Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on omituinen ongelma liittyen naapuriini, toivottavasti saan asiallisia vastauksia

Vierailija
04.10.2024 |

Asun rivitalossa ja seinänaapurina on vanhempi nainen. Aina jos menen sisäpihan postilaatikolle tai omalle takapihalleni puuhailemaan, hän tulee juttusille tai vähintäänkin katselemaan touhujani.

Olen introvertti, ja minulla on ehkä jotain paniikkihäiriön omaistakin, enkä tykkää olla huomion kohteena. Tästä syystä kaikki pihatyöt ovat jääneet viime aikoina hoitamatta, ja posti kasautuu laatikkoon. Usein hän myös bongaa sen, jos vien roskia, niin sitäkin vältän viimeiseen asti.

En vaan pysty nyt sosiaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan, koska olen todella kuormittunut. Mitä teen?

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia

Vierailija
2/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa harmillista, ettet jaksa jutella. Hän on varmasti tottunut siihen, että rivitalossa ollaan sosiaalisia, ja siksi tulee juttelemaan. Voi myös olla yksinäinen. Et kertonut yhtään, mistä hän juttelee silloin kun tapaatte. Puhuuko vain omia juttujaan, small talkia vai kyseleekö sinun asioitasi? 

Olen itse vähän samanlainen kuin sinä, en tykkää olla rivaripihalla, jos naapurit ovat omillaan. Tykkään kuitenkin jutella naapurien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda asuntoa! Hän tuskin kyttää sinun toimiasi, sinä vain luulet niin. 

Sinun kannattaa totutella muihin ihmisiin. Kohta et uskalla poistua asunnostasi ollenkaan.

Vierailija
4/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo on yksinäinen, ja sinä hölmö et tajua että hänelle varmaan olisit ainut kontakti ulkomaailmaan. Olet itsekäs.

Vierailija
5/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä ikävä tilanne, että sinä et haluaisi vuorovaikuttaa ja naapuri selvästi haluaa ja on kenties yksinäinenkin. En osaa sanoa, miten tuohon ystävällisesti puuttuisi, mutta ehkä kannattaa vastailla hyvin lyhyesti niin eiköhän naapuri tajua, ettet ole juttelija tyyppiä. Voithan sinä kysyä, haluaako auttaa, kun tutkailee niin tarkasti touhujasi. Yksi asia, mitä itse olen joskus toisessa tilanteessa tehnyt olen esittänyt puhuvani puhelimeen, kuuntelemalla kuulokkeilla olevinani jotain jne.

Vierailija
6/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda asuntoa! Hän tuskin kyttää sinun toimiasi, sinä vain luulet niin. 

Sinun kannattaa totutella muihin ihmisiin. Kohta et uskalla poistua asunnostasi ollenkaan. 

Höpöhöpö, olen samanlainen, en jää naapureitten kanssa juttelemaan ollenkaan!

En pidä juttelusta.

Vierailija
7/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huooooh

Vierailija
8/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua hyvin, onpa ahdistava tilanne!

Itselläkin oli kokemusta tuppautuvasta naapurista, minkä vuoksi piti alkaa muuttaa kulkureittejä, aikatauluja yms. Lopulta onneksi muutin pois (muuttoon oli kyllä muitakin syitä).

Loputon välttely käy raskaaksi, vie asumisesta ilon. Kai pitäisi olla rohkeutta sanoa että anteeksi mutta en jaksa nyt seuraa /keskustella. Jos ei auta niin sitten tylymmin

Miksi nuo seurankipeät ektrovertit hölöttäjät määrittävät kaiken tässä maailmassa?

Vierailija
9/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos vaan sanot sille naapurille ettet pidä hänen tavastaan?

Vierailija
10/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se kannattaisi ihan sanoa hänelle. Printtaa vaikka tämä aloitus ja lue siitä

Vierailija
11/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että sinulla on juuri todettu korona. Seuraavaksi mahatauti. Seuraavaksi edelleen koronan oireita. 

Vierailija
12/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaisi itseäkin. Pitäisi varmaan kyetä jotenkin ilmaisemaan oman rauhan kaipuu antamatta suoria terveystietojaan kyttääjälle.

Vierailija
13/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siellä olisi joku muu jonka kanssa hän voisi jutella, talossa tai sitten alueella, paikkakunnalla. Ystäväksi sopivia. Tai hänen sukulainen. Ei kai auta kuin lähdet vaan siitä ja sano joku tekosyy aina, tai sitten ei mitään. Raahaat vaan itseäsi kohti sisätiloja, jalkoja liikutellen. Eikä siinä muuta. Muuallakin on näitä jotka tulevat.

Vierailija
14/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaa  lyhyesti ja jatka matkaa. Ei sun ole pakko jutella kenenkään kanssa jos et halua. Niin mäkin teen omien naapureideni kanssa. Ei mua kiinnosta alkaa kertomaan omaa elämääni ventovieraille ihmisille tai edes tutustumaan, koska en mä ajatellut elää tässä talossa koko elämääni. Nää on naapureita, ihan vieraita ihmisiä, mä en edes tajua miksi kysellään jotain henk koht asioita

Lukekaa ihmisen kehonkieltä, jos ihminen näyttää siltä että haluaa jutella niin yleensä se myös näkyy ulospäin. Jos taas ihminen on sellainen kuka haluaa olla rauhassa niin sekin näkyy, älkää menkö tuputtaa. 

<3

Vierailija
15/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois. Jäisi minullakin roskat viemättä ja postit hakematta, jos joku kyttäisi ja ilmestyisi heti paikalle.

Vierailija
16/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan olisi nyt oiva tilanne oppia sosiaalisia taitoja ja rajojen vetämistä mutta välttelet ongelmia, josta seuraa lisää ongelmia kuten se ettet saa pihaa hoidettua ja postit kasaantuvat laatikkoon. Ymmärrä nyt että tuo välttely ei ole se ratkaisu ongelmaasi.

Vierailija
17/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kuulokkeet päähän, etkä sitten vaan kuule hänen juttujaan, etkä reagoi. Ei se kauaa jaksa itsekseen jutella.

Jos tulee koputtelemaan olkapäähän, niin otat kuulokkeet hetkeksi pois ja sanot, että sinulla on kuuntelu meneillään ja haluat keskittyä siihen.

Vierailija
18/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummeli on luultavasti yksinäinen ja sinä ainoita sosiaalisia kontakteja. Olen itsekin törmännyt moiseen ja vaikka mahdollisesti ärsyttävää, puhun niitä näitä ja se siitä ja seuraavaan kertaan. Ai ihan paniikkikohtaus sosiaalisesta kanssakäymisestä. Terapiaan. 

Vierailija
19/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä mielessä ikävä tilanne, että sinä et haluaisi vuorovaikuttaa ja naapuri selvästi haluaa ja on kenties yksinäinenkin. En osaa sanoa, miten tuohon ystävällisesti puuttuisi, mutta ehkä kannattaa vastailla hyvin lyhyesti niin eiköhän naapuri tajua, ettet ole juttelija tyyppiä. Voithan sinä kysyä, haluaako auttaa, kun tutkailee niin tarkasti touhujasi. Yksi asia, mitä itse olen joskus toisessa tilanteessa tehnyt olen esittänyt puhuvani puhelimeen, kuuntelemalla kuulokkeilla olevinani jotain jne.

Hyvä idea. Kuulokkeet päähän, ja ei ole kuulevinaan. Välillä voi sanoa, että ai oletko siinä, en huomannutkaan, kun on niin tehokkaat kuulokkeet.

Vierailija
20/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kuulokkeet päähän kun menet ulos ja jätä naapuri huomiotta. tai moikkaa kohteliaasti  mutta älä jää rupattelemaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän