Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä niitä hajuvesiä sitten saa käyttää kerta ei bussissa, töissä, kaupassa eikä teatterissa?

Vierailija
04.10.2024 |

Kotona oleilua vartenko ostaisin laadukkaan hajuveden?

Kommentit (198)

Vierailija
21/198 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotonasi saat tehdä ihan mitä itse haluat. Miksi ihmeessä ihmiset haluavat kiusata muita hajusteilla? Silkkaa kiusantekoa se on, sillä ei kukaan tavallisesti pidä haisuleista.

Itse oot haisuli, et vaan huomaa, ku hiki virtaa ynnä muut ruumiin eritteet

Vierailija
22/198 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että on miedompia ja luonnollisia, josta osa haihtuu, kotona ehkä turvallisinta ellei ole just hissiin menossa. Hajuvesissä / partavesissä kemikaalit ja alkoholit vetävät tuoksun tappiin, tuoksuu monta metriä ja jää ilmaan. Eli se onkin yllättävän tehokas, liiankin. Ehkä voi sopia mikä tila / paikka tai iltama on tuoksullinen ja mikä tuoksuton tms. Vaatteiden pesu. Outoa että kadulla voi myös tupakka tai kemikaali jäädä ilmaan, ellei tuule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/198 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nykyään kyllä tuntuu siltä, että ei missään. Aina on joku narisemassa. Vaikka käyttää kallista laatumerkkiä kohtuudella eikä mitään halpoja litkuja, jotka kyllä ottaa henkeen ja pökerryttää tervettäkin ihmistä.

Vierailija
24/198 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuvedet kuuluu yläluokalle, rahvas haiskoon paskalle. 

Vierailija
25/198 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautausmaalla? Iso puisto ja ei näy ketään. Ellei joku mummu saa henkeen sitä. Laivalla?

Vierailija
26/198 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet itsensä hajustajat turtuvat hajuvesiinsä ja suihkivat sitä älyttömän määrän. Etiketin mukaan hieno nainen ei laita hajustetta sen enempää, että kauempana kuin metrin päässä olevat eivät haista hänen hajuvettään. 

Minulle tapahtui kerran niin, että asioin itsensä todella voimakkaasti hajustaneen kanssa. Minulla alkoivat silmät ja nenä vuotamaan niin paljon, että jouduin käyttämään nenäliinaa. Überhajustaja alkoi lässyttää minulle, että minulla ilmeisesti masennus painaa päälle kun itkettää noin paljon mutta asia pitää siitä huolimatta hoitaa.

En voinut puhua hänelle, koska vetistä räkää valui nieluunkin jatkuvalla syötöllä. Jos olisin voinut puhua, olisin antanut kyllä hänelle selkosuomella palautetta hajusteista. Todella asiatonta hajustaa itseään noin töihin. Onneksi sain lapun täytettyä, henkkarit näytettyä ja laitettua nimikirjoitukseni alle sekä saman dokumentin kopion hänen allekirjoituksellaan vahvistettuna.

Melkein ryntäsin ulos saamaan happea. Ulkona sitten välähti mieleen, että hän peitteli hajusteillaan homeen hajuisia vaatteitaan ja hiuksiaan jne. Pakko sanoa, että kauheampaa yhdistelmää saa kyllä hakemalla hakea. Olen tottunut ruumiiden eritteisiin jne eli mistään turhasta pikkujutun vuoksi pahoinvoinnista ei ollut kyse.

Ajattelin, että ihmisen on pakko olla päästään hieman vajaa kun ei ymmärrä omien hajuhaittojensa ärsyttävän muiden aisteja ja alkaa länkyttää masennuksesta ihan pokkana minulle. Minä en onneksi ole ollut tähän päivään mennessä vielä onneksi masentunut. Vaikka masennus on tavallinen sairaus, ei sen diagnoosia voi tuolla lailla hatusta vetää!

Vierailija
27/198 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuvettä laitetaan vain pieni sormen sipaisu.

Suomijuntit lortraa sitä 50 kertaa liikaa. Sen ei kuulu kärytä kolmen metrin päähän.

Vierailija
28/198 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotonasi saat tehdä ihan mitä itse haluat. Miksi ihmeessä ihmiset haluavat kiusata muita hajusteilla? Silkkaa kiusantekoa se on, sillä ei kukaan tavallisesti pidä haisuleista.

Voi kuule: ihan suihkussa käyn niin monta kertaa kuin on tarve ja bideekin on käytössä kodin molemmissa vessoissa. Hajusteettomana on helppo olla, koska silloin jos koskaan tuntee nenässään raikkauden. Hajusteiden alle peitetty lika on kauhea hajuyhdistelmä.

Vierailija
29/198 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet itsensä hajustajat turtuvat hajuvesiinsä ja suihkivat sitä älyttömän määrän. Etiketin mukaan hieno nainen ei laita hajustetta sen enempää, että kauempana kuin metrin päässä olevat eivät haista hänen hajuvettään. 

Minulle tapahtui kerran niin, että asioin itsensä todella voimakkaasti hajustaneen kanssa. Minulla alkoivat silmät ja nenä vuotamaan niin paljon, että jouduin käyttämään nenäliinaa. Überhajustaja alkoi lässyttää minulle, että minulla ilmeisesti masennus painaa päälle kun itkettää noin paljon mutta asia pitää siitä huolimatta hoitaa.

En voinut puhua hänelle, koska vetistä räkää valui nieluunkin jatkuvalla syötöllä. Jos olisin voinut puhua, olisin antanut kyllä hänelle selkosuomella palautetta hajusteista. Todella asiatonta hajustaa itseään noin töihin. Onneksi sain lapun täytettyä, henkkarit näytettyä ja laitettua nimikirjoitukseni alle sekä saman dokumentin kopion hänen allekirjoituks

No nyt vedetään kunnolla överiksi tämä tarina. Miten niin hysteeristä ylireagointia.

Vierailija
30/198 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä miksi sellasia edes nykyaikana myydään, kun ihmiset voi peseytyä vaikka joka päivä.

Hajuvedet keksittiin muinaisina aikoina  etelänmaissa peittämään likaisista ihmisistä erittyviä ikäviä hajuhaittoja. 

Vierailija
31/198 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerta tykkäät siitä hajusta niin paljon, niin mikset haistelisi sitä kotona. Täytyykö pakottaa muutkin haistelemaan sitä, vaikka he eivät pitäisi siitä?

Juuri näin!

Vierailija
32/198 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona suihkun jälkeen, lenkillä niin pedot kaikkoaa ja kaupassa menkööt hajuherkät kauemmaks.

Vierailija
33/198 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerta tykkäät siitä hajusta niin paljon, niin mikset haistelisi sitä kotona. Täytyykö pakottaa muutkin haistelemaan sitä, vaikka he eivät pitäisi siitä?

En pidä lihavista ihmisistä, suoraan sanottuna ällöttävät. Olen kumminkin valinnut asua kaupungissa missä on muitakin ihmisiä ja rauhan ylläpitämiseksi en ilmaise julkisilla paikoilla lihaville ällötystäni. Pitää osta tulla pois omalta mukavuusalueelta ja tulla toimeen muiden kanssa. Samalla planeetalla kun olemme.

Vierailija
34/198 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä varten käytät sitä hajuvettä? Muita varten, vaikka et tiedä mistä he pitävät? Jos itseäsi varten, niin etkö voi silloin käyttää kotona?

Vierailija
35/198 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän päivittäin.

Tuoksun kuulemma hyvältä. Niin on tarkoituskin.

Vierailija
36/198 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nykyään kyllä tuntuu siltä, että ei missään. Aina on joku narisemassa. Vaikka käyttää kallista laatumerkkiä kohtuudella eikä mitään halpoja litkuja, jotka kyllä ottaa henkeen ja pökerryttää tervettäkin ihmistä.

Kuinka voi olla vaikeaa ymmärtää niin yksinkertaista sääntöä, että hajusteita käytetään esimerkiksi kun lähtee treffeille ja tarkoitus on olla hajuraon päässä muista ihmisistä? Ei siis mihinkään keikalle katsomoon eikä permannolle, jossa ollaan kylki kyljessä kiinni. Jossain intiimissä ravintolasopessa kohtuudella käytetty hajustus (eli sen verran, että pöydän toisella puolella oleva voi haistaa hajusteesi kun kumartuu eteenpäin puoleesi) on ok siinä missä rohkeampi meikkikin. 

Vierailija
37/198 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule: ihan suihkussa käyn niin monta kertaa kuin on tarve ja bideekin on käytössä kodin molemmissa vessoissa. Hajusteettomana on helppo olla, koska silloin jos koskaan tuntee nenässään raikkauden. Hajusteiden alle peitetty lika on kauhea hajuyhdistelmä.

Eli vihjaatko että hajusteiden käyttäjät eivät peseytisi? 

Vierailija
38/198 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun niistä ei kanssaihmiset tykkää, niin käytä kotonasi. Miksi käyttää hajuvesiä, kun tietää, että ympärillä olevat eivät tykkää niistä.

Vierailija
39/198 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä käytä ahtaissa tiloissa missä on huono ilmanvaihto tai missä jonkun on vaikea päästä pois, jos henkeä alkaa ahdistamaan. Esim. töissä tai teatterissa voi olla vaikeaa ottaa etäisyyttä. Samoin sairaalat ja terveyskeskukset ei tarvitse enempää tuoksupommeja. Kyllä hajuvesiä voi minusta käyttää, mutta ihmiset suihkii niitä niin paljon että se tuoksupilvi on jopa ulkona ollessa ihan selkeä, sisätiloista puhumattakaan. Käyttäkää vähemmän.

Kerran sunnuntaikävelyllä kadun toisella puolella käveli vastaan nuori nainen, jonka hajuveden haistoi jo 25 metrin päästä. Oli totisesti reippaalla kädellä annostellut hajuvettä! Aivan käsittämätön tapaus 😵💫!

Vierailija
40/198 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajuvettä laitetaan vain pieni sormen sipaisu.

Suomijuntit lortraa sitä 50 kertaa liikaa. Sen ei kuulu kärytä kolmen metrin päähän.

Tyylikkään vaikutelman voi pilata todella helposti monella eri tavalla ja liika hajuvedenkäyttö kielii siitä, ettei ole syntynyt tyylitaituriksi. Jos eri tuotteiden sekava hajukimara on kamala niin yhtä lailla liika hajuvesi näyttää yhtä tunkkaiselta jos olisi laitettu kilo koruja käsiin ja kaulaan. Tyylitaituri valitsee yhden korun ja yksivärisen taustan sen kanssa. Tyylitajuton yhdistää kirjavan taustan, suuren korumäärän, timantit tai zirkoniat ja värilliset kynnet. Tyylitajuinen ymmärtää, että yksikin timantti tai zirkonia tarvii korkeintaan värittömällä lakalla lakatut kynnet tullakseen tyylikkäästi esiin.

Jokainen voi pohtia mielessään sitä, että haluaako olla a) tyylikäs vaiko b) silmäänpistävä? Tyylikkään partaveden tai parfyymin haistaa kun suutelee poskelle tai halaa toista. Siinä säilyttää omaa arvoituksellisuuttankin kun ei haise kuin kaupan hajuvesitesteri kun joku satunnainen ihminen menee ohi.