Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä väheni rahanmeno, kun lapset muuttivat pois kotoa?

Vierailija
08.10.2024 |

Vai tuetteko vielä rahallisesti omillaan asuvia lapsia?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina asunut kotona.

Vierailija
2/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän nyt kotoa pois muuttaneet opiskelevat lapset maksaa kuin kotona asuva. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut laskettua.

Vierailija
4/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen väheni, paljon yksi lapsi syö. Oisko 400 e kk?

Vierailija
5/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 70%

Vierailija
6/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kuluttaa sähköä, vettä, ruokaa, vaatteita, pesuaineita ja muuta tarpeellista tavaraa. Väittäisin että rahansäästö on merkittävää, jos lapsi siis elättää itse itsensä.

Vierailija
7/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustan edelleen opiskelevia lapsia. Maksan puhelinliittymän, annan ruokarahaa n 150/kk ja ostan tarvittaessa vaatetta ja maksan bussiliput kotiin. 

Vierailija
8/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta sataa euroa kuukaudessa. Ruokamenot tippui alle puoleen sekä sähkö- että vesimaksut pieneni reilusti. Vaikka me ollaan autettu opiskelevia lapsia rahallisesti, rahaa jää silti enemmän säästöön mitä lasten asuessa koona.

Vierailija
9/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi kuluttaa sähköä, vettä, ruokaa, vaatteita, pesuaineita ja muuta tarpeellista tavaraa. Väittäisin että rahansäästö on merkittävää, jos lapsi siis elättää itse itsensä.

Minulla asuu yksi 22 v kotona. Ei hänen sähkönkulutus ole puolta. Joka tapauksessa jääkaapit ja pakastimet olisivat päällä. Vettä kuluttaa vähän, koska poika. Vaatteet ostan synttärilahjaksi. Pesuaineena 3 euron shampoo ja pesuaine. En itse keksi mitään muuta kuluerää kuin ruoka. 

Vierailija
10/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla asuu yksi 22 v kotona. Ei hänen sähkönkulutus ole puolta. Joka tapauksessa jääkaapit ja pakastimet olisivat päällä. Vettä kuluttaa vähän, koska poika. Vaatteet ostan synttärilahjaksi. Pesuaineena 3 euron shampoo ja pesuaine. En itse keksi mitään muuta kuluerää kuin ruoka. 

Meillä on kaksi poikaa. Nyt meillä sähkönkulutus on lähes puolet pienempi kuin silloin, kun kumpikin asui kotona. Telkkari, pelikone ja tietokone vie sähköä. Pyykkikone ja tiskikone pyöri kaksi kertaa useammin mitä nyt. Sauna lämpesi kolme kertaa viikossa, nyt kerran. Tuossa on pelkästään sähkön osuus.

Vierailija
11/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen väheni, paljon yksi lapsi syö. Oisko 400 e kk?

Suursyömäri? Opintotuki on n. 270 €

Vierailija
12/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla asuu yksi 22 v kotona. Vettä kuluttaa vähän, koska poika. 

Jaa. Yleensä pojat urheilee enemmän ja käyvät useammin suihkussa kuin tytöt. 

Vierailija
13/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rahatilanne muuttui täysin kun kehitysvammainen poikani muutti 20 vuotiaana tuettuun asumisyksikköön.

Poika maksoi eläkkeestään asumiskuluja 300e ja minä sain omaishoidontukea 600e/kk. Myin sitten taloni ja muutin miesystäväni luo asumaan.

Vierailija
14/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi hölmö kysymys: miten sukupuoli vaikuttaa veden kulutukseen?

Vierailija
15/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi hölmö kysymys: miten sukupuoli vaikuttaa veden kulutukseen?

Tytöillä on poikia useammin pitkät hiukset, joita pestään ja laitetaan hoitoainetta ja taas huuhdellaan. Myös sävytetään. Lisäksi tytöillä on menkat ja käyvät niiden vuoksi alapesulla tai suihkussa useammin.Tytöiltä tulee myös enemmän pyykkiä, koska käyttävät erilaisia vaatteita.

Vierailija
16/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän nyt kotoa pois muuttaneet opiskelevat lapset maksaa kuin kotona asuva. 

Juuri näin. Rahanmeno kasvoi tuntuvasti, kun pitää maksaa vuokraa ja auttaa päivittäisissä menoissa sekä maksaa lukukausimaksut. Lapsemme eivät opiskele Suomessa ja työssäkäynti opintojen ohella ei ole mahdollista eikä apurahoja juuri ole tarjolla. 

Vierailija
17/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään.Jonkin verran tuen rahallisesti edelleen lapsia.

Vierailija
18/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne rajat säästöön jää kun vihdoin on aikaa hankkia itsellekin jotakin ja harrastaa.

Vierailija
19/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avustan edelleen opiskelevia lapsia. Maksan puhelinliittymän, annan ruokarahaa n 150/kk ja ostan tarvittaessa vaatetta ja maksan bussiliput kotiin. 

Hienoa ja arvostettavaa!

Vierailija
20/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesilasku putosi 30%, sähkönkulutus väheni 15%, ruokalasku pieneni 200e/kk.

Omillaan pärjää kuopuskin, käy töissä opiskelun ohessa. Kun käyään moikkaamassa 150km päässä viedään ruokakauppaan ja täydennetään kaapit, käydään lounaalla tms. Lomilla ei tarvitse maksaa majoitusta eikä ruokaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi