Kerrostalossa asuvat eikö teitä tympäse hankala rengasvaihtorumba?
Omakotitalon pihalla renkaiden vaihto on helppoa ja nopeaa kun saa kaikki tehtyä samassa paikassa helposti mutta kerrostalossa asuvalle erittäin hankalaa.
1. Kanna painavia renkaita kerrostalon häkkivarastosta pihalle ja tunge ne auton sisälle.
2. Mene vaihtamaan johonkin parkkipaikalle ja kun olet vaihtanut laita rengaspusseihin renkaat ja tunge ne auton sisälle.
3. Renkaat pitäisi pestä jossakin. Suihkun lattialla?
4. Kanna painavia renkaita sisälle häkkivarastoon.
On kyllä iso työmaa ja vieläpä kaksi kerta vuodessa.
Kommentit (84)
Renkaanvaihto maksaa 20 euroa pesuineen. Miksi vaihtaisin itse?
Ei kai rengaidenvaihdosta niin paljon veloiteta, ettei voi vaihdattaa liikkeessä? Jos se on kerran noin kamala rasti pari kertaa vuodessa.
Ei rasita, ajan kesäauton halliin ja talvikotterolla mennään sit puoli vuotta.
Minulla on 80 neliöinen talliosake. Siellä on kätevä askarella säältä suojassa ja lämpimässä. On vessa, kahvinkeitin, mikro, jääkaappi, sohva ym.
Kuka hullu tekee sen itse? Mä käytän palveluita
Vierailija kirjoitti:
Ajan renkaanvaihtoon, kellarista matkaa autolle 10 metriä. Tuskin omakotiasukki niitä renkaita pihalla pitää?
Omakotitalossa renkaat on yleensä autotallissa ja ne saa helposti pyöritettyä tallin eteen muutaman metrin päähän ja siinä voi vaihtaa ja pestä. Hyvin helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai rengaidenvaihdosta niin paljon veloiteta, ettei voi vaihdattaa liikkeessä? Jos se on kerran noin kamala rasti pari kertaa vuodessa.
Ei se renkaanvaihto ole se ongelma vaan tuo renkaiden raahaaminen edestakaisin ja peseminen jossain.
Asumme omakotitalossa ja renkaat vaihtaa rengasfirma, jossa myös säilytetään renkaat. Tänään vaihtuu toiseen autoon ja myöhemmin sitten toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Palvelut ovat kalliita. Joku 80-100 euroa rengashotellista on ryöstöä kuudelta kuukaudelta.
Kuka omakotiasuja säilyttää autonsa kesärenkaita ulkona ja mahdollisesti vielä täysin suojaamattomana? - Itse olen tällä hetkellä tyytyväinen kerrostaloasuja, joka ei -kiitos taloni hyvän sijainnin- tarvitse omaa autoa. Jos tulisi tarve autoilla niin voin aivan hyvvin vuokrata sitten auton.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajan renkaanvaihtoon, kellarista matkaa autolle 10 metriä. Tuskin omakotiasukki niitä renkaita pihalla pitää?
Omakotitalossa renkaat on yleensä autotallissa ja ne saa helposti pyöritettyä tallin eteen muutaman metrin päähän ja siinä voi vaihtaa ja pestä. Hyvin helppoa.
Tai ihan vaan vaihtaa siellä tallissa. En ymmärrä miksi säästetään tallin koossa rakennusvaiheessa. Vanhemmat tallit tehty 100A Datsunin mitoilla.
Käytän rengashotellia, minusta hyvä palvelu.
Renkaat on rengasliikkeellä säilytyksessä ja vaihto tapahtuu siellä. Tottakai maksaa mutta helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Niimpä. Tuo jopa sellainen palvelu että saa mistä maksaa. Toisin kuin jakopääremppa joka on ihan luottamuksenvarainen juttu jota asiakas ei voi kovin helposti tarkistaa onko tehty vai vaan laskutettu.
voi ajaa vaikka miesystävän talolle ja mies vaihtaa :)
Vierailija kirjoitti:
Renkaanvaihto maksaa 20 euroa pesuineen. Miksi vaihtaisin itse?
Älä sitten ihmettele miksi lihot kun et tee mitään itse tai sitä miksi poikasi ei opi mitään kun et opeta hänelle mitään vaan käytät vain laiskan ja osaamattoman palveluita.
Vierailija kirjoitti:
No köyhät. Ai niin, mutta eihän niillä ole varaa pitää autoa.
No en minä niitä itse todellakaan vaihda. Haen renkaat häkkivarastosta, vien autoon. Ajan lähi-Prismaan jonka parkkihallissa on firma, joka tekee renkaanvaihdon 25 eurolla, sinä aikana kun itse hoidan ostokset siellä Prismassa. Eipä tulisi mieleenkään vaivautua itse, kun on noin kätevää teettää ammattilaisilla joilla on kunnon laitteetkin. Pois vaihdetut renkaat odottaa sitten pestynä autossa ja voin viedä taas häkkivarastoon kotona.
Heh, tosi hankalaa. Mulla on renkaat rengashotellissa. Samalla kun vaihtuu renkaat auto pestään sisältä ja ulkoa, sekä vahataan.