Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos haluan laihtua, kummasta luovun: rasvasta vai sokerista

Vierailija
03.10.2024 |

Mietin alanko laihduttaa keventäjien tapaan tai vhh-ruokavaliolla.

Laihtumisen jälkeen en palaa entiseen.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absolutismi missään ravinnon kulutuksessa ei koskaan ole ratkaisu.

Tasapainoinen ruokavalio, kaikkea sopivasti ja määrät/suhteet todellakin vaihtelevat yksilökohtaisesti.

Vierailija
22/87 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Absolutismi missään ravinnon kulutuksessa ei koskaan ole ratkaisu.

Tasapainoinen ruokavalio, kaikkea sopivasti ja määrät/suhteet todellakin vaihtelevat yksilökohtaisesti.

Jaa, että miksi ei ole ratkaisu??

Olipa typerä väite 🙄.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kehoituksia olla luopumatta sokerista kokonaan. Onko täällä kommentoimassa pullapossumammoja, jotka ei itse osaa olla ilman sitä eikä siten kestä ajatusta siitä, että joku toinen onnistuisi siinä? Sokeritta oleminen on oikeasti todella helppoa. Pari ekaa viikkoa voi tehdä vaikeaa, mutta sitten ei enää edes tee mieli mitään sokerista. Ja jos joskus sellaista syystä tai toisesta syö, maistuu se aivan äklömakealta eikä tee toiste enää mieli mitään sellaista. Ja keho kiittää! 

Oletko ajatellut, että marjoissa ja hedelmissä on sokeria? Keho kiittää, kun saa näitäkin ruokia.

Tuskinpa ap nyt on karsimassa mitään marjoja, hedelmiä, kasviksia, joissa on luontaista sokeria. Varsinkin kun on tavoitteena pysyvä muutos, kuten jokainen voi lukea. Näissä keskusteluissa sokerilla tarkoitetaan

Näitäkin ketoneropatteja valitettavasti on. En itse käytä lisättyä sokeria lainkaan, mutta en todellakaan voi sanoa luopuneeni sokerista koska syön niin paljon vihanneksia, marjoja ja hedelmiä. Ei voi sanoa ruokavalion olevan edes vhh, koska sitä se ei voi olla.

Vierailija
24/87 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka ei syö rasvaa (tai proteiinia) kärsii puutostiloista ja lopulta kuolee. Ihminen, joka ei syö hiilihydraatteja (erittäinkin sokeria tai mitä lie kuituja tms. moskaa) ei kärsi puutostiloista, vaan aloittaa toipumisen ja ennen pitkää kukoistaa. Laihtuminen on ikään kuin yleisen tervehtymisen sivutuote, vaikkakin toki merkittävää kehitystä jo sellaisenaan.

"Kaikkea kohtuudella" on aivan älyvapaa ohje, sillä sitä noudattamalla tulee saattaneeksi kehoonsa myös jonninjoutavaa pa**aa sekä suoranaisia myrkkyjä, joiden vaikutuksia ei kykene selittämään edes hormeesilla.

Sokeri tappaa! Sokerin lisääminen elintarvikkeisiin tulisi kriminalisoida.

Vierailija
25/87 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholista.

Vierailija
26/87 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kehoituksia olla luopumatta sokerista kokonaan. Onko täällä kommentoimassa pullapossumammoja, jotka ei itse osaa olla ilman sitä eikä siten kestä ajatusta siitä, että joku toinen onnistuisi siinä? Sokeritta oleminen on oikeasti todella helppoa. Pari ekaa viikkoa voi tehdä vaikeaa, mutta sitten ei enää edes tee mieli mitään sokerista. Ja jos joskus sellaista syystä tai toisesta syö, maistuu se aivan äklömakealta eikä tee toiste enää mieli mitään sellaista. Ja keho kiittää! 

Oletko ajatellut, että marjoissa ja hedelmissä on sokeria? Keho kiittää, kun saa näitäkin ruokia.

Minä syön marjoja ja hedelmiä. Niiden terveysvaikutukset on suuremmat kuin sokerin määrä.

Mutta makeiset, kakut, leivonnaiset, jälkiruuat, jäätelö - niitä vältän ja ne kuuluu mulla vain juhliin. Mehuja/limuja en juo koskaan. 

Vierailija
27/87 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa ap nyt on karsimassa mitään marjoja, hedelmiä, kasviksia, joissa on luontaista sokeria. Varsinkin kun on tavoitteena pysyvä muutos, kuten jokainen voi lu

Kyllä vhh (50-100g hh) mahtuu joka päivälle marjoja ja kasviksia. Hedelmiäkin

Vierailija
28/87 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hedelmäthän ei laihduttajalle sovikaan niiden suuren sokerimäärän vuoksi. Marjoja kannattaa kuitenkin syödä, niissä ei ole paljonkan sokeria.

Vierailija
29/87 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa ap nyt on karsimassa mitään marjoja, hedelmiä, kasviksia, joissa on luontaista sokeria. Varsinkin kun on tavoitteena pysyvä muutos, kuten jokainen voi lukea. Näissä keskusteluissa sokerilla tarkoitetaan

Kyllä sokeri on sokeria, oli lisättyä tai ei. Älä yleistä omia käsityksiäsi.

Vierailija
30/87 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hedelmäthän ei laihduttajalle sovikaan niiden suuren sokerimäärän vuoksi. Marjoja kannattaa kuitenkin syödä, niissä ei ole paljonkan sokeria.

Melonissa ja kotimaisissa omenissa 5g hh per 100g.

Todellakin syön!

Vierailija
31/87 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, joka ei syö rasvaa (tai proteiinia) kärsii puutostiloista ja lopulta kuolee. Ihminen, joka ei syö hiilihydraatteja (erittäinkin sokeria tai mitä lie kuituja tms. moskaa) ei kärsi puutostiloista, vaan aloittaa toipumisen ja ennen pitkää kukoistaa. Laihtuminen on ikään kuin yleisen tervehtymisen sivutuote, vaikkakin toki merkittävää kehitystä jo sellaisenaan.

"Kaikkea kohtuudella" on aivan älyvapaa ohje, sillä sitä noudattamalla tulee saattaneeksi kehoonsa myös jonninjoutavaa pa**aa sekä suoranaisia myrkkyjä, joiden vaikutuksia ei kykene selittämään edes hormeesilla.

Nytkö kuitukin on moskaa? Ei hyvä tavaton. Onnea suolistosairauksien kanssa!

Vierailija
32/87 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerista. Se ei ole ihmiselle lainkaan tarpeellista, on pelkkä makeutusaine.

Vierailija
33/87 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nytkö kuitukin on moskaa? Ei hyvä tavaton. Onnea suolistosairauksien kanssa!

Tuosta tuli mieleen, kun eräs matalamman koulutustason mummo luuli lapsenlapsensa käyttävän laittomia aineita, kun nosteli puntteja ja söi proteiinia...

Vierailija
34/87 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et näköjään ymmärtänyt myöskään ap:n kysymystä.

Vierailija
35/87 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen luopunut lisätystä sokerista, sillä se on turhaa ja usein yhdistyy yleisemminkin epäterveellisen ruokaan (esimerkiksi leivonnaiset, jäätelöt, karkit, limut). Hedelmissä ja marjoissa on terveyshyötyjä, mutta ei tule mieleen mitään terveyshyötyä mitä lisätystä sokerista olisi. Lisätty sokeri ei myöskään tuota kylläisyyden tunnetta, vaan pikemminkin sekoittaa pakan ja saa kehon haluamaan lisää ja lisää.

Vierailija
36/87 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kannattaa osittain luopua kummastakin. Rasvaa pelkästään hyvistä lähteistä, esim oliivit, oliiviöljy, pähkinät ja avocado.

Vierailija
37/87 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön marjoja ja hedelmiä. Niiden terveysvaikutukset on suuremmat kuin sokerin määrä.

Mutta makeiset, kakut, leivonnaiset, jälkiruuat, jäätelö - niitä vältän ja ne kuuluu mulla vain juhliin.

Marjat onkin ok, mutta ulkolaiset hedelmät on pelkkää sokeria ilman ravintoa. Eihän tuontihedelmiin kehity mitään ravintoa, koska ne kypsytetään varastoissa ilman auringonvaloa.

Vierailija
38/87 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue lihavuustutkija Patrik Borgin kirjat ja nettikirjoitukset. Mistään ei pidä luopua kokonaan! Kaikkea kohtuudella!

Jos esimerkiksi sokeri ei vain maistu, niin siitä voi ihan hyvin luopua kokonaan.

Rasvasta ei voi kokonaan luopua, sillä elimistö tarvitsee rasvaa. Toki jos sitä ylettömästi kuluu niin voi vähentää käyttöä.

Vierailija
39/87 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen luopunut lisätystä sokerista, sillä se on turhaa ja usein yhdistyy yleisemminkin epäterveellisen ruokaan (esimerkiksi leivonnaiset, jäätelöt, karkit, limut). Hedelmissä ja marjoissa on terveyshyötyjä, mutta ei tule mieleen mitään terveyshyötyä mitä lisätystä sokerista olisi. Lisätty sokeri ei myöskään tuota kylläisyyden tunnetta, vaan pikemminkin sekoittaa pakan ja saa kehon haluamaan lisää ja lisää.

Tosi itsepetosta kuvitella, että vain "lisätty" sokeri on haitallista.

Vierailija
40/87 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän