Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Värianalyysi - Mikä vuodenaika sinä olet?

Vierailija
04.10.2024 |

Värianalyysi kasvattaa taas suosiotaan. Joko tiedät oman värivuodenaikasi? Minä olen syksy. 🍂

Kommentit (135)

Vierailija
21/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen muunvuodenaikainen.

Vierailija
22/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuosina 3 värianalyysiä

1 kevåt, nelijaollinen

2kesä, nelijaollinen

3 lämmin kevät, 12jaollinen. 

Tuo kesä tulos oli ainut missä näin selkeästi eron. Viileät värit viehättää. On viehättänyt aina

Hiukset vaaleat kullan väriset, silmät kylmän pehmeän siniharmaat, iho pisamia poskissa ja sand värinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neljällä vuodenajalla kevät, 12:lla pehmeä syksy. Kellahtava iho ja melko hiirimäinen väritys.

Tässä on jompi kumpi väärin. Pehmeä syksy on nelijaolla tietysti syksy  

Ei ole mitään väärin. Neljän vuodenajan jako vain lähtee siitä väärästä olettamuksesta, että ihminen on kokonaisuudessaan joko lämmin tai viileä. Tosiasiassa useimmat ovat siltä väliltä, esimerkiksi lämmin iho ja kylmän väriset hiukset ja silmät. 

Voit käydä itse katsomassa 12 vuodenajan värikarttoja. Pehmeä syksy on varsin lähellä kevyttä kevättä, ja pehmeä kesäkin on melko lähellä samoja sävyjä. 

Jokainen ihminen on uniikki yhdistelmä eri sävyjä, eikä kukaan tipahda täydellisesti mihinkään näistä lokeroista. Pelkkä ruskettuminenkin saattaa jo vaikuttaa

Juuri näin. Meikkaaminen vaikuttaa myös todella paljon siihen mikä kasvoja vasten sopii. Itse muuten tykkään käyttää alaosissa ja kengissä niitä värejä ja sävyjä mitkä ei yläosissa sovi yhtään itselle. Näin käytössä oleva väripaletti laajenee kivasti.

Vierailija
24/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värianalyysi ei päde jos olet "neutraali" ja ihosi on oliivin sävyinen. Itse olen talvi. Hiukseni ovat kylmä keski tummat, ehkä tummanvaaleat eli niissä ei ole punertavaa tai täyteläistä ruskeaa. Ihoni on harmahtava, viileä oliivi. Siis ilman lämmintä sävyä tai punertavaa sävyä. Silmäni ovat sekaväriset Hazel, vihertävän, siniharmaat, joissa keltaisia täpliä. Saman väriset kuin krokotiileillä näkee. 

Itselle sopii vaatteissa upeasti talven pehmeät sävyt. Eli shokkipinkit ym ei sovi. Myös kontrastit sopivat, eli tumma paita, vaalea jakku.

Koska ihoni on "oliivi", mitä värianalyysissa ei ikinä huomioida, on meikit suurin ongelma. Talvisävyt jotka näyttää upeilta vaatteissa on katastrofi meikeissä koska oliivi-iho muuttaa meikkisävyt, ellet sitten käytä superpaksuja teatterimeikkejä, joita voisi verrata vaatteisiin.

Esim. huulipuna, joka on sitä samaa ihanaa viileää roosaa, joka puserossa näyttää upealta ihoa vasten, muuttuu huulillani räikeän kylmäksi punaksi. Se viileä meikkivoide joka oli purkissa täsmälleen ihoni sävyistä muuttuu kasvoillani kylmäksi sairaan, tai "vainajan" väriseksi. Viileät siniset, jotka vaatteissa näyttää upeilta ja saa ihoni hehkuun, muuttaa silmämeikkeissä silmäni vetisiksi ja elottomiksi. 

Kun on oliivi-iho, joudut testaamaan jokaisen meikkivärin. Oliivi-iholle ja silmille sopivat murretut nude-sävyt. Vaikka olet talvi, jos ihosi on oliivi, joudut valitsemaan meikkivoiteesi sarjasta "neutraali lämmin". Viileä oliivi iho muuttaa meikkivoiteesi sävyä muutaman asteen kylmemmäksi. Silmämeikeissä suosin murrettuja maansävyjä, jotka vaatteissa saa minut näyttämään "sairaalta" kuten kuparinruskeaa ja oliivinvihreää. Itselle puserossa hopea sopii paremmin kuin kulta mutta silmämeikissä hopea saa silmäni todella latistumaan mutta kulta saa silmäni esille ja sulautuu luontevasti ja pehmeänä ihooni.

Huulipunissa parhaat sävyt ovat nude. En edes yritä mitään raikkaita pinkkejä ja punaisia, koska ne muuttuu huulillani todella koviksi ja räikeiksi. Poskipunat ei tule kuuloonkaan! Ainoa itselle sopiva on kasvoille kontrastin luominen eli varjostusvärit ja valovärit. Voi suosiolla unohtaa "raikkaat omenaposket" koska poskipuna muuttuu luonnottomiksi pinkeiksi täpliksi. 

Oliivi-iho on armoton. Jos käytän kylmiä sävyjä meikeissä, se näyttää liian kovalta ja elottomalta ja jos taas käytän liian lämpöisiä sävyjä, se näyttää tunkkaiselta ja luonnottomalta.

Oliivi-iho on ikään kuin oma "vuodenaikansa" jota ei "vielä" huomioida värianalyyseissa. 

Vierailija
25/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät- kirkas, lämmin

Kesä - pehmeä, viileä

syksy - pehmeä, lämmin

talvi -kirkas, viileä

Kevät ei siis voi olla syksy, vaikka kevään ja syksyn väripaleteissa on samoja värejä/sävyjä. Myös kevään ja kesän väripaleteissa on yhteistä ja kirkas kevät voi pitää jotain jopa talven paletista. 

Mutta kevät joka on pehmeä syksy? No.

seuraa instassa imageconsultantmaidenhead 

Vierailija
26/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevät- kirkas, lämmin

Kesä - pehmeä, viileä

syksy - pehmeä, lämmin

talvi -kirkas, viileä

Kevät ei siis voi olla syksy, vaikka kevään ja syksyn väripaleteissa on samoja värejä/sävyjä. Myös kevään ja kesän väripaleteissa on yhteistä ja kirkas kevät voi pitää jotain jopa talven paletista. 

Hassua, miten joku ottaa nämä jonkinlaisina jumalallisina ilmoituksina. Tosiasiassa kyseessä on aika karkea tapa luokitella ihmisten valtavaa värikirjoa. Ammattilaisetkin ovat näistä erimielisiä.

Vierailija
27/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevät- kirkas, lämmin

Kesä - pehmeä, viileä

syksy - pehmeä, lämmin

talvi -kirkas, viileä

Käy sinä katselemassa noita paletteja. Perinteisessä syksyssä on varsin voimakkaat värit ja paljon mm. oransseja. Minulle ei sovi yksinään oranssi eikä punainen. Joten neljän vuodenajan syksy en ainakaan ole. Sen sijaan 12 vuodenajan pehmeän syksyn värit sopivat minulle kaikki. Sieltä puuttuvat kokonaan oranssit ja punaiset, hentoa lohenpunaista lukuun ottamatta. Sen sijaan siellä on esimerkiksi talvionsininen, joka on neljän vuodenajan syksyn listalla kiellettyjen joukossa.

Vierailija
28/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehmeä kesä, mutta aika neutraali. Voin käyttää monta pehmeän syksyn väriä, koska on kuitenkin hiuksissa ja pisamissa enemmän lämpöä kuin kylmää. Pehmeys on tärkeämpi kuin kylmyys. Itse koen että harvat siniset sävyt sopivat. Liian vaaleat sävyt sopivat huonosti. Ihan paras on marjapuuron värinen.

Vierailija
29/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevät- kirkas, lämmin

Kesä - pehmeä, viileä

syksy - pehmeä, lämmin

talvi -kirkas, viileä

Käy sinä katselemassa noita paletteja. Perinteisessä syksyssä on varsin voimakkaat värit ja paljon mm. oransseja. Minulle ei sovi yksinään oranssi eikä punainen. Joten neljän vuodenajan syksy en ainakaan ole. Sen sijaan 12 vuodenajan pehmeän syksyn värit sopivat minulle kaikki. Sieltä puuttuvat kokonaan oranssit ja punaiset, hentoa lohenpunaista lukuun ottamatta. Sen sijaan siellä on esimerkiksi talvionsininen, joka on nelj

Mulla on kaikki paletit kankaisina kotona ;)

Vierailija
30/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole virallista tehnyt, mutta syksyn sävykartta on sellainen mistä löytyy niitä värejä mitkä korostaa luonnollisia värisävyjäni. Sellaiset murretut, tummahkot sävyt. Jos laitan esim. murretun vihreän hatun päähäni niin silmien väri pomppaa samantien korostuneena esiin.

Vierailija
31/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi, platinanvalkoiset hiukset (oma väri), kirkkaat tummanvihreät silmät ja viileä vaalea ihonväri.

Vierailija
32/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värianalyysi on vain suuntaa antava, Esim. Nicole Kidman on niin vaalea kevät kuin olla voi mutta näyttää tyrmäävältä esim. mustassa tai talven tumman koboltinsinisessä. Hänen silmänsä ovat pehmeät ja hailakat mutta hänen ihonsa on "kirkas" alabasteri ja se suorastaan hehkuu mustassa. Musta on perinteisten teorioiden mukaan "kuolinisku" vaalealle keväälle.

Värianalyysi ei ota huomioon esim ihon kirkkautta. Useiden vaaleiden keväiden iho on "persikoita ja kermaa" mutta sitten on vaaleita keväitä kute Kidman, joiden iho on hohtavaa alabasteria jotka vaatii rinnalleen esim. mustaa tai jopa talven "jalokivivärejä" kuten syvää viininpunaista, mustaa tai petrolia.

Vierailija
33/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Värianalyysi on vain suuntaa antava, Esim. Nicole Kidman on niin vaalea kevät kuin olla voi mutta näyttää tyrmäävältä esim. mustassa tai talven tumman koboltinsinisessä. Hänen silmänsä ovat pehmeät ja hailakat mutta hänen ihonsa on "kirkas" alabasteri ja se suorastaan hehkuu mustassa. Musta on perinteisten teorioiden mukaan "kuolinisku" vaalealle keväälle.

Värianalyysi ei ota huomioon esim ihon kirkkautta. Useiden vaaleiden keväiden iho on "persikoita ja kermaa" mutta sitten on vaaleita keväitä kute Kidman, joiden iho on hohtavaa alabasteria jotka vaatii rinnalleen esim. mustaa tai jopa talven "jalokivivärejä" kuten syvää viininpunaista, mustaa tai petrolia.

En tiedä, kuinka vahva meikki Kidmanilla on. Ainakin hän ilmeisesti käyttää nykyään peruukkeja. Mutta minulla oli lukiossa kaveri, jolla oli juuri tuollainen iho, hyvin vaalea ja lämmin, siniset silmät ja vaaleat hiukset, ja hän näytti mustassa sensaatiomaisen hyvältä, vastoin kaikkien värianalyysien ohjeita.

Vierailija
34/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty analyysi: vaalea kevät. Iho hyvin vaalea (ehkä hieman kellertävä tai neutraali), verisuonet vihertävät, rusketun helposti, hiukset kultaisen tummanvaaleat, silmät vihreänharmaat, jossa vähän kultaa mukana. Myös vaalean kevään väripaletti on osuva.

https://gabriellearruda.com/seasonal-color-analysis-what-season-are-you/

Vierailija
35/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän minä olen, osaako kukaan auttaa? Yritin selvittää noista verkkosivuista mutta olen joku sekoitus varmaan. Hiukset maantien väriset. Lapsena ihan vaaleat, nyt tumman likainen rusehtavan harmaat. Silmät sini harmaat. Iho punertava, ruskettuu hyvin, pisamia ja vihertävät verisuonet. Haljun värinen ilman meikkiä. Semmoinen punakka, harmaa Suomalainen. Tummat silmänaluset.

Vierailija
37/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä

https://colorwise.me/self-analysis

tekoälyllä voi tehdä analyysin (pitää merkitä iho, hiukset, silmät).

Toki kuva pitää olla hyvä: meikitön, oma väri hiuksissa ja hyvä luonnonvalo. Kohtuullisen luotettava noilla spekseillä. 

Vierailija
38/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pystynyt määrittelemään, olenko kevät vai kesä. 

Vierailija
39/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Ja tuo uusi jaottelu ei kiinnosta.

Vierailija
40/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, kuinka vahva meikki Kidmanilla on. Ainakin hän ilmeisesti käyttää nykyään peruukkeja. Mutta minulla oli lukiossa kaveri, jolla oli juuri tuollainen iho, hyvin vaalea ja lämmin, siniset silmät ja vaal

Tämä! itsellä värianalyysin mukaan kevä: vaalea oliivi/alabaster iho. Mutta tunnen "hukkuvani" persikan tai aprikoosin tai mintun sävyihin. Näytän tyrmäävältä mustassa ja muissa voimakkaissa väreissä ja tumma viininpunainen huulipuna.