Poikani ns. tutustui itseensä ja totesi, ettei välitä yhdestäkään ihmisestä. Neuvoja?
Kyse liki kolmikymppisestä miehestä. Hän aloitti itsetutkiskelun muutama vuosi sitten, ja on tämän seurauksena muuttunut epäsosiaaliseksi ja välinpitämättömäksi. Itse sanoo, että huomasi, ettei välitä kenestäkään. Ei vanhemmista, ei sisaruksista, ei kavereista. Sanoo suoraan, ettei välitä minusta, äidistä. Ei ole enää yhteydessä edes kavereihinsa.
Hän tulee lounaalle, jos pyydän. Lähtee syötyään, jättää minut syömään yksinään, ei edes kiitä ruoasta. Jouluna tulee, hakee lahjakasansa, mutta ei itse tuo edes suklaalevyä.
Ennen hän oli erilainen. Kohtelias ainakin. Oli sosiaalinenkin, ja on varmasti edelleenkin hyvä ihmisten kanssa, jos tahtoo.
Miten neuvoisitte, miten hänen kanssaan tulisi toimia?
Kommentit (186)
Masentunut. Et voi oikein mitään. Maksa hänen terapiansa, jos suostuu menemään,
Vierailija kirjoitti:
Masentunut. Et voi oikein mitään. Maksa hänen terapiansa, jos suostuu menemään,
Sanoo, ettei ole masentunut. Kyse on kuulemma vain siitä, että on oppinut tuntemaan itsensä.
Et voi tehdä mitään. Mutta kiva, kun tulee edes lounaalle.
Vierailija kirjoitti:
Ateismi johtaa Nihilismiin.
Hän on ateisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on ateisti.
No ateismin looginen lopputulos on joko hedonismi tai nihilismi. Ottamatta kantaa jumalauskomuksen puolesta, mutta noin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on ateisti.
No ateismin looginen lopputulos on joko hedonismi tai nihilismi. Ottamatta kantaa jumalauskomuksen puolesta, mutta noin se menee.
Ehkä niin, mutta uskolle tai uskonpuutteelle en mahda mitään. Tiedän muutenkin, etten voi häntä muuttaa, mutta ihmettelen, miten toimisin hänen kanssaan?
Jos ihmettelette viileän analyyttista suhtautumistani, niin tämä ei ole uusi asia. Nyt itse vain olen siinä pisteessä, että lopetan paapomisen ja miellyttämisen.
Onpa surullista. Jokin puuttuu häneltä. Kylmentynyt sydän on.
En kutsuisi lounaalle. Sinä saat siitä vain pahan mielen. Jotkut ihmiset ovat tuollaisia, oma isäni yksi. Onneksi luonnevika ei periytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Puuttuu sellaiset ihmiset, jotka olisivat hänelle oikeita.
En kyllä tykkäisi tuollaisesta käytöksestä. Todella tylyä ja itsekästä!
Puhuisin ja kertoisin, mitä tunnen.
Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi osata käyttäytyä ystävällisemmin. En hyväksyisi tuollaista käytöstä.
Jos ei mikään muuttuisi, en varmaan olisi tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ajattele, että lapsuus oli todella perhekeskeistä. Oli neljä isovanhempaakin, jotka halusivat aina hoitaa ja kutsua yökylään.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tykkäisi tuollaisesta käytöksestä. Todella tylyä ja itsekästä!
Puhuisin ja kertoisin, mitä tunnen.
Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi osata käyttäytyä ystävällisemmin. En hyväksyisi tuollaista käytöstä.
Jos ei mikään muuttuisi, en varmaan olisi tekemisissä.
Hän kyllä käyttäytyy paremmin muita ihmisiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
voisko olla psykopaatti?
Ei hän lapsena repinyt kärpäsiltä siipiä. Ei ollut ilkeä. Oman tien kulkija oli aina. Muiden mielipiteet eivät kiinnostaneet.
Miksipä paapoa ja mielistellä aikuista ihmistä. Surullista että on muuttunut noin, kun omiin lapsiin toivoisi välien olevan hyvät, mutta hyviin väleihin tarvitaan kaksi ihmistä. Itse aloittaisi henkisen irtipäästämisen ja keskittyisin lämpimiin ja rakastaviin ihmissuhteisiin. En nyt osaa sanoa onko pojallasi mielenterveyden, mt-puolen vai persoonallisuuden ongelmaa mutta eipä se kyökkipsykologialla paranisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Diagnoosi poika tarvitsee pillua.Annan reseptin. Pillua kerran aamulla ja illalla
Äidiltä? Nuo ehdotuksenne menevät aina vaan sekopäisemmiksi.
Se on masentunut.
Jos hänellä on taipumusta valehdella, se muuntuu pian erittäin häijyks narsismiks.
Ei muutu mikskään eikä kukaan pysty auttaan, muuta kun poikas itse.
Äärimmäisen tyypillistä nepovauvoille jotka ei ole ikinä joutunut koetaltavaks ja sit aikuisuudessa se et ei vaan saa asioita vaan ne pitäis ansaita muuntuu ylitsepääsemättömäks ongelmaks.
Mee hoitoon!