Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bussikuski jyrisi Espoossa, ei rattaiden kanssa autoon!

Vierailija
17.02.2023 |

Bussikuski jyrisi Espoossa, ei rattaiden kanssa autoon!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/98d3285f-74a3-42e0-9b5f-6fd112ae6efd

Kommentit (184)

Vierailija
1/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa tuohon itse pahoinpitelyyn, niin itse ei ole koskaan kuullut, ettei tyhjien rattaiden kanssa saisi matkustaa (jolloin toki ei ole oikeutettu ilmaiseen matkaan). Kyllä minä melkein päivittäin matkustan hakemaan lasta päiväkodista niin, että menomatkalla vaunut on tyhjät ja tulomatkalla niissä on lapsi.

Vierailija
2/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa tuohon itse pahoinpitelyyn, niin itse ei ole koskaan kuullut, ettei tyhjien rattaiden kanssa saisi matkustaa (jolloin toki ei ole oikeutettu ilmaiseen matkaan). Kyllä minä melkein päivittäin matkustan hakemaan lasta päiväkodista niin, että menomatkalla vaunut on tyhjät ja tulomatkalla niissä on lapsi.

Samaa jäin itse ihmettelemään, taisi olla kyse liputta matkustamisesta mutta omituista ettei sitä uutisessa mainittu ja vielä sanottiin, että oikeus ottanut kantaa että saako tyhjien vaunujen kanssa matkustaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jos rattaissa on kasveja niin pitää ostaa lippu. Lapsi rattaissa niin saat matkustaa ilmaiseksi.

Vierailija
4/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo jos rattaissa on kasveja niin pitää ostaa lippu. Lapsi rattaissa niin saat matkustaa ilmaiseksi.

Ei jutussa sanottu sanallakaan siitä, oliko nainen yrittänyt matkustaa pummilla vai ei? Kuljettaja oli vain alkanut raivoamaan ja vaatinut häntä poistumaan rattaidensa kanssa.

Vierailija
5/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin, mutta kuten aiemmin kommentoin, artikkelissa ei mainittu mitään liputta matkustamisesta, mutta vielä erikseen mainittiin, ettei oikeus ottanut kantaa siihen saako rattailla matkustaa ilman lasta. Kyllähän tuon koko tilanteen narratiivi muuttuu täysin, jos oli liputta.

1. Bussikuski yritti poistaa matkustajaa, jolla oli kärryissä kasveja.

Vs.

2. Bussikuski yritti poistaa liputta matkustavan asiakkaan, joka ei suostunut lähtemään.

Vierailija
6/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla logiikalla kaikki matkustaisi tyhjien rattaiden kanssa...🙄

Vierailija
7/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla logiikalla kaikki matkustaisi tyhjien rattaiden kanssa...🙄

Jos luet kommenttini uudestaan, huomaat, että siinä lukee "jolloin toki EI ole oikeutettu ilmaiseen matkaan".

Vierailija
8/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole autoa ja joskus on pakko ottaa rattaat mukaan kauppaan. Eipä ole kertaakaan kukaan valittanut.

Vierailija
9/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo maksuttomuus vaunujen kanssa perustuu vanhaan aikaan, kun kyyti piti käydä maksamassa kuskille. Nykyisin lipun voi ostaa kännykällä.

Kai eläkeläistenkin olisi kätevää matkustaa ilmaiseksi vaunujen kanssa. Ja niissähän olisi helppo kuljettaa ostokset kotiin.

Vierailija
10/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä tätä nykypäivää kun on pakko ottaa bussi kaikkialle ja ei edes rattailla jakseta kävellä... Ihmiset passivoituu niin hälyyttävää vauhtia.

Vierailija
11/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tämä tätä nykypäivää kun on pakko ottaa bussi kaikkialle ja ei edes rattailla jakseta kävellä... Ihmiset passivoituu niin hälyyttävää vauhtia.

Niimpä! Aiemmin lapset hiihtivät ylämäkeä päiväkotiin 10 kilsan matkoja kesät talvet!

Vierailija
12/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa jäin itse ihmettelemään, taisi olla kyse liputta matkustamisesta mutta omituista ettei sitä uutisessa mainittu ja vielä sanottiin, että oikeus ottanut kantaa että saako tyhjien vaunujen kanssa matkustaa.

Mä mietin myös, että eikö se nainen maksanut omaa matkaansa, kun sitä ei ollut jutussa mainittu ollenkaan.

Kerran itse asiassa vuosia sitten todistin tilannetta, jossa joku nainen tuli tyhjien vaunujen kanssa bussiin, kävi maksamassa matkansa (meidänkin kaupungissa vaunuissa olevan lapsen kanssa saattaja matkustaa ilmaiseksi). Voi niitä kyräilyjä ja supatteluja myöhemmiltä pysäkeiltä bussiin nousseiden osalta... Teki mieli käydä sanomassa, että tuo nainen on maksanut matkansa ihan itse.

Vierailija
13/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et jätä rattaita päiväksi päiväkotiin, vai onko sinulle tärkeää matkustaa ilmaiseksi tyhien rattaiden kanssa 

Vierailija
14/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on aika paljon valkoihoisia eläkeläisiä jotka kuljettavat ruokaostoksensa lastenrattaissa bussissa

Vierailija
15/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä sitten toimitaan, jos edelliseltä pysäkiltä on joku noussut bussiin tyhjien, tai vain kauppakasseja sisältäneiden rattaiden kanssa, ja seuraavalta olisi tulossa kyytiin joku rattaiden kanssa, jossa on pieni lapsi? Oletusarvo siis, ettei bussissa olisi tilaa enemmille rattaille 🧐

- Ohis

Vierailija
16/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyrisi kuin allah

Tiedoksi Kihniöön: kyllä ne sekopäiset kuskit on nimenomaan näitä suomalaisia hikiperseitä. Ei mam utkaan ihan huippuja ole, mutta niiltä puuttuu noi psykoottiset piirteet.

Vierailija
17/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et jätä rattaita päiväksi päiväkotiin, vai onko sinulle tärkeää matkustaa ilmaiseksi tyhien rattaiden kanssa 

Olen eri, mutta onko päiväkodissa edes tilaa, jos kaikki jättäisi sinne rattaat?

Vierailija
18/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussin olen kuullut jyrisevän mutta vai että kuski

Vierailija
19/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä sitten toimitaan, jos edelliseltä pysäkiltä on joku noussut bussiin tyhjien, tai vain kauppakasseja sisältäneiden rattaiden kanssa, ja seuraavalta olisi tulossa kyytiin joku rattaiden kanssa, jossa on pieni lapsi? Oletusarvo siis, ettei bussissa olisi tilaa enemmille rattaille 🧐

- Ohis

Jos ei ole tilaa, niin sitten odotetaan seuraavaa bussia. 

Vierailija
20/184 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta onko päiväkodissa edes tilaa, jos kaikki jättäisi sinne rattaat?

Meidän päiväkodissa on tilaa, sillä valtaosa tulee omalla autolla ihan pihalle saakka

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän