Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Värianalyysi - Mikä vuodenaika sinä olet?

Vierailija
04.10.2024 |

Värianalyysi kasvattaa taas suosiotaan. Joko tiedät oman värivuodenaikasi? Minä olen syksy. 🍂

Kommentit (135)

Vierailija
121/135 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin olevani pehmeä kesä. 

Kirkkaammat kesän värit ovat minulle turhan vahvoja, vaalean kesän värit liian viileitä ja vaaleita.  

Hieman jo lämpimään taittavat pehmeän kesän värit sopivat hyvin. Myös monet pehmeän syksyn värit käyvät hyvin, mutta ei keltavihreät. 

Silmäni ovat sini-vihreä-harmaat. 

Saatat olla vaalea kevät. Tuli jotenkin sellainen fiilis. Voin olla väärässäkin. 

Vierailija
122/135 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekään en meinaa keksiä mikä minä olen. Hiukset sellaiset maantienväriset. Latvoista vaaleammat. Eivät kuitenkaan kovin tummat kokonaisuudessaan. Kulmakarvat vaaleammat. Silmät siniharmaat joissa vielä samansävyinen  tummempi reunus iiriksen ympärillä. Ihoni ruskettuu ihan kunnolla kesäisin. Ei yleensä kovin helposti pala. Ihon väri ehkä vähän ruskeaan tai kellertävään taittava. Kuitenkin herkkäihoisena poskien ja kasvojen iho punoittaa helposti. Mietin paljon että olen liian "tummaihoinen" olemaan talvi tai kevät ja talveen on taas väärän väriset silmät. Sitten olen mielestäni taas syksyyn liian vaalea. Ehkä olen sitten kesä tämän tulkinnan perusteella. 

Minulle tuli mieleen, että olet kevät. Kellertävään taittava iho on lämmin. 

Tässä on kaikki kevään vaihtoehdot, joita voi vertailla:

https://fi.pinterest.com/pin/seasonal-color-analysis-quiz-what-is-my-co…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/135 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi lähimpänä, syksy jos voi olla molempia. Tumma, hazel-silmät, kellertävä, ehkä oliivi-iho. Mielestäni minulle sopivimmat värit, joista itse tykkään ovat metsän vihreä, musta, viininpunainen, violetti, vaalean sininen, tumma harmaa ja tumma sininen, puhdas valkoinen.

Vierailija
124/135 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aavistustakaan... Vihreät silmät, joissa ruskeita täpliä, mutta kuitenkin vihreän sävy on sellainen harmahtava. Hiukset ehkä pähkinänruskeat, luonnonvalossa vähän punertaa mutta sisällä saattavat näyttää maantienharmailta. Iho punertaa myös, mutta meikkivoiteista parhaiten käy keltaiseen taittava sävy, en rusketu juuri ollenkaan, pisamia tulee. Verisuonia on vihertäviä, sinertäviä ja violetteja.

Näillä varmaan syksyä olisi arvattava, mutta syksyn punaiset, ruskeat ja keltaiset sävyt saavat minut näyttämään valjulta ja sairaalta ja oranssia en missään nimessä voisi käyttää. Musta sopii minulle ihan hyvin, samoin valkoinen. Sinapinkeltainen ja viininpunainen ovat ihan katastrofeja. Oliivinvihreä on hyvä, samoin vaaleanpunainen (sekä kylmä että lämmin) ja vaaleanvioletti, kunhan se ei ole harmahtava. 

Jos sinulle tulee pisamia, sinulla on todennäköisesti lämmin iho. Jos syksyn sävyt eivät sovi sinulle, olet kevät.

Kerroit, että kesän värit eivät sovi, eli et myöskään ole kesä. 

Kevät on ainakin tällä hetkellä se todennäköisin. 

Olisiko lämmin kevät (warm spring) se paras? Lämpimälle keväälle sopivat oliivinvihreä tosi hyvin. Myös vaaleanpunainen toimii. Myös vaaleanvioletti.

Vierailija
125/135 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekään en meinaa keksiä mikä minä olen. Hiukset sellaiset maantienväriset. Latvoista vaaleammat. Eivät kuitenkaan kovin tummat kokonaisuudessaan. Kulmakarvat vaaleammat. Silmät siniharmaat joissa vielä samansävyinen  tummempi reunus iiriksen ympärillä. Ihoni ruskettuu ihan kunnolla kesäisin. Ei yleensä kovin helposti pala. Ihon väri ehkä vähän ruskeaan tai kellertävään taittava. Kuitenkin herkkäihoisena poskien ja kasvojen iho punoittaa helposti. Mietin paljon että olen liian "tummaihoinen" olemaan talvi tai kevät ja talveen on taas väärän väriset silmät. Sitten olen mielestäni taas syksyyn liian vaalea. Ehkä olen sitten kesä tämän tulkinnan perusteella. 

Miten voi olla liian tummaihoinen olemaan talvi? Monet Saharan eteläpuolisen Afrikankin tyypit ovat talvia.

Vierailija
126/135 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvi lähimpänä, syksy jos voi olla molempia. Tumma, hazel-silmät, kellertävä, ehkä oliivi-iho. Mielestäni minulle sopivimmat värit, joista itse tykkään ovat metsän vihreä, musta, viininpunainen, violetti, vaalean sininen, tumma harmaa ja tumma sininen, puhdas valkoinen.

Kyllä, olet talvi. Viileät ja syvät värit näyttävät sopivan sinulle parhaiten. 

Vierailija
127/135 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla liian tummaihoinen olemaan talvi? Monet Saharan eteläpuolisen Afrikankin tyypit ovat talvia.

Ehkä hän ajattelee ihon sävyn määrittyvän tumma-vaalea -janalla eikä lämmin-kylmä -janalla?

Tosiaan ihon sävyn tummuus ei ole ratkaiseva vaan sen ihon sävy eli onko se enemmän kellertävä vai  punertava. Jos halutaan vielä katsoa tarkemmin niin osa ihon sävyistä menee vielä neutraaliin vai oliiviseen sävyyn.

Vierailija
128/135 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osannut ajatella tätä asiaa. Ehkä jotenkin mietin juuri liikaa tuota ihon tummuusastetta ja sitä kuinka talven ihotyypin ajatellaan olevan viileä tms. Kuitenkin yritin tarkoittaa sitä, ettei minulla ole viileä iho yms. Vaikeaa tietysti, kun en ole asiaan perehtynyt sen tarkemmin. 

Vierailija
129/135 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyksi minut analysoitiin v. 1992. Mielestäni minulle käy kuitenkin kulta ja hopea yhtä hyvin. Lapsena lempivärejäni olivat ruskea, metsänvihreä ja oranssi, ja hopea. Ihoni on neutraalin sävyinen.

Vierailija
130/135 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon, että olen superneutraali. Kukaan ei ole koskaan pystynyt sanomaan, onko ihoni tai silmäni viileät vai lämpimän sävyiset. Oliivi iho ei myöskään ole. Nuorempana hiukset oli lievästi kultaisen ruskeat, nyt tuhkaisen ruskeat. Useimmat värit sopii, paitsi ääripäät (ihan vaaleat pastellit, todella kylmät tai lämpimät, todella kirkkaat). Hiusvärejä mulla on ollut myös monia ja kaikki on sopinut, eikä kukaan kampaaja ole sanonut että ehdottomasti tämä tai ei varsinkaan tuota. Ihan mustakin on näyttänyt hyvältä. Luulen että näytän eniten bright winter talvella, kesällä bright spring - mutta en ole ehkä IHAN tarpeeksi "kirkas" niihinkään, silti mikään syksyistä, kesistä tai keväistäkään ei kumminkaan vaikuta tasan täsmäävän. Tässä tapauksessa on varmaan oikeasti niin välissä, ettei kannata identifioitua turhan paljon mihinkään niistä.

Osaako joku arv

Olitkin oikeassa siinä, että soft winter tyyppinä on olemassa. Se kuuluu 16 jaolliseen analyysiin, eli kolmen tyypin sijasta tyyppejä onkin neljä jokaisessa vuodenajassa. 

Esimerkiksi Jennifer Garner on soft winter. 

Vierailija
131/135 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisiko jonkin linkin värianalyysiin?

Mitä jos googlettaisit.

Mitä jos opettelisit vastaamaan siihen mitä kysytään?

Vierailija
132/135 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisiko jonkin linkin värianalyysiin?

Mitä jos googlettaisit.

Mitä jos opettelisit vastaamaan siihen mitä kysytään?

tai jättää vastaamatta, jos kokee, että asiasta jotenkin provosoituu.

Tässä on tällainen aika yleiskuvaus: https://toiveshop.com/blogs/yleinen/tee-varianalyysi?srsltid=AfmBOoq7VU…

Itselleni se on tehty ihan asiaan perehtyneet toimesta, joten olen vain hakenut tietoa suoraan sillä omallani.

Vierailija
133/135 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tumma syksy-viileä talvi

Vierailija
134/135 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tumma syksy-viileä talvi

Tumma syksy ja viileä talvi ovat aivan erilaiset toisiinsa verrattuna. Esimerkiksi Penelope Cruz on tumma syksy ja Jennifer Connelly on viileä talvi.

Vierailija
135/135 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän voisin olla? Hiukset on luonnostaan melko harmaat, silmät keskirusket ja iho herkästi punoittava ja aika vaalea.