Jo tuhannet vuokralaiset ovat menettäneet kotinsa Tilanne on todella hurja
Vuokralaisten häätöjen määrä kasvoi tammi-elokuussa 15 prosenttia viime vuoden vastaavasta ajasta.
Helsingissä ja Espoossa häätöjen määrä kasvoi neljänneksellä tammi-elokuussa vuotta aiemmasta.
Heka on häätänyt 158 vuokralaista syyskuun loppuun mennessä, viime vuonna 122.
Heikko talouskehitys ja työllisyystilanne sekä kuluttajahintojen nousu lisäävät häätöjä.
Kommentit (383)
Vierailija kirjoitti:
Ansoittakaa kotinne! Älkää lähtekö koiran lailla!
Nämäkö ovat sinun ohjeesi jollekin rikollisille häiriköille, entä jos asuisivat sinun naapurissa?
Vierailija kirjoitti:
Kukaa olisi uskonut, että kun persut pääsee hallitukseen ne laittaa suomalaiset kadulle...
Persu ideologit eivät arvosta ollenkaan pienituloisia ja työttömiä. Kyllä tämä meno on ollut ihan ennustettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Senioriasunnot 55+ mummolat kutsuu.
Ikinä et saa sen jälkeen elämääsi kuntoon.
Sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyville vapautuu lisää asuntoja
Ei vapaudu. Tuhotaan asuntomme maan tasalle ennenkuin päästetään niihin kaltaisiasi sikoja muuttamaan.
Et uskalla tehdä mitään uhoat vain, olen viikon kuluttua tulossa tarkistamaan asunnot, luulen että en tule näkemään mitään ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein että tukilusmut lopettavat sikailunsa toisten rahoilla. Töihin menemällä olisivat saaneet pitää vuokraluukkunsa.
Ok. Olen käynyt koko ajan töissä surkealla palkalla ja yrittänyt saada halvempaa vuokra-asuntoa koko ajan mutta ei. Ilmeisesti sitten vain tapan itseni, mitä väliä millään enää on
No menet kansalaisopiston kielikurssille ja muutat Suomesta. Täällä menee asumiseen 60% kotitalouksien tuloista. Yhdysvalloissa se on 40% ja siellä tilannetta pidetään katastrofaalisena. Suomessa tullaan tulevana vuonna näkemään sellainen piikki asunnottomuudessa, että ne Yhdysvaltain telttakylät ja pakuissa asuvat perheet häviävät sille.
Vierailija kirjoitti:
Kukaa olisi uskonut, että kun persut pääsee hallitukseen ne laittaa suomalaiset kadulle...
Suomalaiset, no kai noitakin voi joku suomalaisiksi kutsua?
Vierailija kirjoitti:
Häätöjä ei lisää mikään muu kuin maksamattomat vuokrat!
Päihteistä ei moni tingi,vuokranmaksusta tinkii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä hätöjä tehdä ellei siihen ole hyvää ja perusteltua syytä eikä häädehttävä ole ansainnut tulla häädetyksi.
T. Vuokraturva 15 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni työssäkäyvä on sössinyt raha-asiansa niin että on joutunut ulosottoon ja häätö häämöttää.
Kyllä ja kerrankin voidaan sanoa, että ihan omaa ansiotaan eli omien urotekojensa johdosta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häätöjä ei lisää mikään muu kuin maksamattomat vuokrat!
Päihteistä ei moni tingi,vuokranmaksusta tinkii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä on eletty ylivarojen aumalla vuosikausia liian kalliissa ja liian suurissa asunnoissa vaikka todellisuudessa ole ollut varaa. Joutuvat nyt heräämään todellisuuteen ja putoamaan pilvilinnoistaan nyt kun koti lähtee alta, mutta toivottavasti oppivat tästä asumaan jatkossa siellä missä omillatuloilla on varaa asua.
Väännetäänpä rautalangasta ymmärrysrajoitteisille:
TÖITÄ EI OLE.
HALPOJA ASUNTOJA EI OLE.
Arvaatko mitä tästä yhtälöstä seuraa?
Vaikka se, että porukka muuttaa sinne, missä on halpoja asuntoja ja töitä? Siellä opetellaan elämään niin, että pienilläkin tuloilla pärjää.
Eli minne? Maaseudulla on halpoja asuntoja, mutta töitä ei ole sitäkään vähää mitä kaupungeissa. Ja ty
Ei nämä missään töissä käy,selvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni työssäkäyvä on sössinyt raha-asiansa niin että on joutunut ulosottoon ja häätö häämöttää.
Kyllä ja kerrankin voidaan sanoa, että ihan omaa ansiotaan eli omien urotekojensa johdosta!
Työttömyys on omaa syytä vai mitä? Miksi muuten et ole töissä?
Vierailija kirjoitti:
No sitten pitää muuttaa halvempaan. Yksinkertaista!
Kyllä minäkin haluaisin asua Helsingin ydinkeskustassa, kattohuoneistossa, jossa on oma poreallas terassilla ja asunnon koko vähintään 80 neliötä. Olen kuitenkin työssä käyvä ja ihan hyvä palkka.
Totuus on, että asun 22 neliön koirankopin kokoisessa asunnossa Tikkurilassa, työmatkaan menee julkisilla lähes tunti eikä ole autoa. Oma asuminen pitää suhteuttaa elintasoon ja siihen, mitä muuta haluaa rahallaan tehdä. En odota kenenkään muun maksavan minun asumistani.
Näin. Itse muutin koronan jälkeen kaksiosta mannerheimintielle 16m2 miniyksiöön. Ei ihan parhaassa mintissä, mutta toimii mun tarpeisiin ja julkiset rullaa huippumalliin. Vuokra 550e. Työssä käyn ja tienaan 2200-2600kk netto. Tohon muut laskut päälle, niin niihin menee yhteensä se reilu 700 kuussa. Jää sitten säästöönkin, kiitos tämän huokean asunnon.
Ja jos kylmät kävisi ja duuni loppuisi, niin tähän irtoaa maksimituet.
Minusta riittäisi kun pistetään vesi ja sähkö poikki ja maksamalla takaisin päälle, hyvin yksinkertaista, ei tarvitse häätää ketään, jääköön siihen jos kelpaa tuollainen "ei luxus" asunto, talvella voi olla vähän pimeetä ja kylmää, mutta kyllä se keväällä helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvällä varaa asuntoon? Kaikkea sitä kuuleekin...
Palkasta kun säästää on varaa ostaa ensiasunto ja monet pankit vielã antavat ekstraa siitä jos laittaa rahaa asuntosäästötilille.
Ei ne asuntosijoittajat niitä entisiä vuokra-asuntojaan tappiolla myy. Turha luulla. Mieluummin pitävät sitten tyhjänä. Kyllä siinä työssäkäyvä sikamaisen hinnan siitä vapautuvasta vuokra-asunnosta maksaa ja asuntosijoittaja nauraa partaansa.
Minä olen asuntosijoittaja. Ostin elokuun lopussa sijoitusasunnon. Siitä on vastikkeet (hoito, rahoitus) 1100e / kk + kauppahinnan pankkilaina päälle. Asunto on vuokr
Miksi ihmeessä et sijoittanut rahoja? Nyt et saa mitään tuottoa niille.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häätönsä saanut on häätönsä ansainnut. Ennen häätöä oli vaihtoehtoina mennä töihin tai muuttaa halvempaan jos vuokraan ei ollut varaa tai pitää huolta asunnostaan ja siivota jos häädön syynä on ollut asunnon laiminlyönti.
Sinullekin selvennykseksi:
TÖITÄ EI OLE.
HALPOJA ASUNTOJA EI OLE. 🍄🍄🥖🥖
💫👬🧑🤝🧑👨💋👨
🥒🥒🍆🍆🥕🥕🍌🍌
En nyt ihan ymmärrä, että jos ihmisille maksetaan asumistukea ja ne häädetään maksamattomien vuokrien tähden, niin maksetaanko ne tuet tosiaan näiden ihmisten tileille ja nämä vaan käyttää ne vuokrarahat johonkin muuhun?
Mutta täähän on silloin ihan itse aiheutettu ongelma
Vierailija kirjoitti:
Minä. Ja varoitin asiasta. Ei kuunneltu vaan sanottiin vassariksi. Olkaa hyvä, saitte mitä äänestitte.
Pitää elää suu säkkiä myöten.
Ihmiset tottuneet veltion velan avulla asumaan liian kalliisti.
Nyt on lainan maksun aika ja se on hyvä asia se.