Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt ei ole mulla oikeasti varaa enää ruokaan, mistä voi saada apua?!

Vierailija
03.10.2024 |

Mun tukia leikattiin 220€/kk ja nyt olen pulassa.

Maksoin eilen vuokran ja pakolliset laskut, tilille jäi 47€ kaikkeen muuhun

Mistä apua, eihän tämä voi näin mennä?! Vai joudunko ruveta varastamaan kaupasta ruokaa ja ihmisiltä omaisuutta?!

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä aikaakaan kun se urpo palaa palstalle selityksineen ja tekosyineen miksi ei voi hakea eikä saada töitä, muuttaa halvempaan asuntoon, luopua kalliista harrastuksistaan, laittaa itse edullista ruokaa jne.

Mistä ketusta päättelet, että sama ihminen täällä aina tästä aiheesta avautuu? Samassa tilanteessa olevia on todella paljon!

Vierailija
22/86 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haista paska

Miten tuo auttaa toimeentulo-ongelmissa? Ruokahalu menee ja syö vähemmän.. en ymmärrä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos muuttaisit kotiin tai jaat asunnon toisen kanssa. Ota yhteyttä vanhempiisi, jospa osaisivat auttaa kokemuksillaan.

Vierailija
24/86 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerjää tai kerää pulloja kuten kaltaisesti syrjäytyneet tekevät.

Vierailija
25/86 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerjää tai kerää pulloja kuten kaltaisesti syrjäytyneet tekevät.

Miten olisi terävää kaulallesi ja omaisuuden vaihto sinulta minun taskuuni? Sehän toimisi myös aika hyvin vai mitä?

Vierailija
26/86 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti on paljon työttömiä, jotka hakevat oikeasti aktiivisesti töitä.

Sitten toisaalta on myös iso joukko, joka ei halua tehdä töitä vaan elää tukien varassa. Sekin on mun puolesta ihan ok, kaikille ei riitä töitä, kaikista ei ole niitä tekemään. MUTTA jos ei halua tehdä töitä, niin pitää hyväksyä että elintaso on matala, matalampi kuin työssäkävijällä. Voi muuttaa pois isosta saunallisesta kaksiosta pk- seudulla, voi käyttää vanhempaa elektroniikkaa, voi syödä itse tehtyä halpaa ruokaa sen sijaan että wolttaa pikaruokaa...

On ihan käsittämätöntä että muutama vuosikymmen sitten ihan työssäkäyvät duunarit elivät paljon vaatimattomammin kuin moni nykyään tukien varassa. 

Vierailija
27/86 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ruokajonoon

Vierailija
28/86 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasta kaupasta lohta ja perunaa

Vierailija
29/86 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllisty loinen

Vierailija
30/86 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti on paljon työttömiä, jotka hakevat oikeasti aktiivisesti töitä.

Sitten toisaalta on myös iso joukko, joka ei halua tehdä töitä vaan elää tukien varassa. Sekin on mun puolesta ihan ok, kaikille ei riitä töitä, kaikista ei ole niitä tekemään. MUTTA jos ei halua tehdä töitä, niin pitää hyväksyä että elintaso on matala, matalampi kuin työssäkävijällä. Voi muuttaa pois isosta saunallisesta kaksiosta pk- seudulla, voi käyttää vanhempaa elektroniikkaa, voi syödä itse tehtyä halpaa ruokaa sen sijaan että wolttaa pikaruokaa...

On ihan käsittämätöntä että muutama vuosikymmen sitten ihan työssäkäyvät duunarit elivät paljon vaatimattomammin kuin moni nykyään tukien varassa. 

No miten olisi kivikautisen kylän perustaminen jonnekin itä-suomeen? Olisihan se nautinto nähdä kuinka ihmistä NÖYRYYTETÄÄN? Sinäkin saisit varmasti kymmeniä orkkuja siitä? Minulla ei ole mitään sitä vastaan että maailma muuttuu ja ihmiset sen myötä. Elinkeinot muuttuvat eikä kaikille riitä töitä eikä se toisekseen ole mikään kapitalistin päiväunikaan että kaikilla olisi töitä. Päinvastoin silloin palkkakustannukset kasvaisivat h..vetin korkeiksi ja kapitalisti itkisi. 

Vierailija
31/86 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä aikaakaan kun se urpo palaa palstalle selityksineen ja tekosyineen miksi ei voi hakea eikä saada töitä, muuttaa halvempaan asuntoon, luopua kalliista harrastuksistaan, laittaa itse edullista ruokaa jne.

Mistä ketusta päättelet, että sama ihminen täällä aina tästä aiheesta avautuu? Samassa tilanteessa olevia on todella paljon!

Kyllä tämän yhden tunnistaa tyylistä. Päivittäin jankuttaa samasta asiasta.

Vierailija
32/86 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarkoituskaan elää tukien varassa. Tuet ovat hyvin väliaikaisia, akuuttiin tarpeeseen, sairauken ylimenokauteen.

Kerrotko vapaana olevan työpaikan, johon voi vain kävellä sisään?

Vierailija
33/86 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sienimetsään 

Vierailija
34/86 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaakaa apinat tota kiusaamista!!!

Vierailija
35/86 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, haluaisin oikeasti auttaa, joten ensiksi pitäisi kartoittaa nykytilanne: Mitä tuloja sinulla on? Mitä pakollisia menoja?

Vierailija
36/86 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

------"joudunko nyt varastamaan ruokani----", tästä lauseesta viimeistään.

Vierailija
37/86 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
38/86 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettaakaa apinat tota kiusaamista!!!

Tota apinaa ei kukaan kiusaa. Sitä on neuvottu useampaan otteeseen täällä edullisia ja helppoja ruokia, neuvottu menemään paikkakunnan ruokajakoihin, selvittelemään mahdollisuutensa palkkatukeen ja sitä kautta työllistymiseen jne. mutta aina saa sen seitsemänsataa eri tekosyytä miksi ei käy päinsä jne. Joko trollaa ajankulukseen ja pärjäilee ihan mukiinmenevästi tai sitten on vain liikaa paapottu ja hyysätty tapaus jonka kohdalla nyt sitten satoa niitetään. 

Vierailija
39/86 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabista kasvattamalla saa hyvät rahat, myyntihinnat tasoa 20€/g. 

Vierailija
40/86 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäs että jotain pientä lisätyötä nykyisen työn ohelle,jolla saat sen 220e kuussa. Sit kaikki ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi