Nyt ei ole mulla oikeasti varaa enää ruokaan, mistä voi saada apua?!
Mun tukia leikattiin 220€/kk ja nyt olen pulassa.
Maksoin eilen vuokran ja pakolliset laskut, tilille jäi 47€ kaikkeen muuhun
Mistä apua, eihän tämä voi näin mennä?! Vai joudunko ruveta varastamaan kaupasta ruokaa ja ihmisiltä omaisuutta?!
Kommentit (86)
Tuo on kestänyt sulla jo kohta vuoden, mahdat olla jo aika hoikka.
Saisit kyllä kuuden tonnin täyden ylöspidon vuosiksi eräällä keinolla, jos et maineestasi välitä. Ruoka tulee ajallaan, terv hoito toimii, olo on suojattu, ulkoilu ja opiskelutoimintaa voinee harjoittaa. Purra orpoineen, niillä saa monta vuotta toimeentuloa.
Ei ehkä ole naapurilla varaa käännättää useita aloituksia aiheesta, niin toistetaan sitä samaa.
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti on paljon työttömiä, jotka hakevat oikeasti aktiivisesti töitä.
Sitten toisaalta on myös iso joukko, joka ei halua tehdä töitä vaan elää tukien varassa. Sekin on mun puolesta ihan ok, kaikille ei riitä töitä, kaikista ei ole niitä tekemään. MUTTA jos ei halua tehdä töitä, niin pitää hyväksyä että elintaso on matala, matalampi kuin työssäkävijällä. Voi muuttaa pois isosta saunallisesta kaksiosta pk- seudulla, voi käyttää vanhempaa elektroniikkaa, voi syödä itse tehtyä halpaa ruokaa sen sijaan että wolttaa pikaruokaa...
On ihan käsittämätöntä että muutama vuosikymmen sitten ihan työssäkäyvät duunarit elivät paljon vaatimattomammin kuin moni nykyään tukien varassa.
AP:lla jäi vuokran ja muiden laskujen jälkeen 47€ muuhun elämiseen, kuten ruokaan, joten ei varmasti elä leveämmin kuin työssä käyvät duunarit muutamia vuosikymmeniä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kestänyt sulla jo kohta vuoden, mahdat olla jo aika hoikka.
Hoikkuus on ihanne, joten kyllä plösöjä harmittaa.
Taas joku, joka ei kykene sienestämään eikä marjastamaan eikä onkimaan. Luonto on ruokaa täynnä, mutta kaikki pitäisi saada valmiiksi käteen ojennettuna.
Vierailija kirjoitti:
Töihin meno saatana! 😡
Tää jankkaus on typerää, työä haetaan jatkuvasti vaan ei ole tarjolla tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Taas?
??? EIköhän ongelma ole jatkuva.
Vierailija kirjoitti:
Sun pitäs että jotain pientä lisätyötä nykyisen työn ohelle,jolla saat sen 220e kuussa. Sit kaikki ok.
Minkä nykyisen työn ohella? Etkö osaa lukea? Ap kertoo saavansa TUKIA. Ei hän missään töissä ole vaan on luuseripummi joka jatkuvasti trollaa täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti on paljon työttömiä, jotka hakevat oikeasti aktiivisesti töitä.
Sitten toisaalta on myös iso joukko, joka ei halua tehdä töitä vaan elää tukien varassa. Sekin on mun puolesta ihan ok, kaikille ei riitä töitä, kaikista ei ole niitä tekemään. MUTTA jos ei halua tehdä töitä, niin pitää hyväksyä että elintaso on matala, matalampi kuin työssäkävijällä. Voi muuttaa pois isosta saunallisesta kaksiosta pk- seudulla, voi käyttää vanhempaa elektroniikkaa, voi syödä itse tehtyä halpaa ruokaa sen sijaan että wolttaa pikaruokaa...
On ihan käsittämätöntä että muutama vuosikymmen sitten ihan työssäkäyvät duunarit elivät paljon vaatimattomammin kuin moni nykyään tukien varassa.
AP:lla jäi vuokran ja muiden laskujen jälkeen 47€ muuhun elämiseen, kuten ruokaan, joten ei varmasti elä leveämmin kuin työssä käyvät duunarit muut
Höpö, höpö, jankuttaa tätä samaa viikosta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
595e työmarkkinatuella pitkään eläessä on ihmisen työkyky ja terveys mennyttä köyhyysloukussa.
Viikkobudjetti 148e poistaen siitä elisaviihde+puhelinlaskut koska kodin ulkopuolisiin viihteisiin ei ole varaa.
Ihan syrjäytyneenä erakkona pärjäisin joten kuten sillä työttömän budjetilla.
Mitä kaikkea tuohon 148 euron viikkobudjettiin sisältyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas?
??? EIköhän ongelma ole jatkuva.
Ja täällä jatkuva vinkuminen auttaa asiaa miten?
Vierailija kirjoitti:
Persuilla on ratkaisu. Mene töihin? Ainiin kun niitä töitä ei ole eikä niihin mennä. Niihin haetaan joten mitäpä sitä muuta voi tehdä. He sanovat että on aika ottaa vastuu omasta elämästään eli se tarkoittanee väkivaltaa ja anarkiaa? Eli otetaan sieltä mistä voidaan vaikka väkisin koska sehän on juurikin sitä vastuun ottamista omasta itsestään.
Itse olen tällä hetkellä virallisesti työtön, koska työni alkaa vasta 3kk päästä, mutta jopa työkkäristä mulle sanottiin että töitä ei ole, joten saan olla aika rauhassa siksi koska mulla sentään on tulossa työtä..
Asuin 2005 talossa. Missä asui pussikaljapoika porukka. Köyhälistökortteli kun oli pussikaljapoikaporukoita oli useampi. Siihen aikaan työmarkkinatuki oli alle 400 käteen. Pussikaljapojat varastelivat ruokaa ja juoksivat kaljaa.
Kävimme itse eu ruoka-avussa. Ja tarjottiin välillä lämmin ruoka osalle pussikaljajengistä. Kun kaverini yks juhannus ei saanut mäyrikseen lainaa. Heitin kuitilla kerää pulloja. 6 tuntia siihen 12 euroon meni.
Ap:llä on paljon rahaa. Eikö tuolla saa pussikaljapoikasakki 42 tölkkiä kaljaa. Ei niille ollut ongelma varastaa ruokaansa.
myy ittes niin joku muu ruokkii hölmö
Vierailija kirjoitti:
Saisit kyllä kuuden tonnin täyden ylöspidon vuosiksi eräällä keinolla, jos et maineestasi välitä. Ruoka tulee ajallaan, terv hoito toimii, olo on suojattu, ulkoilu ja opiskelutoimintaa voinee harjoittaa. Purra orpoineen, niillä saa monta vuotta toimeentuloa.
Viestisi lähetetty poliisille.
Menet pyytämään naapurilta. Kyllä veroa maksavat naapurit auttavat kun sehän on ikään kuin suoraa veronmaksua niille jotka tarvitsevat, ja kaikkihan ovat samaa mieltä siitä, että verojamme käytetään oikeisiin kohteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Jaksat kuitenkin tehtailla typeriä aloituksiasi tänne joka helvetin päivä. Käyttäisit siihen tuhrautuvan ajan ITSESI AUTTAMISEEN.
Ei tarvitse, kyllä demarit auttavat Suomessa toisten rahoilla, pitää vaan osata pyytää kauniisti.
Hehheh, mikä vitsi. Ihmiset elää VUOSIA tukien varassa kun töitä ei vaan ole. Ja sun harmiksi tänne tulee ulkomailta asti tukien varassa eläviä, lisää ja lisää vaan. On sulla elätettäviä.