Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä niitä hajuvesiä sitten saa käyttää kerta ei bussissa, töissä, kaupassa eikä teatterissa?

Vierailija
04.10.2024 |

Kotona oleilua vartenko ostaisin laadukkaan hajuveden?

Kommentit (198)

Vierailija
41/198 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotonasi saat tehdä ihan mitä itse haluat. Miksi ihmeessä ihmiset haluavat kiusata muita hajusteilla? Silkkaa kiusantekoa se on, sillä ei kukaan tavallisesti pidä haisuleista.

Itse oot haisuli, et vaan huomaa, ku hiki virtaa ynnä muut ruumiin eritteet

Voi kuule: ihan suihkussa käyn niin monta kertaa kuin on tarve ja bideekin on käytössä kodin molemmissa vessoissa. Hajusteettomana on helppo olla, koska silloin jos koskaan tuntee nenässään raikkauden. Hajusteiden alle peitetty lika on kauhea hajuyhdistelmä.

Eli vihjaatko että hajusteiden käyttäjät eivät peseytisi? 

En, kerron suoraan että hajusteettomien tuotteiden käyttäjät peseytyvät ja huolehtivat hygieniastaan. Kainaloon voi laittaa ihan hajustamatonta antiperspiranttia ja talkkia tai perunajauhoa eikä hien haju tule läpi. Apteekissa myydään vieläkin Absolut Torr-valmistetta heille, jotka hikoilevat jostain paikasta mielestään liikaa. Hajustamattomia pesuaineita jne on nykyaikana. Vaikka kuinka paljon. Turhaan siis haukut muita haiskuleiksi.

Vierailija
42/198 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun käytät missä vaan. Niin teen minäkin. Ei niitä hajuvesiä kaappiin osteta pilaantumaan. Eikä niiden käyttämiseen todellakaan pyydetä lupaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/198 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina kun lähden ovesta ulos, kylläkin tuoksuni ovat sieltä kalleimmasta päästä eikä niitä lotrata. Tuoksu on osa minua, osa pukeutumista. Aivan sama mitä muut ajattelee, kaikkia ei voi miellyttää ja aina joku valittaa jostain.

Vierailija
44/198 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona voi käyttää.

Haiseminen on epäkohteliasta. Johtui se sitten huonosta hygieniasta, hajustetuista pyykinpesujauheista tai hajuvesistä. On epäkohteliasta pakottaa muut haistelemaan sinun hajuasi.

Ihmisillä on eri maku ja mieltymykset. Se, mikä tuoksuu sinun mielestäsi ihanalle, voi toisen mielestä olla oksettava haju.

Lisäksi moni kärsii astmasta, allergiasta, migreenistä. Hajusteet provosoivat aivoja ja lisäävät esim. lasten levottomuutta.

Jokainen saa haista omassa kodissaan niin paljon kuin haluaa, ottaen toki huomioon omat perheenjäsenet ja lemmikkieläimet.

Voi koiraparkoja hajusteita käyttävissä perheissä.

Vierailija
45/198 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen muutaman kerran joutunut hyppäämään bussista tai ratikasta ulos kesken matkan kun joku on lemunnut niin pahasti jollekin hajusteelle.  Enkä ole edes mitenkään hajuherkkä tai allerginen, mutta pahoinvointia joskus kyllä aiheuttaa.  

Vierailija
46/198 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuten ihmetellyt jo pidempään, miksi Elokapina ei puutu tähän ympäristön saastuttamiseen hajusteilla, etenkin pyykinpesu ja huuhteluaineilla.

Hajustetut pyykinpesu- ja huuhteluaineet menevät suoraan vesistöön. Hajusteita ei saada poistettua vedenpuhdistamolla. Järkyttävää ympäristön saastuttamista. Hajustetut pesuaineet pitäisi kieltää ympäristön nimissä.

Hajuvesissä ei ole samaa ongelmaa, koska ne imeytyvät elimistöön. Hajuvesien ongelma on toinen, eli toisten hengitysilman hajustaminen (mikä on itsekästä, kaikkien mielestä sinun tuoksusi ei ole ihana) ja oireiden aiheuttaminen pitkäaikaissairaille (astma, allergia, neurologiset sairaudet, migreeni...). Lisäksi eläimet kärsivät (etenkin koirat).

Vierailija
47/198 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa käyttää ihan missä itse haluaa.

- kunhan haluaa käyttää sellaisissa paikoissa, joissa saan nauttia tuoksusta ihan itsekseen.

Vierailija
48/198 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään hajuvesiä vastaan, muuta kuin että ihmiset eivät osaa annostella niitä säästeliäästi. Jos haistan naapurin tytön hajuveden rappukäytävässä vielä viisi minuuttia sen jälkeen kun hän on kulkenut siitä, hajuvettä on laitettu liikaa. Jos haistan jonkun partaveden hississä vaikka siellä ei ole ketään muuta, hajuvettä on laitettu liikaa. Jos haistan jonkun randomin ohikulkijan hajuveden vaikka olen viiden metrin päässä hänestä ULKONA, hajuvettä on laitettu liikaa. Hajuvesihän on hyvin intiimi asia, eikä kenenkään muun pitäisi haistaa sitä ellei ole aivan kosketusetäisyydellä eikä silloinkaan varmasti ole tarkoitus tyrmätä ketään omalla tuoksulla, joten pienen pieni tippa riittää. Koskee kaikenikäisiä miehiä ja naisia. Nuoret pojat haisevat nykyään aika tymäköiltä, melkein tulee ikävä oman nuoruusajan axemiehiä kun joutuu bussissa kärsimään jotain kundia joka on lotrannut hyvin anteliaasti hajuvedellä.

Vierailija
49/198 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona ja erityisesti sängyssä. Mieheni mukaan se on seksikkäintä, mitä voi sänkyyn "pukea". (Tämä  lausahdus toimii englanniksi paremmin.)

Minulle taas puolisoni on seksikkäitä omana itsenään, hänen luontainen tuoksunsa on parasta mitä tiedän.

M41

Vierailija
50/198 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaksi iloksi se on. Ei muiden iloksi tai kiusaksi. Kotonasi siis.

Vierailija
51/198 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä missä käytät, mutta pliis pienennä annostusta 90% nykyisestä. Sen on tarkoitus olla tuoksu, ei mikään leijaileva myrkkypilvi.

Vierailija
52/198 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla suihkun jälkeen voi laittaa hajuvettä, useita tunteja ennen kuin lähtee kotoa. Eikä sitten enää päivän mittaan. Paitsi jos on menossa sairaalaan. 

Hajuveden pohjatuoksu on ihana ja toimii koko päivän, mutta se pistävä alkutuoksu ei häiritse muita, kun se on haihtunut ennen ulos lähtöä. 

Vierailija
53/198 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotonasi saat tehdä ihan mitä itse haluat. Miksi ihmeessä ihmiset haluavat kiusata muita hajusteilla? Silkkaa kiusantekoa se on, sillä ei kukaan tavallisesti pidä haisuleista.

Itse oot haisuli, et vaan huomaa, ku hiki virtaa ynnä muut ruumiin eritteet

Miten hajuvesi peittää hikeä?

Entisaikojen hoveissa on käytetty hajuvesiä, kun peittivät sen hajun, etteivät käyneet suihkussa. Siksi ne ovat liian voimakkaita nykypäivään. 

Vierailija
54/198 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa käyttää hajuvettä niin paljon kuin haluaa, silloin kun haluaa, ja missä haluaa. 

Ei siihen kenenkään lupaa tarvita.

Vierailija
55/198 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nykyään kyllä tuntuu siltä, että ei missään. Aina on joku narisemassa. Vaikka käyttää kallista laatumerkkiä kohtuudella eikä mitään halpoja litkuja, jotka kyllä ottaa henkeen ja pökerryttää tervettäkin ihmistä.

Kalliissa laatumerkissä on valaan oksennusta ja varmasti myös muita ainesosia, jotka häiritsevät puhtaasta hengitysilmasta nauttivaa. 

Vierailija
56/198 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahasti hajusteyliherkkä ihminen ei pysty olemaan kanssasi samassa huonetilassa, jos olet hajuvettä itseesi suihkutellut. Itsellä on ollut hajusteyliherkkä työkaveri ja silloin ei todellakaan kukaan käyttänyt työpaikalla hajusteita. Kanssaihmiset on, haluat tai et, otettava huomioon, tässäkin asiassa...

Vierailija
57/198 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahasti hajusteyliherkkä ihminen ei pysty olemaan kanssasi samassa huonetilassa, jos olet hajuvettä itseesi suihkutellut. Itsellä on ollut hajusteyliherkkä työkaveri ja silloin ei todellakaan kukaan käyttänyt työpaikalla hajusteita. Kanssaihmiset on, haluat tai et, otettava huomioon, tässäkin asiassa...

Eli yksi ihminen saa terrorisoida koko työyhteisöä "yliherkkyydellään"? Miksi se ihminen ei itse hakeudu sellaiseen työhön, jota voi tehdä itsenäisesti, vaikka etätyönä, jos on noin vaikeasti sairas?

Vierailija
58/198 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tupakointia oltiin kieltämässä niin yritin muistuttaa ihmisiä siitä että kieltäminen ei lopu tupakointiin. Voitostaan voimaantuneena se porukka joka haluaa kontrolloida muita ihmisiä ja näiden tekemisiä siirtyy entistä suuremmalla apinanraivolla kieltämään seuraavaa asiaa. Jotain, joka ei heille itselleen ole tärkeä mutta jota voivat käyttää verukkeena sille että saavat vaatia muita omaan kontrolliinsa. Se seuraava asia on nyt selvästikin tuoksut. Argumentitkin ovat melkein samat kuin röökin kieltämisessä.

Vierailija
59/198 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerta tykkäät siitä hajusta niin paljon, niin mikset haistelisi sitä kotona. Täytyykö pakottaa muutkin haistelemaan sitä, vaikka he eivät pitäisi siitä?

En pidä lihavista ihmisistä, suoraan sanottuna ällöttävät. Olen kumminkin valinnut asua kaupungissa missä on muitakin ihmisiä ja rauhan ylläpitämiseksi en ilmaise julkisilla paikoilla lihaville ällötystäni. Pitää osta tulla pois omalta mukavuusalueelta ja tulla toimeen muiden kanssa. Samalla planeetalla kun olemme.

Säästyt lihavien haitoilta sulkemalla silmäsi tai katsomalla toiseen suuntaan

Se ei toimi, jos bussissa istuu viereen hajustepommi. Siitä tulee konkreettista haittaa, esim hengitysvaikeuksia. 

Miksi pitäisi hyväksyä vaikeus hengittää ja miten siihen voi sopeutua, vaikka kuinka haluaisi sopeutua.

Hajupommit ja tupakoitsijat vaarantavat toisten terveyden omilla itsekkäillä valinnoillaan. 

Vierailija
60/198 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jos käytte säännöllisesti suihkussa niin ei tarvitse p*skan hajua peitellä kemikaalin voimalla!