Nyt ei ole mulla oikeasti varaa enää ruokaan, mistä voi saada apua?!
Mun tukia leikattiin 220€/kk ja nyt olen pulassa.
Maksoin eilen vuokran ja pakolliset laskut, tilille jäi 47€ kaikkeen muuhun
Mistä apua, eihän tämä voi näin mennä?! Vai joudunko ruveta varastamaan kaupasta ruokaa ja ihmisiltä omaisuutta?!
Kommentit (86)
Kävele lähimmälle paakolaiisleirille.
Kysy naapureiltasi voitko auttaa heitä pientä korvausta vastaan, 5€ kerta * 10 = 50€
Ruokajonoon varmaan. Joitain luonnon antimia löytyy, onkia saa ilman lupia, monet antavat ylimääräistä satoa ilmaiseksi. Vastaisuudessa budjetoisin paremmin niin ei tule enää yllätyksenä. Jos toteat, etteivät rahat riitä, kannattaa katsoa kimppa-asumisratkaisuja.
Voisit vaikka keräillä pulloja senkin ajan mitä notkut täällä.
Mitä nää muut pakolliset laskut ovat sillä työttömällä tutullani ei ole pakollisia laskuja muita kuin netti/ puhelinlaskut. Sairauskulut ja kaikki muut pakolliset laskut maksaa kela.
Hakee ilmaista ruokaa monesta paikkaa hyödyntäen ne ja saa sukulaisiltaan ilmaiseksi kenkiä ja vaatteita kun ne kelpaavat. Leipoo itse ja osaa tehdä edullista ruokaa. Hakee punalautettuja ruokia iltaisin pakastimeen.
Jää vähän rahaa viihteellekkin ja olisi ihan kamalaa jos ei köyhä pääsisi koskaan viihteellekkään ja sellaiseenko elämään hallitus haluaa köyhät ettei ole enää mihinkään varaa muuta kuin epäterveellisimpään ruokaan.
Hyvä hallituksen on leikata kaikkein köyhimmiltä kun itse eivät koskaan samaan köyhyysloukkuun joudu. Heillä on itselleen tehdyt ihan erilaiset sopeutumiskorvaukset johonka eivät vaikuta varallisuus eikä tule työnhakuvelvoiteitetta.
Missä muissa ammateissa on tämmöiset edut.
Kun eivät leikkaukset tule koskaan omaan nilkkaansa niin ei mitään väliä leikata köyhimmiltä lisää.
595e työmarkkinatuella pitkään eläessä on ihmisen työkyky ja terveys mennyttä köyhyysloukussa.
Viikkobudjetti 148e poistaen siitä elisaviihde+puhelinlaskut koska kodin ulkopuolisiin viihteisiin ei ole varaa.
Ihan syrjäytyneenä erakkona pärjäisin joten kuten sillä työttömän budjetilla.
Muutat halvempaan vuokra-asuntoon. Niin on moni muukin tehnyt.
Siten moskeijalta hakee avustusta tietysti ja synagogalta. Myös helluntailaiset saa omat avustukset ja vaparit sekä babtistit. Kaikissa uskonnoissa on ihan omat avustus ruuat. Jokaisessa. Myös pelastusarmeija saa ja ortodokseissa on sekä jehovissa ja muissa pikku lahkoissa on omat. Lestoilla on omat myös. Vapareissa on omat. Heillä on testamenteilla saatuja maatiloja joten heillä on ruokaa. Samoin on helluntailaisilla lahjaksi olette saanut lahjaksi antakaa maatiloja ja taloja joten heillä on ruokaa. Moskeijat tuottaa myyntiin ruokaa ulkomailta. Menette syömään sinne omaan uskontoonne. Myös babtistit jakaa ruoka apua.
Tämä kiusaa muita. Voitte muuttaa omiin maihinne sinne ! Siellä on ruokaa vähintään mohametti antaa vuohen paistia.
Tänä syksynä on marjaa ollut metsät pullollaan. Naapurin eläkeläispariskunta kävi huvikseen marjassa ja tienasivat lähes tonnin puhtaana käteen. Mustiikaa oli jo heinäkuussa ja siitä maksetaan hyvin. Ei tarvii kauaan kyylliä metsässä, kun on jo aikamoinen summa tienatttu. Henkilökohtaisen avustajan töitä on tarjolla aika paljon ja niitä voi tehdä niinkin, että joitakin tunteja viikossa jne.
Ja jopa pulloja keräämällä saa helposti vähän ruokarahaa. Parilla isolla pullolla saa jo kilon perunoita ja parilla tölkillä kaurahiutaleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä aikaakaan kun se urpo palaa palstalle selityksineen ja tekosyineen miksi ei voi hakea eikä saada töitä, muuttaa halvempaan asuntoon, luopua kalliista harrastuksistaan, laittaa itse edullista ruokaa jne.
Mistä ketusta päättelet, että sama ihminen täällä aina tästä aiheesta avautuu? Samassa tilanteessa olevia on todella paljon!
On se nyt vaan tuon tapauksen kohdalla ihan ilmeistä. Älä jaksa olla tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä aikaakaan kun se urpo palaa palstalle selityksineen ja tekosyineen miksi ei voi hakea eikä saada töitä, muuttaa halvempaan asuntoon, luopua kalliista harrastuksistaan, laittaa itse edullista ruokaa jne.
Mistä ketusta päättelet, että sama ihminen täällä aina tästä aiheesta avautuu? Samassa tilanteessa olevia on todella paljon!
On se nyt vaan tuon tapauksen kohdalla ihan ilmeistä. Älä jaksa olla tyhmä.
Älä itse jaksa olla vainoharhainen.
Sukulaiset, käänny niiden puoleen.Ja turha sanoa ettei niitä ole, jokaisella on joku sukulainen.
Vierailija kirjoitti:
Töihin meno saatana! 😡
Haista paska saatana!
My ass. Noin lyhyistä viesteistä ei voi mitään tyyliä löytää. Hoida vaan oma pääsi kuntoon.