olen sitä mieltä, että työnantaja, joka kieltäytyy palkkaamasta työttömän tulee nylkeä elävältä. Ehkä sitten alkaisi muita työnantajia kiinnostamaan työttömän palkkaaminen.
Vierailija kirjoitti:
En nyt ihan ymmärrä, että jos ihmisille maksetaan asumistukea ja ne häädetään maksamattomien vuokrien tähden, niin maksetaanko ne tuet tosiaan näiden ihmisten tileille ja nämä vaan käyttää ne vuokrarahat johonkin muuhun?
Mutta täähän on silloin ihan itse aiheutettu ongelma
No kyllä ne asumistuet menee usein vuokranantajalle. Täällä vuokranantaja kyllä vaatii asumistuet Kelasta itselleen eli ne ei edes käy asukkaan tilillä. Melko yleistä nykyään myös yksityisillä vuokranantajilla. Koska niin voi tehdä.
Elämäntapatyöttömät eivät osaa muuta kuin uhriutua ja syyttää hallitusta ja yhteiskuntaa kaikesta. On aivan sama ketä hallituksessa istuu, asenne tulee aina olemaan sama niin kauan kuin minkäänlaisilla toimilla yritetään aktivoida ihmisiä auttamaan itse itseään. Jos näille myönnettäisiin 2000 euroa kuussa kansalaispalkkana ilman tarvetta tehdä yhtään mitään, ei menisi kauaa kun joku alkaisi märisemään ettei se riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä on eletty ylivarojen aumalla vuosikausia liian kalliissa ja liian suurissa asunnoissa vaikka todellisuudessa ole ollut varaa. Joutuvat nyt heräämään todellisuuteen ja putoamaan pilvilinnoistaan nyt kun koti lähtee alta, mutta toivottavasti oppivat tästä asumaan jatkossa siellä missä omillatuloilla on varaa asua.
Väännetäänpä rautalangasta ymmärrysrajoitteisille:
TÖITÄ EI OLE.
HALPOJA ASUNTOJA EI OLE.
Arvaatko mitä tästä yhtälöstä seuraa?
Halpoja asuntoja on ihan pilvin pimein ympäri Suomea. Kolmesta sadasta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt ihan ymmärrä, että jos ihmisille maksetaan asumistukea ja ne häädetään maksamattomien vuokrien tähden, niin maksetaanko ne tuet tosiaan näiden ihmisten tileille ja nämä vaan käyttää ne vuokrarahat johonkin muuhun?
No kyllä ne asumistuet menee usein vuokranantajalle. Täällä vuokranantaja kyllä vaatii asumistuet Kelasta itselleen eli ne ei edes käy asukkaan tilillä. Melko yleistä nykyään myös yksityisillä vuokranantajilla. Koska niin voi tehdä.
Ainakin vielä toistakymmentä vuotta sitten vuokralainen pystyi itse muuttamaan tuon vapaaehtoisen suoramaksujärjestelyn, koska kyseessä on hänen rahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereen puolelta kun tuossa ennen syksyä uutisoitiin häätöjen lisääntyvän, jutussa mainittiin nimenomaan se, että jopa työssäkäyville on tullut häätö käteen... Ja sinun on turha tulla sanomaan, että ovat hankkineet tuloihinsa nähden liian suuren asunnon. Sillä nämä erilaiset tukileikkaukset eivät välttämättä ole vaikuttamassa kaikissa tapauksissa. Tai no jaa, ehkä siten, että jos tukileikkauksen takia tehty muutos tuen maksun kriteereistä on voimassa ja ihminen menee vasta nyt hakemaan sitä tukea, jota ei sitten saa, niin juu, sillain toki... Mutta välttämättä ei siis aiemmin ole ollut tuista riippuvainen.
Kaikki työssäkäyvät joutuvat opettelemaan laskemista koska siitähän tuossa on kyse että ei osata laskea omien tulojen ja menojen erotusta. Sellaisiakin työpaikkoja on joissa voi pärjätä osaamatta laskea.
Ketä se oikeasti liikuttaa jos jossakin miljoona työhalutonta ammattityötöntä heitetään tahallisen työnvälttelyn takia kadulle? Jokainen keskittökööt omaan elämäänsä ja antaa muiden olla. Tai no, ainakin saimme nyt kunnollisen vahvistuksen siitä kuinkamonta ammattityötöntä on tähänasti elänyt siivellä yhteiskunnan piikkiin ja lonkkaa vedellen.
Vierailija kirjoitti:
Elämäntapatyöttömät eivät osaa muuta kuin uhriutua ja syyttää hallitusta ja yhteiskuntaa kaikesta. On aivan sama ketä hallituksessa istuu, asenne tulee aina olemaan sama niin kauan kuin minkäänlaisilla toimilla yritetään aktivoida ihmisiä auttamaan itse itseään. Jos näille myönnettäisiin 2000 euroa kuussa kansalaispalkkana ilman tarvetta tehdä yhtään mitään, ei menisi kauaa kun joku alkaisi märisemään ettei se riitä.
Yhteiskunnassa tulee aina olemaan ihmisiä, joille mikään ei riitä. Miten ajattelit nylkeä tämän taipumuksen pois ihmisen genetiikasta?
Vierailija kirjoitti:
Kukaa olisi uskonut, että kun persut pääsee hallitukseen ne laittaa suomalaiset kadulle...
Suomalaisten asialla
Erosin puolueesta 2013 kun tämä rasismi nosti päätään. Myös omia vihattiin siis kansalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni työssäkäyvä on sössinyt raha-asiansa niin että on joutunut ulosottoon ja häätö häämöttää.
Kyllä ja kerrankin voidaan sanoa, että ihan omaa ansiotaan eli omien urotekojensa johdosta!
Työttömyys on omaa syytä vai mitä? Miksi muuten et ole töissä?
Koska hän on eläkeLOINEN, joka öyhöttää päivittäin palstalla. Tunnistaa helposti lusmu-sanan käytöstä. Itse nostaa eläkeLOISEN korkeampaa asumistukea ja toisten maksamaa eläkettä, kuten kunnon LOINEN. Onneksi pian eläkeloisten parempi asumistuki lyödään samaan nippuun tavallisen asumistuen kanssa ja alkaa eläkeLOiSiA näkymään myös kodittomina. Nauran silloin paskaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ketä se oikeasti liikuttaa jos jossakin miljoona työhalutonta ammattityötöntä heitetään tahallisen työnvälttelyn takia kadulle? Jokainen keskittökööt omaan elämäänsä ja antaa muiden olla. Tai no, ainakin saimme nyt kunnollisen vahvistuksen siitä kuinkamonta ammattityötöntä on tähänasti elänyt siivellä yhteiskunnan piikkiin ja lonkkaa vedellen.
Monissa yhteiskunnissa, mainittakoon vaikkapa Haiti ja Kolumbia, sovelletaan tuollaista "jokainen omasta puolestaan" -ajattelua. Ovatko nämä sitten erityisen toimivia yhteiskuntia? Siitä voi olla kai montaa eri mieltä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mitä helvettiä nuo ihmiset sitten oikein puuhailee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin vielä toistakymmentä vuotta sitten vuokralainen pystyi itse muuttamaan tuon vapaaehtoisen suoramaksujärjestelyn, koska kyseessä on hänen rahansa.
Uskomatonta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä on eletty ylivarojen aumalla vuosikausia liian kalliissa ja liian suurissa asunnoissa vaikka todellisuudessa ole ollut varaa. Joutuvat nyt heräämään todellisuuteen ja putoamaan pilvilinnoistaan nyt kun koti lähtee alta, mutta toivottavasti oppivat tästä asumaan jatkossa siellä missä omillatuloilla on varaa asua.
Väännetäänpä rautalangasta ymmärrysrajoitteisille:
TÖITÄ EI OLE.
HALPOJA ASUNTOJA EI OLE.
Arvaatko mitä tästä yhtälöstä seuraa?
Halpoja asuntoja on ihan pilvin pimein ympäri Suomea. Kolmesta sadasta lähtien.
Muutat tuollaiseen kolmensadan euron asuntoon, heti seuraavalla viikolla vuokralordi tuo vuokrankorotusilmoituksen käteen...
Ihan turha öyhöttää että ihmiset asuu "liian kalliissa" asunnoissa kun se liika kalleus on vain ja ainoastaan vuokranantajien itse aiheuttama ongelma ja perustuu pelkkään primitiiviseen, sairaalloisen itsekkääseen ahneuteen!
Kotiaan ei menetä, kun maksaa vuokransa ajallaan. Hyvin pienellä joukolla on aidosti kyse totaalisesta maksukyvyttömyydestä. Ei vain ole ymmärrystä siitä, että vuokra tulisi maksaa ensimmäisten laskujen joukossa. Jos paikkakunnalla on ruoka-apua saatavilla, vuokra tulisi maksaa jopa ennen ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein että tukilusmut lopettavat sikailunsa toisten rahoilla. Töihin menemällä olisivat saaneet pitää vuokraluukkunsa.
Ok. Olen käynyt koko ajan töissä surkealla palkalla ja yrittänyt saada halvempaa vuokra-asuntoa koko ajan mutta ei. Ilmeisesti sitten vain tapan itseni, mitä väliä millään enää on
Minkä hintaista + kokoista kämppää etsit ja mistä?
jyväskylästä. yksiö käy, sellainen on nytkin. vaikka 25 neliöö tai kolmekymmentä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, osa todellakin toimii niin. Vuokralainen saa itse päättää maksetaanko tuki suoraan vuokranantajalle vai maksetaanko se vuokralaisen tilille.
Huomenta suomen mukaan häätö maksaa kolmesta viiteen tuhatta euroa eli jollekin sekin on leipälaji kuka noista hyötyy.
Luulis ettei irtisanomiskirje ja perinnän laittaminen noin paljon maksaisi mutta nykyään näyttää kaikki maksavan niin paljon ettei normaalilla työssäkäyvällä ja siitä ansaitsemallaan palkalla elävällä olisi edes varaa antaa kenellekään häätöä.