Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä väheni rahanmeno, kun lapset muuttivat pois kotoa?

Vierailija
08.10.2024 |

Vai tuetteko vielä rahallisesti omillaan asuvia lapsia?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi kuluttaa sähköä, vettä, ruokaa, vaatteita, pesuaineita ja muuta tarpeellista tavaraa. Väittäisin että rahansäästö on merkittävää, jos lapsi siis elättää itse itsensä.

Minulla asuu yksi 22 v kotona. Ei hänen sähkönkulutus ole puolta. Joka tapauksessa jääkaapit ja pakastimet olisivat päällä. Vettä kuluttaa vähän, koska poika. Vaatteet ostan synttärilahjaksi. Pesuaineena 3 euron shampoo ja pesuaine. En itse keksi mitään muuta kuluerää kuin ruoka. 

Anteeksi hölmö kysymys: miten sukupuoli vaikuttaa veden kulutukseen?

Tytöillä sitä menee enemmän, koska yleensä suihkuttelevat useammin ja pidempään kerralla kuin pojat. Syynä tähän mm. pitkien hiusten pesu. 

Vierailija
22/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon, vaikka annan välillä rahaa tai osta heille ruokaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienituloinen mutta annan kyllä nuorelle aikuiselle hiukan rahaa. Menot laski kuitenkin useemman satasen (ruoka, päivittäistavarat, vaatteet)

Vierailija
24/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän nyt kotoa pois muuttaneet opiskelevat lapset maksaa kuin kotona asuva. 

Eivät maksa. En maksa enää harrastuksia, vaatteita enkä ruokaa, vain vakuutuksia, puhelimet ja joitain isompia hankintoja. Säästöön jää yli tonni kuussa, ennen ei jäänyt mitään. Toki vaihdoin vähän pienenmpään asuntoonkin kun lapset muuttivat pois.

Vierailija
25/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi kuluttaa sähköä, vettä, ruokaa, vaatteita, pesuaineita ja muuta tarpeellista tavaraa. Väittäisin että rahansäästö on merkittävää, jos lapsi siis elättää itse itsensä.

Minulla asuu yksi 22 v kotona. Ei hänen sähkönkulutus ole puolta. Joka tapauksessa jääkaapit ja pakastimet olisivat päällä. Vettä kuluttaa vähän, koska poika. Vaatteet ostan synttärilahjaksi. Pesuaineena 3 euron shampoo ja pesuaine. En itse keksi mitään muuta kuluerää kuin ruoka. 

Puhelinlaskut, vakuutukset, harrastukset, matkaliput, muu kulkeminen.

Vierailija
26/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojat eivät ota yli puolen tunnin suihkuja, jotka tuntuvat olevan teinitytöille tavanomaisia. Turha on myös yrittää väittää, että "kun on pitkät hiukset..." voi pitkien hiusten kanssa mennä vähän pidempään, muttei niin paljon.

Vierailija
27/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menot nousivat, kun tytöt menivät yliopistoon. 😅 Molemmille laitetaan 300€ kuukaudessa. Neljäs ja viides vuosi menossa opinnoissa, eli pian helpottaa. 🤣 Ihan omasta vapaasta tahdosta toki maksetaan, ettei tarvitse lainoja ottaa opintoihin, eikä lukukauden aikana töissä käydä. Kesällä toki ovat olleet töissä jokaisena kesänä. 

Vierailija
28/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojat eivät ota yli puolen tunnin suihkuja, jotka tuntuvat olevan teinitytöille tavanomaisia. Turha on myös yrittää väittää, että "kun on pitkät hiuks

Ei muuten pidä paikkaansa, kyllä puoliskon teinipojat on suihkussa helpostikin se  puolisen tuntia.. mitä lie ru..ukaavat puuhata.

Vierailija
29/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä urheilijapoika käy 2-3 x suihkussa per päivä. Tyttö käy vain kerran päivässä. Ja tyttö muuten sulkee hanan shampoon tai hoitoaineen levityksen ajaksi, poika ei (ja kyllä, myös poika käyttää usein hoitoainetta, inhoaa hiusten sähköisyyttä). 

Vierailija
30/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta sataa euroa kuukaudessa. Ruokamenot tippui alle puoleen sekä sähkö- että vesimaksut pieneni reilusti. Vaikka me ollaan autettu opiskelevia lapsia rahallisesti, rahaa jää silti enemmän säästöön mitä lasten asuessa koona.

Meillä se mihin rahaa käytetään, on muuttunut, mutta kaikki pääluvun mukaan menevät maksut pienenivät (ruoka ja vesimaksut lähinnä, myös sähkö ja pyykkiaine (urheilevalla opiskelijalla menee enemmän kuin 2 aikuisella), matkustamiseen menee nyt enemmän ja säästöön jää myös aika paljon, vaikka toki mekin opiskelijaa joudutaan tukemaan taloudellisesti. Ehkä tuo sähkö on pienentynyt enemmän siksi, että ollaan vähemmän kotona itsekin nykyään.

Vierailija
31/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avustan edelleen opiskelevia lapsia. Maksan puhelinliittymän, annan ruokarahaa n 150/kk ja ostan tarvittaessa vaatetta ja maksan bussiliput kotiin. 

Maksatko paljon seurustelurahaa hänen kumppanille?

Vierailija
32/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteisesti tytöt lorvivat suihkussa 20 minuuttia ja pojat 2 minuuttia.

Vierailija
33/33 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelinlaskut, vakuutukset, harrastukset, matkaliput, muu kulkeminen.

Minä maksan puhelimen, vakuutuksia ei ole, poika on osa-aikatöissä ja maksaa itse loput. 

sama

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme