Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Värianalyysi - Mikä vuodenaika sinä olet?

Vierailija
04.10.2024 |

Värianalyysi kasvattaa taas suosiotaan. Joko tiedät oman värivuodenaikasi? Minä olen syksy. 🍂

Kommentit (135)

Vierailija
41/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persereikä

Vierailija
42/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut analysoitiin ensin syksyksi, kun kävin 4 vuodenajan värianalyysissa. Myöhemmin toinen firma määritteli minut kirkkaaksi kevääksi. Väreissä on hyvin paljon samoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy

Vierailija
44/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän minä olen, osaako kukaan auttaa? Yritin selvittää noista verkkosivuista mutta olen joku sekoitus varmaan. Hiukset maantien väriset. Lapsena ihan vaaleat, nyt tumman likainen rusehtavan harmaat. Silmät sini harmaat. Iho punertava, ruskettuu hyvin, pisamia ja vihertävät verisuonet. Haljun värinen ilman meikkiä. Semmoinen punakka, harmaa Suomalainen. Tummat silmänaluset.

Veikkaan "pehmeä kesä" eli "soft summer". Valttisi on "eteerinen herkkä pehmeys". Älä yritä mitään "räväkkää". 

Vierailija
45/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumma talvi. Oli mulle yllätys, koska en ole ollenkaan niin tumma hiuksiltani, kuin joissain ulkomaisilla verkkosivuilla tummat talvet on. Olen enemmän sellainen tumma maantienruskea, kuin tummanruskea/mustatukkainen. Mutta kyllä sen ihan selvästi näin itsekin, miten todellakin näytin parhaalta tumman talven väreissä. Ja ne murretut, pehmeät värit, joiden olen kuvitellut sopivan minulle, tekivät samean ja vähän sairaan näköiseksi. 

Vierailija
46/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisiko jonkin linkin värianalyysiin?

Mitä jos googlettaisit.

Jos vaivauduit tänne kirjoittamaan niin olisit nyt edes linkin laittanut. 

Vierailija
47/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän minä olen, osaako kukaan auttaa? Yritin selvittää noista verkkosivuista mutta olen joku sekoitus varmaan. Hiukset maantien väriset. Lapsena ihan vaaleat, nyt tumman likainen rusehtavan harmaat. Silmät sini harmaat. Iho punertava, ruskettuu hyvin, pisamia ja vihertävät verisuonet. Haljun värinen ilman meikkiä. Semmoinen punakka, harmaa Suomalainen. Tummat silmänaluset.

Pehmeä kesä? 

Vierailija
48/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tekoäly antaa mulle viileä kesä. Olen uskonut että kevät koska mulla on kellertävä iho (vihreät verisuonet)

Vierailija
49/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan "pehmeä kesä" eli "soft summer". Valttisi on "eteerinen herkkä pehmeys". Älä yritä mitään "räväkkää". 

Kannattaisi tosin oikeasti käydä analyysissä, jossa katsotaan huivien kanssa ihan mikä parhaiten sopii. Esim. minä kuvittelin olevani joko pehmeä kesä tai pehmeä syksy, kun olen aika paljon tuon värinen, paitsi silmät on harmaanvihreät, sellaiset khakinväriset. Olin sitten talvityyppi. Toiseksi parhaiten sopi kirkkaan kevään värit, siis ne kirkkaimmat. Analyysin tekijä sanoikin, että olen ensisijaisesti tumma, toissijaisesti kirkas, mutta kirkkaaksi talveksi kuitenkin liian neutraali lämmin-kylmä-asteikolla. Niinpä tumma talvi oli se täydellinen.

Luonnonvalossa, mieluiten neutraali harmaa, musta tai valkoinen vaate päällä otetusta kuvasta voi pyrkiä omaa värityyppiä nettipalveluillakin arvioimaan, esim. https://colorwise.me/ , mutta jos sattuu olemaan niitä vähän epätyypillisempiä niin voi mennä väärin. Esim. mulla jos on luonnollisenväriset hiukset, se laittaa mut viileäksi talveksi tai joskus viileäksi kesäksi, kuvasta riippuen. Tummaksi värjätyllä tukalla saan oikein eli tumman talven. Mutta se huiveilla analyysi tehtiin kun oli luonnonvärinen maantienvärinen tukka, ja silti selvästi tulos oli talvi.

Vierailija
50/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ystävällinen!

T. kysyjä 

Vierailija
51/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pehmeä kesä? 

Kiitos kiltti!

T. kysyjä 

Vierailija
52/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Värianalyysi ei päde jos olet "neutraali" ja ihosi on oliivin sävyinen. Itse olen talvi. Hiukseni ovat kylmä keski tummat, ehkä tummanvaaleat eli niissä ei ole punertavaa tai täyteläistä ruskeaa. Ihoni on harmahtava, viileä oliivi. Siis ilman lämmintä sävyä tai punertavaa sävyä. Silmäni ovat sekaväriset Hazel, vihertävän, siniharmaat, joissa keltaisia täpliä. Saman väriset kuin krokotiileillä näkee. 

Itselle sopii vaatteissa upeasti talven pehmeät sävyt. Eli shokkipinkit ym ei sovi. Myös kontrastit sopivat, eli tumma paita, vaalea jakku.

Koska ihoni on "oliivi", mitä värianalyysissa ei ikinä huomioida, on meikit suurin ongelma. Talvisävyt jotka näyttää upeilta vaatteissa on katastrofi meikeissä koska oliivi-iho muuttaa meikkisävyt, ellet sitten käytä superpaksuja teatterimeikkejä, joita voisi verrata vaatteisiin.

Esim. huulipuna, joka on sitä samaa ihanaa viileää roosaa, joka puserossa näyttää upealta i

Tämä. Täälläkin oliivibeige-ihoinen talvi. Ja hämmensi aina se, että vaikka huiveilla testatessa näin selvästi, että talven värit sopii parhaiten, niin jos sitten laitan naamaani niitä klassisia talvivärejä tyyliin fuksiapinkki tai tulipunainen huulipuna, näyttää se luonnottoman räikeältä. Lämpimät värit taas tekee sairaan näköiseksi. Mä tarvin mun väreiltä tummuutta, mutta neutraaliutta. Esim. huulipuna joka mulla näyttää hyvin nudelta, voi oikeasti olla varsin tumma "greige", sellainen harmaa-beige tai malvanruskea joka monella muulla näyttäisi vahvalta meikiltä - mulla ei juuri miltään. Samoin silmiin uppoaa ilman että näytän meikatulta reilusti mustaa rajausta, tummia varjostuksia yms, mutta auta armias jos laitan jotain "värillistä", vaikka hentoa roosaa tai sinistä, niin on räikeän ja ylimeikatun näköinen heti. Oliivi-iho tekee tosiaan sen, että ne talven värit jotka meikissä sopii, on vähän kuin talven värejä nähtynä hyvin hämärässä, tummempia, neutraalimpia, harmaampia. Vaatteissa taas sopii klassiset puna-mustat, musta-valkoiset, yms. talvivärit täydellisesti.

Vierailija
53/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehmeä syksy.

Kellertävä iho, harmahtavan ruskeat, kultaisena kiiltävät hiukset, vihertävän siniset silmät, ei kirkas valkuainen.

Väreistä sopii parhaiten salvianvihreä, lohenpunainen, murrettu sinivihreä, beige ja greige.

Vierailija
54/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pehmeä syksy.

Kellertävä iho, harmahtavan ruskeat, kultaisena kiiltävät hiukset, vihertävän siniset silmät, ei kirkas valkuainen.

Väreistä sopii parhaiten salvianvihreä, lohenpunainen, murrettu sinivihreä, beige ja greige.

Pehmeistä syksyistä huomio: kun kävin värianalyysissä, se analysoija sanoi että tämä on Suomessa kaikkein yleisin värityyppi, vaikka monet luuleekin olevansa kesiä, koska hiustenväri on usein kylmähkö (pehmeällä syksylläkin voi olla maantienharmaat hiukset). Kuulemma Ruotsissa pehmeä kesä on se yleisempi, mutta Suomessa useimmilla on ihossa sen verran lämpöä, että menee pehmeän syksyn puolelle huolimatta viileästä hiustenväristä.

Vierailija
55/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen deep winter. Tummanruskeat hiukset, vihreät silmät, tosi vaalea iho. Sellainen Lumikki-väritys. 

Vierailija
56/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan pystynyt määrittelemään, olenko kevät vai kesä. 

Katso ranteen sisältä ovatko verisuonet siniset vaiko vihreät. Siniset suonet -> kesä. Vihreät suonet -> kevät.

Vierailija
57/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen deep winter. Tummanruskeat hiukset, vihreät silmät, tosi vaalea iho. Sellainen Lumikki-väritys. 

Toinen, mulla tosin keskiruskeat hiukset, harmaanvihreät silmät ja oliivinsävyinen medium-beige iho. Värianalysoija sanoi, että Suomessa on yllättävän paljon tummia talvia, koska kyseessä on lämmin-kylmä-akselilla hyvin neutraali värityyppi, ja Suomessa on paljon neutraalin värisiä ihmisiä. Sitten ne jotka on liian tummia tai kontrastisia tai "synkkiä" ollakseen muita neutraaleja kuten pehmeitä kesiä tai syksyjä, yleensä tippuvat talven pehmeimpään kategoriaan, tummaan talveen. Tosiaan se deep ei aina tarkoita edes kirjaimellisesti tummaa, tai sitä että olisi lumikkivärit, se voi olla semmoista "sameutta ja varjoisuutta" myös osalla tummista talvista kuten itselläni - tällaiset värit oikein huutaa niitä puhtaita ja kirkkaita talven vaatevärejä piristämään ja elävöittämään.

Vierailija
58/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon, että olen superneutraali. Kukaan ei ole koskaan pystynyt sanomaan, onko ihoni tai silmäni viileät vai lämpimän sävyiset. Oliivi iho ei myöskään ole. Nuorempana hiukset oli lievästi kultaisen ruskeat, nyt tuhkaisen ruskeat. Useimmat värit sopii, paitsi ääripäät (ihan vaaleat pastellit, todella kylmät tai lämpimät, todella kirkkaat). Hiusvärejä mulla on ollut myös monia ja kaikki on sopinut, eikä kukaan kampaaja ole sanonut että ehdottomasti tämä tai ei varsinkaan tuota. Ihan mustakin on näyttänyt hyvältä. Luulen että näytän eniten bright winter talvella, kesällä bright spring - mutta en ole ehkä IHAN tarpeeksi "kirkas" niihinkään, silti mikään syksyistä, kesistä tai keväistäkään ei kumminkaan vaikuta tasan täsmäävän. Tässä tapauksessa on varmaan oikeasti niin välissä, ettei kannata identifioitua turhan paljon mihinkään niistä.

Vierailija
59/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa värianalyysin tekijöiden taso on aika kirjava. Hyvällä tuurilla saa kuitenkin varmemman tuloksen live-analyysissä  kuin tekoälyllä.  

Tekoälyä kannattaa testata monella eri kuvalla, ja luottaa siihen tulokseen joka tulee useimmin. 

Vierailija
60/135 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.S. Ne verisuonet ei oikeesti kerro sun vuodenaikaa