Työnteko ei jatkossa kannata
Tuista viedään kaikki suojaosuudet, mutta leipäjonosta haettu ilmaisruoka ei vaikuta mihinkään tukiin senttiäkään. Leipäjonot on tietysti aina sellaiseen aikaan, ettei niissä pysty käymään jos on töissä. Jatkossa on siis paljon kannattavampaa seistä muutama tunti päivässä leipäjonossa kuin tehdä töitä. Kiitos hallitus tästäkin kannustinloukusta!
Kommentit (16)
Miten olisi pakollinen rekisteröinti leipäjonossa kävijöille, jotta ruuan arvo voitaisiin vähentää suoraan toimeentulotuesta?
Tässä maassa ainoa ongelma on verotus. Laillista rystöä kansalaisilta. Ei mua kiinnosta tukea kenenkään opiskeluja, sairaalakäyntejä yms. Jokainen maksakoon omasta pussista.
Työnteko nimenomaan on jatkossa kannatavampaa. Ansiotuloverotus kevenee(ei nouse ja esim polttoaineen verotus kevenee(ei nouse). Kaikkia tukia pitäisi leikata ja lakkauttaa.
Itse en ole ikinä saannu tukirahoja tililleni, olen aina vaan maksellut älyttömästi veroja.
T:duunari ja nykyinen hallitus on hyvä.
Niin kato ja sitten jollekin työttömälle voi vaikka Ex mies jotain ruokaa tuoda ja pääsee hyville apajille. Paitsi jos se mies itsekin syö jotain siinä taloudessa niin ei siitä voittoa hirveesti ehkä synny. Ja lapsetkin jotain suuhunsa pistää. Ties vaikka minimielareiden päälle jotain vielä saavat.
Nynnynyy taas. Leipäjonot vois kyllä lopettaa tai ihan sama itselleni. Tai voihan ne jäädäkin. Sehän on lisävoittoa kylläkin kun on "näkymätöntä" tuloa, mutta sellaisia on muitakin ja mahdotonta valvoa niitä kaikkia.
Kenenkään ei ole pakko seistä leipäjonossa mutta tietenkin on aina mukavaa saada vähän lisää niiden ankeiden tukien päälle. Vähemmän ruokaan, enemmän muuhun.
Persut pudottaa tuloveron nollaan ja saa ostaa eurolla litra bensaa.
Taidanpa itsekin siirtyä Hurstin leipäjonoon kun se aika lähellä on. Miksi ihmeessä tehdä enää töitä kun elää voi tekemättä mitään hyödyllistä. T: Tk-lääkäri
Luulin, että kokoomus ja persut olisivat vielä enemmän kannustaneet töihin ja tehneet työstä kannattavaa. Tiukalle on elämä mennyt. Kun maksaa laskut ja syö niin mitään ei jää. Vähän sama kun jäisi pois töistä. Periaatteessa minunkin palkka on vain 700 euroa kuussa. Sen verran enemmän saan nyt töissä ollessa kuin työttömänä. Työttömänä voisi myydä auton pois eikä tarvisi panostaa työvaatteisiin.
Ei tällä politiikalla Suomi pyöri.
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi pakollinen rekisteröinti leipäjonossa kävijöille, jotta ruuan arvo voitaisiin vähentää suoraan toimeentulotuesta?
Nythän monet hyvätuloisetkin ja pihit saiturit hakevat sieltä ilmaista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Työnteko nimenomaan on jatkossa kannatavampaa. Ansiotuloverotus kevenee(ei nouse ja esim polttoaineen verotus kevenee(ei nouse). Kaikkia tukia pitäisi leikata ja lakkauttaa.
Itse en ole ikinä saannu tukirahoja tililleni, olen aina vaan maksellut älyttömästi veroja.
T:duunari ja nykyinen hallitus on hyvä.
Kiinteistöveroa ollaan nostamassa 40 % ja matkavähennyksiä leikataan ja omavastuu nousee. Ja kohta kuulemma nousee ruoan alv.
KANNATTAJAKORTIT EHTIVÄT VIELÄ! KATSO OHJEET JA TOIMI HETI! https://www.paavovayrynen.fi/2023/12/10/kannattajakortit-ehtivat-viela-…
Työnantaja on siirtänyt osan palkanmaksusta valtiolle, politikkojen hyväksynnällä.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että kokoomus ja persut olisivat vielä enemmän kannustaneet töihin ja tehneet työstä kannattavaa. Tiukalle on elämä mennyt. Kun maksaa laskut ja syö niin mitään ei jää. Vähän sama kun jäisi pois töistä. Periaatteessa minunkin palkka on vain 700 euroa kuussa. Sen verran enemmän saan nyt töissä ollessa kuin työttömänä. Työttömänä voisi myydä auton pois eikä tarvisi panostaa työvaatteisiin.
Ei tällä politiikalla Suomi pyöri.
Sosiaalituet ovat viimeinen keino selviytyä, eikä sosiaalitukia tule koskaan laskea palkaksi. Suomi pyörii juurikin sillä, että myös sinä olet töissä. Olen itse ottanut työpaikan vastaan, jossa palkka oli huonompi kuin ansiosidonnainen. Osasin kuitenkin katsoa tulevaisuuteen, enkä lyhytnäköisesti huomiseen. Nyt minun palkkani on monin verroin parempi kuin ansiosidonnainen - kiitos sen, että lähdin aktiivisesti työelämään, vaikka palkka oli pienempi. Jos olisin jäänyt ansiosidonnaisen varaan kiikkutuoliin istumaan, istuisin siellä edelleen. Minua henkilökohtaisesti ärsyttää ihan suunnattomasti, että tuet ovat tehneet suomalaisista laiskoja ja passiivisia valittajia, jotka eivät osaa nähdä tulevaisuuteen.
Jos veroaste olisi 2022 tasolla, julkinen talous olisi lähes tasapainossa.
Hallitus voisi saada talouden tasapainoon jo tämän hallituskauden lopussa. Tälle hallitukselle tuntuu vain olevan talouden tasapainoa tärkeämpää köyhien kyykytys ja rikkaiden hyvinvointi
"Veroaste alenee 2,9 prosenttiyksikköä vuosina 20222027. Jos veroaste olisi vuonna 2027 vuoden 2022 tasolla, olisi verokertymä tuolloin lähes 10 miljardia suurempi ja julkinen talous lähellä tasapainoa."https://www.kaleva.fi/veroaste-laskee-rajusti-velkaantuminen-ei-leikkaa…
Ajattelin tiputtautua toimeentulotuelle, niin ei tarvitse huolehtia enää lääkärilaskuistakaan.
Tällä menolla leipäjonossa ei pian riitä enää jaettavaa.
Lisäisin että tulovero on työntekijän riistäjä, ja sen mukana vasemmistolaiset