Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen yksinhuoltaja ja melko vaativassa työssä, lisäksi olen

Vierailija
30.05.2025 |

aika kova stressaamaan ja huolestumaan. Meillä on kaikki hyvin, lapset ovat tasapainoisia ja iloisia, rahaa ei ole liiaksi, mutta lapset saavat harrastaa, voidaan matkustella ym., eli emme ole köyhiä. Minulla on ystäviä ja saan myös vanhemmiltani hoitoapua käytännössä aina kun pyydän. 

Tänä keväänä olen huomannut, että olen todella poikki. Olo on yksinäinen ja olen tajunnut, että.sekä töissä että kotona on niin paljon asioita, jotka ovat vain minun organisointini varassa. Välillä tuntuu, että en vain enää jaksa. Viime syksyyn asti harrastin kerran viikossa, pidin siitä kiinni, koska se oli henkireikä ja virkistys, mutta keväällä en enää jaksanut raivata sille aikaa.

Olen aina ollut tyytyväinen elämääni ja nauttinut lapsista ja ihan arjesta, mutta nyt olen huomannut olevani jotenkin katkera ja ärsyttää ihmiset, joilla on ns. kaikki hyvin ja silti valittavat.

Onko tämä nyt alkavaa burnouttia vai mitä?  Onko kohtalotovereita? 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki väsyy joskus. Voit keksiä mistä keventää ja miten taas saada omaa aikaa. Voit myös miettiä onko sun elämässä jokin uusi kuormitus tekijä? Hankala työkaveri/asiakas, menetyksiä, toteutumattomia toiveita tms.?

Vierailija
2/19 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaat selkeästi miestä rinnallesi. Muistatko,kun kävit hakemassa pizzan perheellesi raskaan päivän päätteeksi. Se silmiin syvästi katsonut lämmin tummasilmäinen mies? Siinä on vastaus sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän siltä, että suoritat elämää ja haluat näyttää myös ulospäin, että teillä menee hyvin ja sinä pärjäät. Olenko oikeassa?

Vierailija
4/19 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan nuo olla burnoutin oireita, mutta voi se väsymys ja sitä seuraavat lieveilmiöt (esimerkiksi ärtyneisyys) johtua muustakin. Niinkin muodikasta kuin se onkin, onko rauta-arvojasi mitattu?

Vierailija
5/19 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Kyllä, stressiä on ollut, läheisten sairauksia ja tuntuu, että se on ollut sellainen asia, joka on ns. kaatanut korttipakan. Eli olen huomannut että olen elänyt äärirajoilla eikä siihen ole mahtunut enää stressiä ja huolta.

Ehkä pitää olla armollisempi itselleni. Nyt lähinnä syytän itseäni että en osaa olla heille enemmän tukena. 

Vierailija
6/19 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vastauksia kiitos. Voi hyvin olla, että suoritan ja tunnistan myös tuon, että haluan aina näyttää kaikille,  että pärjään. En halua kuormittaa ketään ja lapsuudesta opittu toimintamalli, että haluan olla aina rakentava, vaivaton ja mukava. 

Vierailija
7/19 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tein puhti-paketin, kaikki arvot ok. 

Vierailija
8/19 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeruus alkaa puskemaan läpi mutta sellaista se on.

Vierailija
9/19 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, kaipaisin miestä, mutta arki on niin täyttä, että ei tähän kukaan mahdu. Lasteni kustannuksella en ala seurustella.

Lähinnä kaipaisin sellaista miestä, joka nimenomaan jakaisi tämän arjen, mutta ymmärrettävästi ei ole mahdollista. Eli siis ydinperhettä, jossa miehelläkin olisi vastuu, kiinnostus ja rakkaus lasten asioihin.

Vierailija
10/19 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdan juuri johtohommista asiantuntijatehtäviin, ihan vaan sen vuoksi, että elämässä pitää olla muutakin, kuin työ ja siinä jaksaminen. En ole jaksanut käydä salilla, en kävelyllä, en mitään pitkiin aikoihin. 

Vierailija
11/19 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein näet ystäviäsi?

Vierailija
12/19 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio, liikunta ja lepo. 

Vierailija
13/19 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatat sukupolvea jolle se pöytä on katettu valmiiksi? 

Vierailija
14/19 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sulla nyt on niin huonosti, että sinulla olisi suurempi oikeus valittaa kuin muilla? 

Vierailija
15/19 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vähän siltä, että suoritat elämää ja haluat näyttää myös ulospäin, että teillä menee hyvin ja sinä pärjäät. Olenko oikeassa?

Keski-iän voimaantuminen. Mihin hittoon minä oikein unohdin itseni? Keski-ikäinen valelee hiekkakakun betoniin ja rukoilee, ettei kukaan huomaa miten sen perusta murenee. Keski-iän suurin sudenkuoppa onkin huolella rakennettu elämä, josta vaivihkaa on tullut vankila. Jos edes hetkeksi uskallamme lakata juoksemasta siinä oravanpyörässä, jonka olemme itsellemme ehtineet luoda, saattaa mieleemme nousta kysymys, kuka minua käskee ja kenen takia tätä kaikkea teen? 

Vierailija
16/19 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä vastauksia kiitos. Voi hyvin olla, että suoritan ja tunnistan myös tuon, että haluan aina näyttää kaikille,  että pärjään. En halua kuormittaa ketään ja lapsuudesta opittu toimintamalli, että haluan olla aina rakentava, vaivaton ja mukava. 

Suosittelen miettimään, että mikä on oikeasti tärkeää ja mitä sinä haluat elämässä tehdä. Älä ajattele muiden mielipiteitä vaan elä omaa elämääsi.

Vierailija
17/19 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on minulle tärkeitä ja tärkeintä elämässä. Töissä on pakko käydä jo rahaakin takia. Ei tässä ole kovasti valinnanvaraa.

Vierailija
18/19 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan aiheellista olla katkera lasten isälle, joka ei heistä vastuuta kanna. Se on ihan tervettä.

Suosittelen, että madallat rimaa joksikin aikaa. Vähennät siivousta ja ruuaksi eineksiä terveellisemmästä päästä ja lasten kanssa rauhallisia leffailtoja kotona, kun ei ole harrastukseen liittyviä menoja. Yritä myös nukkua enemmän.

Vierailija
19/19 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset on minulle tärkeitä ja tärkeintä elämässä. Töissä on pakko käydä jo rahaakin takia. Ei tässä ole kovasti valinnanvaraa.

Aina on vaihtoehtoja miten organisoida sitä arkeaan paremmin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi