Millä aleella Helsingissä mieluiten asuisit?
Jos ei olisi kiinni rahasta, työpaikka olisi vieressä, etc muuttujat laskettuna täydellisiksi. Toinen veljistäni sanoi Kruunuhaka/Kaartinkaupunki. Toinen veli sanoo Lauttasaari. Kolmas sanoo Ruskeasuo. Siskoni sanoo Lehtisaari... Minä sanoisin Käpylä.
Kaikilla meistä eri mielipiteet! Juuri vietimme päivän yhdessä tänään ja aihe tuli puheeksi, olimme yllättyneitä kuinka eri mieltymykset jokaisella oli. Ainoastaan yksi meistä asuu unelma-alueellaan. (Kaartinkaupungin veli)
Miten täällä? Onko yhtä laajasti unelma-alueita?
Kommentit (275)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sörnäinen on paras kun huumeita saa niin helposti kun haluaa. Voi elää ilman mitään sääntöjä muutenkin ja asuminen n hallpaa.
Ei siellä kyllä halpaa ole. Kallista. Jostain syystä sinne on vain monenlainen levottomuus pesiytynyt. Sielläkin kuitenkin saa maksaa yli 5000-6000€ neliöhintoja. Muuhun keskustaan verrattuna halvempaa tietysti.
5-6K/m2 on kyllä halpaa
Töölöstä ja Krunastakin saa neliöitä paikoin alle 7k. Ei ole halpaa jos maksaa yli 5k-6k. Taitaa tuollaiset kuulua Suomen kalleimpiin neliöhintoihin...
Lauttasaaressa asun ja tykkään. Isokaari😍
Töölö tai Taka-Töölö. Maisemilla, kiitos.
Munkkiniemi on ykkössuosikkini.
En viihdy enää keskustassa. Ennen rakastin Eiraa, Ullanlinnaa jne.
Asun nyt "köyhän miehen Munkkiniemessä" eli Kuninkaantammessa ja viihdyn hyvin täälläkin.
Ihan ydinkeskustaan en haluais, enkä sen eteläpuolelle... Se vaikuttaa jotenkin tosi eläkeläisten asuttamalta hautausmaalta... Kallion alue taas liian levotonta... Ehkä tällaiselle ulkoilevalle kolmivitoselle vois joku Lauttasaari olla sopiva, tai Toukola/Arabia tai Käpylä... En tiedä! Vähän kaukaisia haaveita tällaiset...
Vierailija kirjoitti:
Helsingin voisi aidata pellestiinalisille siirtomaaksi. Korkea sähköaita, miinakenttä. A vot. 🤗
Eikö jokin ulkomaa olisi parempi vaihtoehto?
Jossain Länsi-Helsingissä, merenrannan tuntumassa. Munkkiniemi, Meilahti -suunnalla.
Vierailija kirjoitti:
1. Eira
2. Kaivopuisto
3. Ullanlinna
4. KaartinkaupunkiSiinä ne vaihtoehdot. Jossain näistä asun.
Ullanlinna = Suomen paras asuinalue
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Eira
2. Kaivopuisto
3. Ullanlinna
Oli. Mulla ainakin meni ihan fiilarit sen vaimonmurhaajan jälkeen. En enää muuttaisi sinne vaikka maksettaisi.
En kerro, koska en halua sinua sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Eira
2. Kaivopuisto
3. Ullanlinna
Mun frendin nimi on Ulla ja se asuu sellaisessa ok-talossa jossa on torni ja joka näyttää ihan puulinnalta... Sanoisin että kyllä, se on hyvää asuinaluetta! Vähän pieni vaan! Mut Ullan Linna kuiten!
Vierailija kirjoitti:
Tapaninvainio
Mimmosta siellä on? Palvelut? Onko helppo tutustua naapureihin, vai onko kaikki omissa oloissaan? Onko mitään yhteisöllisyyttä?
Laru tietysti. Onko muuta yhtä monipuolista aluetta? Voi yhtä aikaa asua keskustassa ja vihreässä merellisessä miljöössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Eira
2. Kaivopuisto
3. Ullanlinna
Oli. Mulla ainakin meni ihan fiilarit sen vaimonmurhaajan jälkeen. En enää muuttaisi sinne vaikka maksettaisi.
Joo. Kieltämättä se tapaus kyllä vähän muutti fiiliksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Eira
2. Kaivopuisto
3. Ullanlinna
Täh, Turussakin on tapahtunut ikäviä asioita... Mun mielestä Turku in silti ihan kiva kylä. Kauniskin, sieltä voisin jonkun kesäpaikan ehkä hankkia... Kaikissa Suomen kaupungeissa on tapahtunut ikäviä... Ja jopa jokaisessa kaupunginosassa...
Onpa kiva ketju!
Opin tässä vähän lisää Helsingistä kun selasin läpi, samat alueet toistui aika usein... Osasta en edes ollut kuullut... Herttoniemi, Ruskeasuo ja Munkkiniemi oli minulle ihan uusia... Uutisista kai lukee enemmän vain huonommista alueista ja tulee kuva että Helsinki on niitä täynnä... Mutta selailin kartasta näitä alueita ja aika laajasti näytti olevan aluetta joilla ihmiset haluaa asua budjetista ja elämän realiteeteistä riippumatta...
En ole Helsingissä kovin montaa kertaa käynyt... Lentokentän läpi enimmäkseen kulkenut...
Vierailija kirjoitti:
Varmaan fiksu ratkaisu. Muuten olisin heti huomenna laittanut nykyisen kotini myyntiin ja lähtenyt etsimään asuntoa anonyymin vauvapalstalaisen mielialueelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan fiksu ratkaisu. Muuten olisin heti huomenna laittanut nykyisen kotini myyntiin ja lähtenyt etsimään asuntoa anonyymin vauvapalstalaisen mielialueelta.
Varsinkin kun ketjussa puhutaan unelmista joihin välttämättä ei ole varaa... Suurimmalla osalla ei sitä unelmakotia unelma-alueelta ole...
Töölöon minäkin menisin, enkä ole ainoa... Oli suomen etsityin asuinalue ainakin joku aika sitten.
Minulle olisi vain kolme vaihtoehtoa: Ruskeasuo, vanha Lauttasaari ja Munkkiniemi.
Näissä on charmia, väljyyttä, paljon vehreyttä ja kauniita maisemia, mutta silti lähellä keskustaa olematta liian kaupunkimaisia. Ovat myös turvallisia ja arvostettuja alueita.
Ehkä voisin Eiraa harkita mutta se on siellä vähän turhan syrjässä ja omassa pussinperässään.