Värianalyysi - Mikä vuodenaika sinä olet?
Värianalyysi kasvattaa taas suosiotaan. Joko tiedät oman värivuodenaikasi? Minä olen syksy. 🍂
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Mä olin joku kylmä talvi. Se lumikkityyppi (kalpea iho, luonnonmustat hiukset, vihreät silmät) omalta väritykseltäni :D
No, kun käyttää lähinnä mustaa ja kylmää harmaata vaatteissaan, niin ei voi mennä vikaan.
Olet onnekas! Kaupoissa olevat vaatteet on tehty juuri sinulle. Musta ja harmaa nimittäin eivät sovi kaikille.
Ap
Olen syksy.
Mutta käytän silti niitä värejä ja sävyjä mitä haluan, en värianalyysin mukaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin joku kylmä talvi. Se lumikkityyppi (kalpea iho, luonnonmustat hiukset, vihreät silmät) omalta väritykseltäni :D
No, kun käyttää lähinnä mustaa ja kylmää harmaata vaatteissaan, niin ei voi mennä vikaan.
Olet onnekas! Kaupoissa olevat vaatteet on tehty juuri sinulle. Musta ja harmaa nimittäin eivät sovi kaikille.
Ap
Niinhän sitä sanotaan, että ne ovat monelle suomalaiselle liian "kovia" värejä (samoin kuin syvä vihreä, tumma kirkas sininen tai veren/viininpunainen, jotka taas miellän jossain määrin itseäni pukeviksi,.ovat aina olleet "parhaita" jos tarvitsee valita muuta kuin tuota perusmustaa). En sitten taas vastaavasti pysty käyttämään mitään hempeitä tai vaaleita värejä, ehkä joku kirkas valkoinen vielä menisi, mutta muuten näytän kyllä ihan kuolleelta :)
Vierailija kirjoitti:
Saisiko jonkin linkin värianalyysiin?
Mitä jos googlettaisit.
Neljällä vuodenajalla kevät, 12:lla pehmeä syksy. Kellahtava iho ja melko hiirimäinen väritys.
Vierailija kirjoitti:
Saisiko jonkin linkin värianalyysiin?
Youtubessa löytää hyviä videoita. Hakuun värianalyysi tai vaikka Nina Jasmin. Hänellä on hyviä videoita. Toki ammattilainen tekee arvion henk.koht.
Vierailija kirjoitti:
Neljällä vuodenajalla kevät, 12:lla pehmeä syksy. Kellahtava iho ja melko hiirimäinen väritys.
Tässä on jompi kumpi väärin. Pehmeä syksy on nelijaolla tietysti syksy
Talvi, olen tiennyt sen jo melkein 30 vuotta. Musta, valkoinen ja "jalokivivärit" sopii tosi hyvin. Tummanruskeat silmät, punertavan vaalea beige iho ja luonnostaan tummat, kylmänruskeat hiukset.
Kirkas kesä. No, eipähän tule tuhlattua rahaa vaatteisiin tällä värityksellä. Kirkkaan kesän värit ovat todella harvoin muotia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on jompi kumpi väärin. Pehmeä syksy on nelijaolla tietysti syksy
Ei ole mitään väärin. Neljän vuodenajan jako vain lähtee siitä väärästä olettamuksesta, että ihminen on kokonaisuudessaan joko lämmin tai viileä. Tosiasiassa useimmat ovat siltä väliltä, esimerkiksi lämmin iho ja kylmän väriset hiukset ja silmät.
Voit käydä itse katsomassa 12 vuodenajan värikarttoja. Pehmeä syksy on varsin lähellä kevyttä kevättä, ja pehmeä kesäkin on melko lähellä samoja sävyjä.
Jokainen ihminen on uniikki yhdistelmä eri sävyjä, eikä kukaan tipahda täydellisesti mihinkään näistä lokeroista. Pelkkä ruskettuminenkin saattaa jo vaikuttaa sopiviin sävyihin, saati sitten hiusten värjäys.
Pehmeä syksy mutta yllättäen ihan muutama todella kirkas vahva väri sopii myös.
Vierailija kirjoitti:
Kesä, eli pastellivärit, vaalea beige ja harmaa käy.
Vaalea beige tekee kesästä valjun värisen. Maitokaakaonruskea antaa kesälle sopivat kehykset. Harmaan sävyn kanssa kannattaa olla myös tarkkana, että on tarpeeksi vaalea sinipohjainen harmaan sävy.
Vierailija kirjoitti:
Pehmeä syksy mutta yllättäen ihan muutama todella kirkas vahva väri sopii myös.
Kirkkaat sinivihreät?