Värianalyysi - Mikä vuodenaika sinä olet?
Värianalyysi kasvattaa taas suosiotaan. Joko tiedät oman värivuodenaikasi? Minä olen syksy. 🍂
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Olen vaalea mutta helposti ruskettuva. Punapigmenttiä on kuitenkin jonkin verran hiuksissa, vaikka ihoni ruskettuu helposti. Liian kalpea sininen saa minut näyttämään alienilta, samoin kalpea, kylmä keltainen. Lämpimistä sävyistä minulle taas eivät sovi ruosteenpunainen, oliivinvihreä tai sinapinkeltainen. Oranssi ja koralli sopivat. Musteensininen ei sovi, preussinsininen sopii. Pehmeä musta sopii. Luonnolliset harmaan, beigen ja vaalean sävyt sopivat.
Tiedän, mitkä sävyt minulle sopivat ja mitkä eivät, mutta sitä en tiedä mikä vuodenaika värianalyysissä olen. Jos joku osaa mainittujen sävyjen perusteella sanoa vuodenajan, niin kuulen mielelläni.
Kevät, ehkä bright spring.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän minä olen, osaako kukaan auttaa? Yritin selvittää noista verkkosivuista mutta olen joku sekoitus varmaan. Hiukset maantien väriset. Lapsena ihan vaaleat, nyt tumman likainen rusehtavan harmaat. Silmät sini harmaat. Iho punertava, ruskettuu hyvin, pisamia ja vihertävät verisuonet. Haljun värinen ilman meikkiä. Semmoinen punakka, harmaa Suomalainen. Tummat silmänaluset.
Veikkaan "pehmeä kesä" eli "soft summer". Valttisi on "eteerinen herkkä pehmeys". Älä yritä mitään "räväkkää".
Kiitos ystävällinen!
T. kysyjä
Tai vaalea kevät.
Mä luulen olevani vaalea kevät noilla samoilla kriteereillä mitä sä laitoit. Kevät siksi, että mulle ei yhtään sovi ne kesän marjapuuron punaiset ja muut vastaavat.
Kesä oon.
Mulla väreinä esim. harmaa, tina, ruskeat punaisella pohjasävyllä, roosat, yksi ainoa keltainen, ihan vaalea keltainen, vaaleansininen, merensininen, muutama vihreä joissa sininen pohjasävy, kaikki värit oikeastaan murrettuja ja pehmeitä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi konsti mitä monet suosittelee, on miettiä mitkä oli lapsuuden lempivärejä. Väitetään että pikkulapsilla olisi vaistomainen kyky valita omat "sielunvärinsä" mitkä sopii heille parhaiten. Eli jos muistaa että pikkulapsena oli joitain suosikkivärisävyjä jotka on jäänyt mieleen niin niiden pohjalta voi lähteä selvittään omaa värityyppiään. Eli oliko joku persikanvärinen tyyny vai purukumipinkki värikynä se juttu. Ja oliko ihastunut mekkoon jossa oli voimakkaan kontrastiset värit vai herkän pastellinen huivi.
Toinen on, että marssii kauppaan jonkun netin väripaletin kanssa ja haeskelee näitä värejä ja sovittaa ylleen. Yrittää tietty hakea myymälän missä voi poseerata luonnonvalossa ikkunoiden läheisyydessä. Ottaa vaikka kuvia. Yleensä omat värit tuntuu hyviltä. Muistaa vielä eri tyyppien kontrastit. Joillekin vuodenaikaperheen tyypeille sopii isot kontrastit ja joillekin ei. Vuodenaikatyyppejä on jotain 12 eli se vaatii
Ihan lapsena rakastin keltaista. Sitten parikymppisenä lempivärini olivat persikan sävyt ja ne on edelleen. Siis tarkoitan nyt hedelmää. Ensin luulin olevani kesä mutta sittemmin olen arvellut olevani kevät, sillä kulta sopii hopeaa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä
https://colorwise.me/self-analysis
tekoälyllä voi tehdä analyysin (pitää merkitä iho, hiukset, silmät).
Toki kuva pitää olla hyvä: meikitön, oma väri hiuksissa ja hyvä luonnonvalo. Kohtuullisen luotettava noilla spekseillä.
Kiitos! Tämä on hyvä. Lämmin kevät tuli. Tunnistin heti itseni, ja tosiaan olen ennenkin huomannut että nuo ehdotetut värit sopivat.
En mielestäni ole selkeästi mitään yhtä vuodenaikaa väreiltäni. Kesän vileitä sävyjä minussa ei ole lainkaan. Minulla on kevään iho, kevään ja syksyn hiusten sekoitus, kullanruskeat. Minulle sopii talven väreistä tummat fuksianpunaiset. Siniset värit eivät sovi minulle lainkaan. Ainoastaan turkoosi ja petrolinsininen sopivat. Kesää minussa ei ole lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän minä olen, osaako kukaan auttaa? Yritin selvittää noista verkkosivuista mutta olen joku sekoitus varmaan. Hiukset maantien väriset. Lapsena ihan vaaleat, nyt tumman likainen rusehtavan harmaat. Silmät sini harmaat. Iho punertava, ruskettuu hyvin, pisamia ja vihertävät verisuonet. Haljun värinen ilman meikkiä. Semmoinen punakka, harmaa Suomalainen. Tummat silmänaluset.
Kesä oot.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on muuten hyvä kaavio jossa oman vuodenajan voi katsoa silmän värin perusteella:
https://mologoko.com/blogs/news/unlocking-the-power-of-color-theory-a-p…
Täähän on hyvä. Löysin heti itseni. Olen light spring ilman muuta.
Olen syksy. Lämpimät värit sopivat parhaiten. Olen todennäköisesti pehmeä syksy. Viileät värit eivät sovi. Käytän tietenkin mustia alaosia laukkuja ja kenkiä. Huiveissa syksyn sävyt sopivat parhaiten. Kirkkaat eivät pue minua. Pidän myös pehmeästä luumunpun. ja pehmeästä viininpun. Kirkkaat voimakkaat värit eivät sovi. Sininen vie minusta kaiken värin. Turkoosi ja petrolinsininen sopivat hyvin. Syksy olen.
Jännä että ketjuun on sattunut monta kevättä, vaikka Suomessa heitä on aika vähän. Ylivoimaisesti eniten on kesäihmisiä.
Suomalaisten värivuodenaikojen jakautumista on tutkittu erityisesti värianalyysien avulla. Yleisimmin suomalaiset kuuluvat kesätyyppeihin. Tämä johtuu siitä, että Suomessa tyypillinen iho on usein viileäsävyinen, vaalea ja vaaleahiuksinen, mikä on tyypillistä kesäihmisille. Kesätyyppejä arvioidaan olevan merkittävä osa väestöstä, joissain lähteissä jopa noin 5060 %.
Sen sijaan talvi-ihmisiä on Suomessa harvemmin, arviolta noin 10 % väestöstä. Talvityypille tyypilliset piirteet, kuten tumma iho ja hiukset, eivät ole yhtä yleisiä täällä. Syksy- ja kevättyyppejä on vähemmän kuin kesäihmisiä, mutta syksyihmisiä voi olla hieman enemmän kuin kevättyyppejä.
Suomalaiset jakautuvat siis pääosin viileisiin kesä- ja talvityyppeihin, mutta myös syksyn ja kevään lämpimämmät sävyt esiintyvät jonkin verran, joskin harvemmin. Lähteissä ei ole täysin yksiselitteisiä prosenttijakaumia, mutta kesätyyppi dominoi, ja talvityyppi on selkeästi vähiten yleinen .
Mulla on hiukan kellertävä iho, vihreät suonet, keltaisenvihreät silmät, tummanruskeat punapohjaiset hiukset. Syksy jeeeee. Enpäs olekaan. Ne värit tekevät musta kuolleen näköisen. Mua ei ole olemassakaan. Parhaalta näytän valkoisessa ja mustassa. Ehkä kirkas turkoosi ja pinkki on ok. Jos laitan vaaleankeltaisen paidan, häviän kokonaan näkyvistä.
Ei aavistustakaan... Vihreät silmät, joissa ruskeita täpliä, mutta kuitenkin vihreän sävy on sellainen harmahtava. Hiukset ehkä pähkinänruskeat, luonnonvalossa vähän punertaa mutta sisällä saattavat näyttää maantienharmailta. Iho punertaa myös, mutta meikkivoiteista parhaiten käy keltaiseen taittava sävy, en rusketu juuri ollenkaan, pisamia tulee. Verisuonia on vihertäviä, sinertäviä ja violetteja.
Näillä varmaan syksyä olisi arvattava, mutta syksyn punaiset, ruskeat ja keltaiset sävyt saavat minut näyttämään valjulta ja sairaalta ja oranssia en missään nimessä voisi käyttää. Musta sopii minulle ihan hyvin, samoin valkoinen. Sinapinkeltainen ja viininpunainen ovat ihan katastrofeja. Oliivinvihreä on hyvä, samoin vaaleanpunainen (sekä kylmä että lämmin) ja vaaleanvioletti, kunhan se ei ole harmahtava.
Vierailija kirjoitti:
Olen syksy.
Mutta käytän silti niitä värejä ja sävyjä mitä haluan, en värianalyysin mukaisia.
Minäkin olen syksy, mutta luontaisesti pidän väreistä, jotka löytyivät analyysin jälkeen kartalta. Pidän edelleen kuitenkin esim. mustaa sen helppuden vuoksi, mutta olen oppinut yhdistelemään sitä muihin väreihin rohkeammin.
Vierailija kirjoitti:
Ei aavistustakaan... Vihreät silmät, joissa ruskeita täpliä, mutta kuitenkin vihreän sävy on sellainen harmahtava. Hiukset ehkä pähkinänruskeat, luonnonvalossa vähän punertaa mutta sisällä saattavat näyttää maantienharmailta. Iho punertaa myös, mutta meikkivoiteista parhaiten käy keltaiseen taittava sävy, en rusketu juuri ollenkaan, pisamia tulee. Verisuonia on vihertäviä, sinertäviä ja violetteja.
Näillä varmaan syksyä olisi arvattava, mutta syksyn punaiset, ruskeat ja keltaiset sävyt saavat minut näyttämään valjulta ja sairaalta ja oranssia en missään nimessä voisi käyttää. Musta sopii minulle ihan hyvin, samoin valkoinen. Sinapinkeltainen ja viininpunainen ovat ihan katastrofeja. Oliivinvihreä on hyvä, samoin vaaleanpunainen (sekä kylmä että lämmin) ja vaaleanvioletti, kunhan se ei ole harmahtava.
Oisitko kuitenkin kesä?
https://dream-wardrobe.com/cool-true-summer-color-palette-and-wardrobe-…
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hiukan kellertävä iho, vihreät suonet, keltaisenvihreät silmät, tummanruskeat punapohjaiset hiukset. Syksy jeeeee. Enpäs olekaan. Ne värit tekevät musta kuolleen näköisen. Mua ei ole olemassakaan. Parhaalta näytän valkoisessa ja mustassa. Ehkä kirkas turkoosi ja pinkki on ok. Jos laitan vaaleankeltaisen paidan, häviän kokonaan näkyvistä.
Voit olla kirkas kevät (bright spring.)
Synkkänä syksynä synnyin joten tietenkin olen syksy.
Ja vìtut.