Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrostalossa asuvat eikö teitä tympäse hankala rengasvaihtorumba?

Vierailija
04.10.2024 |

Omakotitalon pihalla renkaiden vaihto on helppoa ja nopeaa kun saa kaikki tehtyä samassa paikassa helposti mutta kerrostalossa asuvalle erittäin hankalaa.

1. Kanna painavia renkaita kerrostalon häkkivarastosta pihalle ja tunge ne auton sisälle.

2. Mene vaihtamaan johonkin parkkipaikalle ja kun olet vaihtanut laita rengaspusseihin renkaat ja tunge ne auton sisälle.

3. Renkaat pitäisi pestä jossakin. Suihkun lattialla?

4. Kanna painavia renkaita sisälle häkkivarastoon.

On kyllä iso työmaa ja vieläpä kaksi kerta vuodessa.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kerrostalossa 15 vuotta eikä koskaan ole ollut renkaanvaihdon kanssa ongelmaa kummassakaan autossa. Ajan auton keväisin ja syksyisin tuttuun rengasliikkeeseen ja kahvinjuonnin aikana renkaat on vaihdettu ja alta pois otetut jäävät säilöön. Ei koskaan mitään ongelmaa.

Vierailija
62/84 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kaikesta saakin näin vaikeeta :D Auto kerrostalon parkkiksella tunkilla ylös, renkaat irti ja varastoon ja siitä sitten mukaan autolle mennessä toiset renkaat, renkaat kiinni ja auto alas. Ja valmis, koko hommaan meni max. 15min

Kyllähän se kantaminen onnistuu jos on kottikärryn kokoiset renkaat jotka voi ottaa molempiin käsiin kantoon. Ämpärilläkö kannat vettä sisältä pihalle vanteiden pesua varten?

Työskentelen korjaamossa, joten ei tosiaan tuota mitään vaikeuksia liikutella vanteita 10m varastolta autolle tai toisin päin. Joutuuhan noita jo töissä siirtelemään pidempiä matkoja.

Ja renkaita löytyy 16-19" koossa 4 sarjaa, 2 autoa ja erikokoiset vanteet kummassakin, eli yhdet kottikärryn renkaan kokoiset l

Todellakin kannattaa pestä kun rapaa kertyy paksu kerros sisäpuolelle ja voi alkaa täryttämään. Eipä ihme että joidenkin vanteet näyttää rumilta kun niitä ei koskaan pestä ja jarrupöly tarttuu lujasti kiinni.

Vaihdan autoa neljän vuoden välein, ei maksa vaivaa pestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu tekee sen itse? Mä käytän palveluita 

Palvelut ovat kalliita. Joku 80-100 euroa rengashotellista on ryöstöä kuudelta kuukaudelta.

Köyhälle kaikki on kallista.

Vierailija
64/84 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkaanvaihto maksaa 20 euroa pesuineen. Miksi vaihtaisin itse?

Ja maa oli?

Vierailija
65/84 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän talossa onneksi reiska vaihtaa ja pesee kantaa. eikä vaadi kuin 8 panoa per auto meidän talon naiset todella tyydytettyjä kun joka 3 pv käy astumassa vuorotellen jonkun. häpy end

Vierailija
66/84 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa renkaiden raahaaminen ja pesu on hankalaa.

Rengashotellissa ei ole aikoja kun tuleekin liukasta ja lunta varhain syksyllä. Eikä niitä saa edes sieltä haettua itse vaihdettaviksi. Monesti olen saanut myös alle likaiset pesemättömät renkaat vaikka maksoinkin myös pesusta. Samoin en luottaisi vaihtajien ammattitaitoon. Finninaamainen mopoikäinen vaihtamassa kiireapulaisena. Työkaveri lähti tyytyväisenä rengashotellin pihasta ja rengas irtosi kokonaan ekassa mutkassa. Hinta kaudessa 100. Vuodessa 200 ja 30 vuodessa 6000 euroa.

Omakotitalon osto on myös kallista ja julkisillakin on aika mälsä matkustaa.

Elämä on.

Vierailija
67/84 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun halvalla kerrostalossa. Jää hyvin rahaa ostaa muita palveluita kuten rengashotelli. 

Vierailija
68/84 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä asunkin omakotitalossa:

1. Soitan paikalliselle pienyrittäjälle, jotta tulisi kantamaan painavia renkaita omakotitalon varastosta pihalle ja tunkisi ne auton sisälle. Ei maksa paljoa.

2. Menen läheiselle huolatoasemalle ja pyydän vaihtamaan renkaat alle. No ne ei ehdi oitis, mutta huomenna klo 10 auton voi noutaa.

3. Huomenna: Renkaat pitäisi pestä jossakin. Suihkun lattialla?

4. Pitää taas soittaa paikalliselle pienyrittäjälle, jotta tulisi pesemään ja kantamaan painavia renkaita sisälle varastoon.

Onneksi asun omakotitalossa kun tuo on vieläpä kaksi kerta vuodessa, pääsen paljon helpommalla kuin kerrostalossa!

Vierailija
69/84 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan renkaat tuossa pihalla. Tämän kerrostalon pihalla on tilaa vaihtaa talvirenkaat. Tai voin mennä 6 km päähän enoni luokse ja vaihtaa autotallissa.

Vierailija
70/84 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rasita kun ei ole autoa.

Vierailija
71/84 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttää, siksi haluaisin omakotitaloon mutta ei ole varaa

Vierailija
72/84 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin pitkään ahtaassa parkkiruudussani renkaat, mutta sitten kyllästyin siihen ja myös siihen kun veivät häkkivarastossa ison tilan ja olivat aina tiellä. Nyt on muutama vuosi mennyt rengashotellin asiakkaana ja mielestäni saan kyllä rahalle täyden vastikkeen .

Vierailija
73/84 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rengashotelli hoitaa homman sillä aikaa, kun juon kupposen kahvia. Helppoa, muttei halpaa, siltikin suosittelen.

Vierailija
74/84 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä rumba? Renkaat rengashotellissa. Varaan netissä itselleni sopivana ajankohtana ajan renkaanvaihtoon, piili liikkeeseen ja hetken selaan puhelinta sohvalla istuen. Avaimet käteen ja matka jatkuu. Ei ilmaista mutta mikäpä olisi. 

Vierailija
75/84 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajan renkaanvaihtoon, kellarista matkaa autolle 10 metriä. Tuskin omakotiasukki niitä renkaita pihalla pitää?

Omakotitalossa renkaat on yleensä autotallissa ja ne saa helposti pyöritettyä tallin eteen muutaman metrin päähän ja siinä voi vaihtaa ja pestä. Hyvin helppoa.

Sopii varmaan sulle. Mä säilytän paloriskirenkaat rengashotellissa. Luepa palovakuutussopimuksesi.

Mulla on varaa toimia fiksusti, sinä voit toimia typerästi, ihan sama.

Vierailija
76/84 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ärsyttää, siksi haluaisin omakotitaloon mutta ei ole varaa

T. Ap

Vierailija
77/84 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan myös renkaanvaihdosta 20e. En ala itse ostamaan mitään pulttipyssyjä. Miehuuteni ei ole kiinni siitä, että vaihdanko renkaat itse. Jollain vanhan kansan miehillä se oli varmasti siitä kiinni.

M38

Vierailija
78/84 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Saan aina puhtaat, oikein säilytetyt ja huolletut renkaat alle. Ei tässä mitään ongelmaa ole.

Mikä sun ongelma on, ap?

Onko oikeasti paha pllun puute.

Vierailija
79/84 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän rengashotellia, minusta hyvä palvelu.

Tulee todella kalliiksi pitemmän päälle kun hinnat 6 kk 80-100e.

Elämä on valintoja. Mä en sitten vastavuoroisesti käy kampaajalla kuin ehkä 3 kertaa vuodessa tasaamassa hiusten latvat eikä minulla ole rakennekynsiä tai volyymiripsiä. Mihin kukanenkin haluaa rahansa käyttää. Mä satsaan helppouteen auton renkaiden kanssa.

Vierailija
80/84 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Renkaanvaihto maksaa 20 euroa pesuineen. Miksi vaihtaisin itse?

Älä sitten ihmettele miksi lihot kun et tee mitään itse tai sitä miksi poikasi ei opi mitään kun et opeta hänelle mitään vaan käytät vain laiskan ja osaamattoman palveluita.

Vaihdoin itse renkaat 30 vuotta ja tyttärenikin ovat niitä vaihtaneet kun olen opettanut. Nyt olen mielestäni vaihtanut niitä ihan tarpeeksi ja käytän kivaa vaihtopalvelua.