Minkälainen on elämässään paljon kokenut ihminen?
Kun sanotaan, että jollain on paljon elämänkokemusta. Onko se esimerkiksi paljon maailmaa nähnyt ihminen? Lapsena orvoksi jäänyt tai muuten vaikeita asioita kokenut ihminen?
Kommentit (118)
Minä. Olen menettänyt vanhempani nuorena.
Minun mieheni. Harvalla on ollut noin kova elämä kuin hänellä. Tapasimme vasta kaiken jälkeen keski-ikäisinä, mutta hän tänä päivänä elää tässä ja nyt ja ihmettelee, kuinka pienet jutut hetkauttavat ihmisiä. Mies ei tunnu pahoittavan mieltä mistään. 12 vuotta ihmetellyt tätä.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni. Harvalla on ollut noin kova elämä kuin hänellä. Tapasimme vasta kaiken jälkeen keski-ikäisinä, mutta hän tänä päivänä elää tässä ja nyt ja ihmettelee, kuinka pienet jutut hetkauttavat ihmisiä. Mies ei tunnu pahoittavan mieltä mistään. 12 vuotta ihmetellyt tätä.
Mitä se kova elämä sitten on ollut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viitsi kertoa yksityiskohtia, koska joku voi tunnistaa, mutta konkurssia ja kaiken menettämistä. Eikä siinä vielä kaikki.
Sellainen joka on nähnyt, tehnyt ja kokenut asioita, jolla on avara maailmankuva, on tehnyt asioita mitä on halunnut ja on tyytyväinen kokemuksiinsa ja elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viitsi kertoa yksityiskohtia, koska joku voi tunnistaa, mutta konkurssia ja kaiken menettämistä. Eikä siinä vielä kaikki.
Ihan konkurssia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viitsi kertoa yksityiskohtia, koska joku voi tunnistaa, mutta konkurssia ja kaiken menettämistä. Eikä siinä vielä kaikki.Ihan konkurssia?
Paljon, paljon muutakin.
Yleensä jotain vaikeuksia kohtaamaa joutunut.
Mutta ihminen joka tekee tällaisesta asiasta identiteettinsä - niinkuin esim. jotkut alkoholistit puhuvat entisestä alkoholismistaan vielä 10v jälkeen - eivät ole terveitä.
Tervehtymiseen kuuluu se, että ne ikävät asiat jättää myös taakseen. Palaa elämään normaalia elämää.
Pysytelkää erossa näistä, jotka puhuvat menneiden tragedioista, he ovat ihan yhtä ongelmaisia kuin nämä nykyhetken draamailijat.
Vierailija kirjoitti:
Se mikä on hänelle pieni juttu ei välttämättä toisille ole.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä jotain vaikeuksia kohtaamaa joutunut.
Mutta ihminen joka tekee tällaisesta asiasta identiteettinsä - niinkuin esim. jotkut alkoholistit puhuvat entisestä alkoholismistaan vielä 10v jälkeen - eivät ole terveitä.
Tervehtymiseen kuuluu se, että ne ikävät asiat jättää myös taakseen. Palaa elämään normaalia elämää.
Pysytelkää erossa näistä, jotka puhuvat menneiden tragedioista, he ovat ihan yhtä ongelmaisia kuin nämä nykyhetken draamailijat.
Tunnen kolmekymppisen naisen joka on jäänyt kouluikäisenä orvoksi mutta elää vielä nykyäänkin tätä orpolapsen identiteettiä. Vähättelee toisten kokemuksia ja draamailee omillaan. Ei voi sietää äitienpäivää eikä joulua.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä hänellä on ollut hyviäkin kokemuksia
Vierailija kirjoitti:
Minä. Olen menettänyt vanhempani nuorena.
Miten tämä liittyy siihen että olisi kokenut paljon?
Vierailija kirjoitti:
Mitkä pienet jutut?
Tunnen ihmisen joka menetti tsunamissa koko perheensä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt ei ole vielä "paljon" eli monia asioita. Ja paljon sisältää myös niitä positiivisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt ei ole vielä "paljon" eli monia asioita. Ja paljon sisältää myös niitä positiivisia asioita.
Miten niin ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Monet toisetkin on menettäneet läheisiään ja vielä paljon kauheanmilla tavoilla.
Lähinnä huvittaa ihmiset jotka kuvailee, että heillä on ollut kova elämä.
Lapsuudesta aikuisuuteen kestänyt fyysinen ja henkinen väkivalta kotona. Koulussa ulkonäköön kohdistuvaa pilkkaa, ja ulossulkemista. Työpaikkakiusaamista aikuisena työelämässä. Seksuaalinen hyväksikäyttö lapsena.
On kokemusta laidasta laitaan, sekä hyviä että huonoja. Ihminen voi kiertää koko maapallon, mutta voi jäädä monia kokemuksia paitsi. Lapsena orvoksi jäänyt on kokenut orpouden, mutta voi puuttua paljon muita kokemuksia. Paljon vaikeita asioita kokenut ei välttämättä ole kokenut hyviä asioita.