Nyt ei ole mulla oikeasti varaa enää ruokaan, mistä voi saada apua?!
Mun tukia leikattiin 220€/kk ja nyt olen pulassa.
Maksoin eilen vuokran ja pakolliset laskut, tilille jäi 47€ kaikkeen muuhun
Mistä apua, eihän tämä voi näin mennä?! Vai joudunko ruveta varastamaan kaupasta ruokaa ja ihmisiltä omaisuutta?!
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Ruokaa jaetaan eri kaupungeissa.
Millä pääsen eri kaupunkeihin, ei ole autoa
Jaksat kuitenkin tehtailla typeriä aloituksiasi tänne joka helvetin päivä. Käyttäisit siihen tuhrautuvan ajan ITSESI AUTTAMISEEN.
Persuilla on ratkaisu. Mene töihin? Ainiin kun niitä töitä ei ole eikä niihin mennä. Niihin haetaan joten mitäpä sitä muuta voi tehdä. He sanovat että on aika ottaa vastuu omasta elämästään eli se tarkoittanee väkivaltaa ja anarkiaa? Eli otetaan sieltä mistä voidaan vaikka väkisin koska sehän on juurikin sitä vastuun ottamista omasta itsestään.
Ruoka-apu ja seurakunnan diakonia. Onko läheisiä jotka voisivat auttaa.
Hallitukset päätökset ajavat Suomen kaaokseen. Varastaminen saattaa lisääntyä. Vaikka jo käskyssä kielletään varastaminen.
Voimia ja hyvää syksyä 🌻🍃
Paikkakunnan ruokajaot (osannet etsiä netistä), aktiivinen työnhaku (selvitä mahdollisuutesi palkkatukeen, voit jopa työllistyä helpommin).
Käy pyytämässä sossusta apua taloudenhoidon suunnitteluun. Kyllä he neuvoja antavat. Sitten ostat makaronia, vellijauhoja ja porkkanoita ja elät niillä kuukauden. Samalla etsit halvemman luukun.
Ei ole tarkoituskaan elää tukien varassa. Tuet ovat hyvin väliaikaisia, akuuttiin tarpeeseen, sairauken ylimenokauteen.
Eikä aikaakaan kun se urpo palaa palstalle selityksineen ja tekosyineen miksi ei voi hakea eikä saada töitä, muuttaa halvempaan asuntoon, luopua kalliista harrastuksistaan, laittaa itse edullista ruokaa jne.
Kiinnostaisi kuulla sun budjetti: Paljonko on sun tulot? Mitä sisältää "pakolliset laskut"?
Persaukisuus on paras töissäkäynnin motivoija.
Töihin meno saatana! 😡