Kerrostalossa asuvat eikö teitä tympäse hankala rengasvaihtorumba?
Omakotitalon pihalla renkaiden vaihto on helppoa ja nopeaa kun saa kaikki tehtyä samassa paikassa helposti mutta kerrostalossa asuvalle erittäin hankalaa.
1. Kanna painavia renkaita kerrostalon häkkivarastosta pihalle ja tunge ne auton sisälle.
2. Mene vaihtamaan johonkin parkkipaikalle ja kun olet vaihtanut laita rengaspusseihin renkaat ja tunge ne auton sisälle.
3. Renkaat pitäisi pestä jossakin. Suihkun lattialla?
4. Kanna painavia renkaita sisälle häkkivarastoon.
On kyllä iso työmaa ja vieläpä kaksi kerta vuodessa.
Kommentit (84)
En asu kerrostalossa enää, mutta siis mitä ongelmaa siinä renkaanvaihdossa on? Varaan ajan, ajan oikeaan aikaan rengasliikkeeseen, annan auton avaimet, istun odottamaan, jälkeen päin maksan laskun ja ajan kotiin. Vieläpä ystävällisesti muistuttelevat liikkeestä, kun renkaanvaihtoaika lähestyy. Renkaatkin pysyvät hyvässä turvassa ja oikeassa lämpötilassa säilytyksessä rengashotellissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu tekee sen itse? Mä käytän palveluita
Palvelut ovat kalliita. Joku 80-100 euroa rengashotellista on ryöstöä kuudelta kuukaudelta.
Itsekään en siitä maksaisi, siksi säilytän siellä talon häkkivarastossa vaan. Mutta itse renkaanvaihdosta ja pesusta todellakin maksan, 25 euroa maksaa paikassa jossa olen vuosia käynyt (Helsingissä). Vaikka olen noin 50-kiloinen nainen, niin ei se renkaiden kantaminen häkkivarastosta autoon ja sitten autosta häkkivarastoon kun renkaat on vaihdatettu todellakaan ole mikään ongelma. Kaikki arkitreeni on vain hyvästä istumatyöläiselle muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajan renkaanvaihtoon, kellarista matkaa autolle 10 metriä. Tuskin omakotiasukki niitä renkaita pihalla pitää?
Omakotitalossa renkaat on yleensä autotallissa ja ne saa helposti pyöritettyä tallin eteen muutaman metrin päähän ja siinä voi vaihtaa ja pestä. Hyvin helppoa.
Niin, ja minä vien nokkakäryllä autolle ja nostan farmarin takakonttiin kaksi kertaa vuodessa. Kuinka monella on enää autotalleja, uusissa on ainakin autokatoksia enenevissä määrin näillä sähkön hinnoilla.
Vierailija kirjoitti:
No en minä niitä itse todellakaan vaihda. Haen renkaat häkkivarastosta, vien autoon. Ajan lähi-Prismaan jonka parkkihallissa on firma, joka tekee renkaanvaihdon 25 eurolla, sinä aikana kun itse hoidan ostokset siellä Prismassa. Eipä tulisi mieleenkään vaivautua itse, kun on noin kätevää teettää ammattilaisilla joilla on kunnon laitteetkin. Pois vaihdetut renkaat odottaa sitten pestynä autossa ja voin viedä taas häkkivarastoon kotona.
Jäähän siinä painavien renkaiden raahaaminen.
Mä työnnän kerrostalossa ne kellarista nokkakäyrryllä autolle ja sama toisin päin, onneksi ei ole portaita, niin hoituu aika näppärästi ja 1 sarjan saa sentään vielä kellarissa säilyttää.
Meillä on taloyhtiössä asfaltoidut paikat niin siinä saa auton tunkattua, ei tarvitse starta ja siirtää mihinkään.
Sähkötolpasta otan vielä virran mutteripyssylle, kun se on se ainoa ikävä ja raskas vaihe.
Valitsen yleensä kuivan ja aurinkoisen kelin, joten tuo on mukavaa arkipuuhastelua ja saahan siinä samalla tarkastettua ja voideltua jarrut ja jouset ja muutkin renkaan takana olevat osat, joten tulee pientä lisähyötyä siitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai rengaidenvaihdosta niin paljon veloiteta, ettei voi vaihdattaa liikkeessä? Jos se on kerran noin kamala rasti pari kertaa vuodessa.
Ei se renkaanvaihto ole se ongelma vaan tuo renkaiden raahaaminen edestakaisin ja peseminen jossain.
Ne pestään siellä renkaidenvaihtopalvelussa. Saan pussitetut puhtaat renkaat pusseissa ja vien lämpimään varastoon.
Olen aina vaihtanut itse renkaat autooni. Entisellä kotipaikalla, nykyisellä vapaa- ajan asunnolla se käy ihan mukavasti. Samalla tulee tutkailtua jarrupalat ja muutakin alustan kuntoa. Totta että jos ei olisi tätä mahdollisuutta niin varmaan saisi joku rengasliike hoitaa homman, mielestäni ei ole edes kallista.
Kun on vaihtanut tuhansia renkaita työkseen kiireellä muiden autoihin, parin oman auton renkaidenvaihto kaikessa rauhassa on ihan mukava ja mielenkiintoinen pikkupuuha pihalla. Eikä pääse talvi yllättämään, renkaat voi vaihtaa milloin vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän rengashotellia, minusta hyvä palvelu.
Tulee todella kalliiksi pitemmän päälle kun hinnat 6 kk 80-100e.
Omakotitalo se vasta tuleekin kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
En asu kerrostalossa enää, mutta siis mitä ongelmaa siinä renkaanvaihdossa on? Varaan ajan, ajan oikeaan aikaan rengasliikkeeseen, annan auton avaimet, istun odottamaan, jälkeen päin maksan laskun ja ajan kotiin. Vieläpä ystävällisesti muistuttelevat liikkeestä, kun renkaanvaihtoaika lähestyy. Renkaatkin pysyvät hyvässä turvassa ja oikeassa lämpötilassa säilytyksessä rengashotellissa.
Ei niihin ole 100% luottamista jos firma menee konkurssiin niin renkaita et enää välttämättä saa. Näinkin on joillekin käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai rengaidenvaihdosta niin paljon veloiteta, ettei voi vaihdattaa liikkeessä? Jos se on kerran noin kamala rasti pari kertaa vuodessa.
Ei se renkaanvaihto ole se ongelma vaan tuo renkaiden raahaaminen edestakaisin ja peseminen jossain.
Käy salilla niin ei ota niin pahasti voimille.
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu tekee sen itse? Mä käytän palveluita
Samoin ja renkaat odottavat siististi vaihtoa rengashotellissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän rengashotellia, minusta hyvä palvelu.
Kenelle on kenelle ei ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajan renkaanvaihtoon, kellarista matkaa autolle 10 metriä. Tuskin omakotiasukki niitä renkaita pihalla pitää?
Omakotitalossa renkaat on yleensä autotallissa ja ne saa helposti pyöritettyä tallin eteen muutaman metrin päähän ja siinä voi vaihtaa ja pestä. Hyvin helppoa.
Niin, ja minä vien nokkakäryllä autolle ja nostan farmarin takakonttiin kaksi kertaa vuodessa. Kuinka monella on enää autotalleja, uusissa on ainakin autokatoksia enenevissä määrin näillä sähkön hinnoilla.
No ei sillä ole väliä onko autotalli mutta homman voi tehdä omalla pihalla ja renkaita ei tarvi paljoa siirrellä, vaihto ja pesu samassa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Renkaanvaihto maksaa 20 euroa pesuineen. Miksi vaihtaisin itse?
Sama juttu ja ne on vielä säilytyksessä siellä rengashotellissa. Istun kahvilla kun hoitavat vaihdon.
Tossahan noi on autotallissa - kyllä, myös kerrostaloissa on autotalleja - ja siinä ne on mukava vaihtaakin.
Vierailija kirjoitti:
Mä työnnän kerrostalossa ne kellarista nokkakäyrryllä autolle ja sama toisin päin, onneksi ei ole portaita, niin hoituu aika näppärästi ja 1 sarjan saa sentään vielä kellarissa säilyttää.
Meillä on taloyhtiössä asfaltoidut paikat niin siinä saa auton tunkattua, ei tarvitse starta ja siirtää mihinkään.
Sähkötolpasta otan vielä virran mutteripyssylle, kun se on se ainoa ikävä ja raskas vaihe.
Valitsen yleensä kuivan ja aurinkoisen kelin, joten tuo on mukavaa arkipuuhastelua ja saahan siinä samalla tarkastettua ja voideltua jarrut ja jouset ja muutkin renkaan takana olevat osat, joten tulee pientä lisähyötyä siitäkin.
Täytyy olla hyvät nokkakärryt että voi siirrellä isokokoisia ja painavia pyöriä.
En kyllä viitsisi kerrostalon parkkipaikalla vaihtaa renkaita kun 100 silmäparia moljottaa ikkunoista.
Missä peset kuraiset vanteet?
Siksi monet kerrostaloasujat varmaan käyttävät rengaspalveluita, joissa renkaat vaihdetaan, pestään ja säilytetään. Ei tuo muiden automenojen lisänä enää kummoinen ole. Meillä kyllä vaihtaa mies kaikille tutuillekin, kun on se kone ja kunnon tunkki.
Meillä tämä on ainoastaan miehen omgelma.
Teen kaikki koti- ja pihatyöt, autoon en koske. Tankkaamassa käyn.