Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirkkoon kastetaan enää alle puolet syntyvistä lapsista

Vierailija
07.10.2024 |

Kehitys menee oikein. Lapsen pakkokasteet ovat tänä vuonna jääneet alle 50% rajan.

Kommentit (241)

Vierailija
221/241 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysykääs vauvoiltanne, miten hän haluaa elää, mikä hänen nimekseen tulee, missä asutaan, mitä puetaan päälle, miten vapaa-aika käytetään, minkä arvojen mukaan perheessänne eletään, miten häntä kasvatetaan...

On väärin valita sen vauvan puolesta!

Niin, nyt moni vauva ei saa tietoa muslimeista ja muista pakanoista. Jospa vauva haluaisikin pukeutua kaapuun?

Vierailija
222/241 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pannaan sanoja väkisin suuhun ei ole mitään pakkokasteita. Vanhempia ei pakoteta tekemään näin. 

Eikä kaste tee muuta kuin että vauvan hiukset kastuvat, ne kuivataan ja huolehditaan ettei saa kylmää. Tässä kaikki.

Onko joku luullut että vauvalle tapahtuu kaateessa jotain?😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/241 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasteen ainoa vaikutus lapsen elämään on uskontotunti koulussa, joka on enemmänkin kultturi- ja historiaopetuksen sekoitus, joten en pidä sitä "pakottamisena". Etuna taas lapsen ei tarvitse ottaa kastetta päästäkseen rippileirille, joka puolestaan on enemmän sosiaalinen juttu ja siinä vaiheessa voi itse päättää, mihin suuntaan haluaa sen uskonnon kanssa mennä.

Tästä syystä meidän lapset on kastettu, ja saavat itse 15 vuotiaina päättää, haluavatko erota vai jatkaa, kuten itsekin tein ja erosin kirkosta. Kasteesta ei ollut minulle mitään haittaa.

Vierailija
224/241 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Evankelisluterilainen kirkko teki anteeksiantamattoman virheen kääntyessään vuonna 2015 vierasuskoisten muukalaisten tukijaksi, hyläten ja syyllistäen rasisteiksi suomalaiset kristityt ja ihmiset.

Olen tästä edelleen niin saatanan vihainen, että todella toivon evankelisluterilaisen kirkon nopeaa kuihtumista. Pthyi ja vielä kerran Pthyi!!!

Rumasti puhut, mutta kyllä minuakin harmittaa, että Tampereen kirkkosanomat sanoi, ettei sivuilla ole tilaa kastettujen, kuulutettujen ja kuolleiden nimille. Sen sijaan on kokosivun kuvia usein kehitysmaiden avustuskohteista. 

Ev lut on myös kadottanut oppinsa liian liberaalisuuden vuoksi. Miten kirkon arvot voi muuttua? Ei ortodoksit ja katoliset oo muuttaneet. 

Vierailija
225/241 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasteen ainoa vaikutus lapsen elämään on uskontotunti koulussa, joka on enemmänkin kultturi- ja historiaopetuksen sekoitus, joten en pidä sitä "pakottamisena". Etuna taas lapsen ei tarvitse ottaa kastetta päästäkseen rippileirille, joka puolestaan on enemmän sosiaalinen juttu ja siinä vaiheessa voi itse päättää, mihin suuntaan haluaa sen uskonnon kanssa mennä.

Tästä syystä meidän lapset on kastettu, ja saavat itse 15 vuotiaina päättää, haluavatko erota vai jatkaa, kuten itsekin tein ja erosin kirkosta. Kasteesta ei ollut minulle mitään haittaa.

"Kasteen ainoa vaikutus lapsen elämään on uskontotunti koulussa"

Väärin! Kun liitetään kirkkoon, joutuu maksamaan kirkosllisveroa. Oli helvetin mukana yllätys kun menin töihin 16-vuotiaana ja sitten sain tietää, että mun palkasta on mennyt kirkollisveroja. Kiitos vanhemmat :)

Vierailija
226/241 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, moni eroaa säästääkseen rahaa. Nykyään se on vuodessa jo ihan mukava summa.Eletään itselle.

Mikäli erotaan homo, sateenkaari, lesbopappien yms. takia, on se ymmärrettävää, mutta lopulta hienoja rakennuksia, yhteiskunnan kulttuurista isoa osaa ei voida ylläpitää. Monissa maissa onkin kirkot nykyään moskeijoita. Se on jonkinlainen muoti-ilmiö varsinkin eurooppalaisten keskuudessa.Näin on käymässä Suomessakin.

Mikäli eroaa ettei vain usko, onkin valinta josta jokainen aikanaan vastaa itse.

Vierailija
227/241 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että jumalaton, ties vaikka homopappi, liruttelee vettä avuttoman vauvan päähän, niin ettei vauva voi mitenkään puolustautua ja säilyttää oikeutta uskonnon vapauteen, ei ole kaste laisinkaan, vaan perkeleen teko ja taikuutta ja ihmisten pahuutta puolustuskyvytöntä vauvaa kohtaan.

Papin homous ei vaikuta kasteen pätevyyteen.

Oletko tästä varma?

Vierailija
228/241 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rippileirille pääsee ilman kastettakin.

Vierailija
229/241 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0% olisi oikea taso. ketään ei saisi automaattisesti sitoa mihinkään uskonnolliseen yhteisöön, eikä varsinkaan jos siitä tulee juridisia seuraamuksia kuten nyt tulee jos lapsi kastetaan.

Ei kaste mitään sido tai velvoita mihinkään.

Jäsenmaksuvelvollisuus ilman eri ilmoitusta, jollet itse omatoimisesti luovu jäsenyydestä.

Vierailija
230/241 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin parkuin koulussa ennen pääsiäistä, kun laulettiin jeesuksesta ja siitä miten sen päähän painettiin orjantappurakruunu niin että veri vaan roiskui. Trauma jäi, koska muistan sen viidenkymmenen vuoden jälkeenkin, olin silloin kolmannella. Joo, kiitti ei noita enää. 

Ennen ihmiset kuolivat kotona ja lapset näkivät kamalaa kipua ja kärsimystä. Olemme pumpulissa, kun kuolemat siirretty sairaalaan. 

Vierailija
231/241 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että jumalaton, ties vaikka homopappi, liruttelee vettä avuttoman vauvan päähän, niin ettei vauva voi mitenkään puolustautua ja säilyttää oikeutta uskonnon vapauteen, ei ole kaste laisinkaan, vaan perkeleen teko ja taikuutta ja ihmisten pahuutta puolustuskyvytöntä vauvaa kohtaan.

Papin homous ei vaikuta kasteen pätevyyteen.

Oletko tästä varma?

Olen eri, mutta ei voi papista aina tietää. Voisiko olla siten, että jos tietoisena valitsee sellaisen, sitten. 

Vierailija
232/241 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Tuon näkee jo tilastoissa kouluammuntoina, kiusaamisena ja nuorten pahoinvointina. Kertoo kristillisen arvopohjan heikkenemisestä.

"Uskovaiset" ovat kaikkein kovimpia kiusaajia, papit kiusaamisen mestareita.

Vierailija
233/241 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa olisi aika hulabaloo ilman raamatun 10 käskyä jotka jokainen suomalainen tuntee.

Nyt maahan tulee paljon porukkaa joille niitä ei ole opetettu ja tuloksen näkee kaikki.

Suurinta osaa käskyistä ei kukaan noudata. Tärkeimmät taas oppii ja opetetaan muutenkin. On aika kauheaa, jos joku ei ymmärrä tappamisen olevan väärin muuten kuin Raamatun perusteella.

No uskovaiset eivät tätä ymmärrä. Ilman näitä kirjoitettuja sanoja vajoaisivat he varmasti täydelliseen anarkiaan villi-ihmisen tasolle. Uskovaisilla ei varmasti ole lainkaan sisäistä ääntä, omaatuntoa.

Vierailija
234/241 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Alkaa kiinnostamaan kun aletaan leikakkaamaan kauloja."

Ei ala. Paitsi niitä ketkä saavat 5,56 mm reiän otsaansa jos yrittävät leikata jonkun kauloja.

Ette te niille pärjää. Kadullakin saatte vaan turpaanne.

Ai että koulutettu ammattisotilas ei pärjää jollekin uskispaviaanille. Mennyvittuun jo pelle.

Vierailija
235/241 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon viralllisen opin mukaan kasteessa vauvasta pestään pois perisynti ja näin vauva pelastuu helvetin tulelta. Kasteessa myös vauva siiretään Jumalan valtakuntaan.

Kirkon oppi on hömpän pömppää!!! Sillä jokainen maailman syntyvä on jo sovitettu- Jeesuksen uhri kattaa vauvan vähäiset ja tahattomat puutteet.

Vierailija
236/241 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana antaa tarkan kuvauksen kasteesta: koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä. Kastoi heidät virrassa. "Heidät" tarkoittaa koko ihmistä, ei vain päälakea, "Virrassa" tarkoittaa ihminen käveli veteen ja hänet upotettiin veteen. Jos vettä olisi otettu Jordanista ja valutettu päähän, niin kyseessä olisi ollut kastelu.

Paavali kirjoitti kastelusta käyttäen sanaa: 'potizo', antaa juotavaa. Mutta kasteesta sanassa Paavali käytti sanaa: 'baptizo', upottaa veteen. Samaa sanaa käyttävät myös evankeliumien kirjoittajat. Dippaamisesta käytetään sanaa: 'bapto'

Kastelussa vettä tuodaan kasteltavaan kohteeseen, esim. kukkien kastelu. Kasteessa kasteen kohde viedään veteen ja upotetaan veteen.

Luterilainen kaste on päälaen kastelua.

Vierailija
237/241 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesällä rippijuhlissa, jossa myös ulkomailla asuva suomalaisperhe. 10v pojalla ei mitään uskonnonopetusta koulussa siellä. Hän ihan ihmeissään kirkossa, että mikä rakennus se on ja mitä ne siellä puhuvat. Puhetta riitti juhlien jälkeen kun hän kysyi, onko mitä ne tarkoittivat ja onko se totta. Siinä sitten äiti yrittää selittää mitä tarkoittaa Oi Jumalan Kartsa joka pois otit maailman synnin tai Herramme Jeesuksen Kristuksen ruumis ja veri sinun puolestasi annettu. 

Vierailija
238/241 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne kuitenkin 18 täytettyään ottavat kasteen, joten ei syytä huoleen.

Lapsena kastetut eroavat täytettyään 18.

Niin se on.

Vierailija
239/241 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne kuitenkin 18 täytettyään ottavat kasteen, joten ei syytä huoleen.

Sanoi ei yksikään luulevainen ikinä.

Vierailija
240/241 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvempi niistä kastetuistakaan on kristittyjä. Suomen väestöstä on tuskin enempää kuin 10-20% kristittyjä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä