Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

24-vuotias vastavalmistunut pomoksi? Miten mahdollista?

Vierailija
04.10.2024 |

Voisiko joku selittää, miten millään lakipykälällä on mahdollista, että päällikkövirkaan mediatalossa värvätään sisäisesti parin vuoden työkokemuksella nuori nainen, vailla työssä vaadittavaa kokemusta?

Paikka ei ole ollut edes yleisessä haussa, konsernissa on tehty mittavia kiristyksiä ja irtisanomisia, porukkaa on protestina lähtenyt ja osan työnkuvaa heikennetty mm.arkityöstä vuorokiertoon.

Ja nyt konsernin sisällä nimitetty tämä yksi ihminen esihenkilöksi itseään puolet kokeneemmille

En ole tossa konsernissa ONNEKSI enkä haluaisi edes tuota työtä, tuli linkkarissa vaan vastaan tutun tutun nimitysuutinen tämä ihminen on ollu kesähessuna vielä pari kesää sitten ja nyt jo pomo?!

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi paljon tiedät tilanteesta huomioiden ettet ole töissä kyseisessä yrityksessä ja olet nähnyt tutuntutun linkkaripäivityksen.

Tunnen hyvin nämä ihmiset tuolta konsernista, media-ala on Suomessa pieni, samoin hänen aiemman työhistoriansa tiedän koska on ollut kesurina samassa paikassa kuin itse olin vakkarina. Millään tapaa hänen osaamistaan väheksymättä, niin vastuutehtäviin ja ihmisten johtamiseen aivan liian kokematon!

Vierailija
22/121 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin minäkin kesähessuna pari edellistä kesää ennen pomoksi pääsemistä 36-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä siis voi olla laillista? Työpaikka ei ole tullut edes julkiseen hakuun.

Vuosi sitten nämä tarjosivat kokeneelle kollegalleni avustajasopimusta ihan pilkkahintaan, ei suostunut, mutta kuulemma ei ole ollut varaa rekrytä.

Koko konsernissa siis rajut leikkaukset ja tämä nuori nainen palkattiin toisesta firmasta, vaikkakin samalta alalta

Ei työpaikkoja tarvitse laittaa julkiseen hakuun. Jos on irtisanottuja, heille työtä pitää tarjota, jos ovat sopivia tehtävään. 

Vierailija
24/121 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuo kokeneemmat on sen verran kokeneita, että eivät suin surminkaan halua esimiespaikkaa? Tietävät että se on todennäköisesti kusinen posti, jossa saa kuraa niskaan niin ylhäältä kuin alhaaltakin.

Vierailija
25/121 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisena aikana kun työpaikoista on jäätävä pula ja huippuosaajia jää puuttuvien suhteiden takia työttömäksi, tuntuu todella epäreilulta kaikkia näitä ihmisiä kohtaan, kun tiskin alta vedetään päälliköksi joku kokematon

Tuo pesti on vaativa kokeneellekin.

ap

Vierailija
26/121 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnistuuko tuossa työssään, epäilen kokemuksen puute tulee vaivaamaan koko työyhteisöä.

Hän johtaa tällä hetkellä puolet itseään vanhempiaan ja mietin todella paljon että millä kompetenssillakyseessä kuitenkin ala jonka oppii vaan tekemällä ja kokemus on todellakin kultaa

Tirsk! Mitä kuvittelet tietäväsi media-alasta? Faktaa on, että alalla pomoksi pääsee usein nuorena tai ei ollenkaan. Irtisanottavat muutosneuvotteluissa puolestaan on useimmiten vuosikymmenien ajan samassa työpaikassa viihtyneitä yli viisikymppisiä. Tervetuloa todellisuuteen.

Vierailija
27/121 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullakin on ollut parikymppisiä pomoja eikä siitä mitään tullut. Milloin katosivat kokonaan, milloin istuivat vain toimistossa kysymättä miten työ sujuu ja miten se pitäisi järjestää. Lukivat kyllä kirjaa pilkutarkasti mutta työstä ei ollut mitään käsitystä. Vituiksihan se meni.

Vierailija
28/121 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa pahantahtoinen aloitus.

Vierailija
29/121 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nuo kokeneemmat on sen verran kokeneita, että eivät suin surminkaan halua esimiespaikkaa? Tietävät että se on todennäköisesti kusinen posti, jossa saa kuraa niskaan niin ylhäältä kuin alhaaltakin.

Itse asiassa pesti on kyllä hyvä ja isopalkkainen, ja jos alaiset sitä eivät halua, niin juridisesti paikka pitäis laittaa julkiseen hakuun ja hyödyntää takaisinotto velvollisuutta. Nyt ei ole tehty.

Vierailija
30/121 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi paljon tiedät tilanteesta huomioiden ettet ole töissä kyseisessä yrityksessä ja olet nähnyt tutuntutun linkkaripäivityksen.

Tunnen hyvin nämä ihmiset tuolta konsernista, media-ala on Suomessa pieni, samoin hänen aiemman työhistoriansa tiedän koska on ollut kesurina samassa paikassa kuin itse olin vakkarina. Millään tapaa hänen osaamistaan väheksymättä, niin vastuutehtäviin ja ihmisten johtamiseen aivan liian kokematon!

Eli et ole edes kyseisessä työpaikassa itse etkä selvästi edes tunne alaa.

Vierailija
31/121 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisena aikana kun työpaikoista on jäätävä pula ja huippuosaajia jää puuttuvien suhteiden takia työttömäksi, tuntuu todella epäreilulta kaikkia näitä ihmisiä kohtaan, kun tiskin alta vedetään päälliköksi joku kokematon

Tuo pesti on vaativa kokeneellekin.

ap

Ei nyt lähde lentoon tämä provo. Sortsit siitä, ap.

Vierailija
32/121 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateellinen ap. Ei päällikkötehtävään yksityiselllä sektorilla nimetä työvuosien vaan osaamisen, ideointikyvyn ja kohderyhmän tuntemuksen perusteella. On ihan normaalia, että esihenkilö on nuorempi kuin alaisensa.

No ei ole yhdessäkään vakavastiotettavassa firmassa kokemattomia esimiehinä. Osaamista kun ei ole ilman kokemusta.

Vierailija
33/121 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa pesti on kyllä hyvä ja isopalkkainen, ja jos alaiset sitä eivät halua, niin juridisesti paikka pitäis laittaa julkiseen hakuun ja hyödyntää takaisinotto velvollisuutta. Nyt ei ole tehty.

Yhdellekään irtisanotulle työntekijälle ei ole mitään velvoitetta tarjota pomon paikkaa.

Vierailija
34/121 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret pomot on koomisia. Raksalla oli nuori rakennusmestari ja tuli sitten timpurille viisastelemaan. Timpuri kysyi junnulta: Tehdäänkö niinkuin hyvä tulee vai niinkuin mestari sanoo? 

Vierailija
35/121 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullisempaa on mun mielestä se, kun joku sosiaalisesti täysin pihalla oleva keski-ikäinen valittaa kahvihuoneessa, ettei häntä koskaan pyydetä esimieheksi, vaikka on ollut talossa pisimpään. Ei kaikki sovi johtotehtäviin vaikka olisi 50v kokemusta!

Vierailija
36/121 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu näin se on. Vastavalmistuneet saneeraavat ja kovasti saneeraavatkin, työntekijöitä pannaan pois. Uudet kalusteet ja lisää meeting humppaa. Voi että on uutta kaikki.

Vierailija
37/121 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on joko vahva ylimmän johdon aura ympärillään tai positio on ns. the glass cliff -positio.

Vierailija
38/121 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateellinen ap. Ei päällikkötehtävään yksityiselllä sektorilla nimetä työvuosien vaan osaamisen, ideointikyvyn ja kohderyhmän tuntemuksen perusteella. On ihan normaalia, että esihenkilö on nuorempi kuin alaisensa.

Niinpä tietysti, kateuskortti sieltä! Media- ja viestintäalalla päällikköhommia varten on aina edellytetty vuosien työkokemusta. Voit olla nuori, mutta et pari kesää aiemmin valmistunut. Mulla on ollut itseäni nuorempia pomoja mutta pestit selvästi perusteltuja.

Jos olisin töissä tossa konsernissa nostaisin metakan.

ap

Vierailija
39/121 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin minäkin kesähessuna pari edellistä kesää ennen pomoksi pääsemistä 36-vuotiaana.

On eri olla 36 kuin 24. Kokemusta tulee muustakin elämästä kuin koulun jälkeisestä.

Vierailija
40/121 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennuksilla Kalle Päätalo oli ja kohosi arvoonsa siellä. Siitä olisi hyvä laittaa juttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän