Sairaalan poliklinikkamaksu nousee 46 eurosta 66,70 euroon.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja maksukattoa nostetaan paljonko?
Maksukatto poistetaan.
Josko nyt vaikka tuplaus tai triplaus ensiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vain erikoisasemassa olevat saavat julkisia terveyspalveluita ja ilmaiseksi.
Kuulun sitten varmaan niihin kun olen aina saanut oman tk:n palveluita kun olen tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
Menin julkiselle poistattamaan vahatulppaa korvasta, kun kuulo meni. Hoitsu kattoi korvaan ja totesi, että siellähän se on jo varasi ajan putsaamiseen 5 viikon päähän. Oli monttu auki, että et voi olla tosissasi. Olisiko tästä pitönyt vielä maksaakin jotain??
Tämän jälkeen tajusin, että onhan minulla Mehiläisen työterveys, jossa minua palveltiin kuin kuningasta ja tulppa katosi maksutta tunnin sisällä siitä, kun olin saanut ajan heti.
Lääkärinä vähän nolostuttaa kertoa tämä juttu. Kuulossa oli ongelmaa pari vuotta sitten ja söin pari antibioottikuuria ilman vaikutusta. Yhden kerran olin kotona jää stereot aika lujalle ja sain siitä sitten hissiin "heippa"-lapun kun eipä se meteli itseä haitannut. Lopulta työkaveri katsoi korvat sanoi että on täynnä vaikkua. Huuhtelin sitten kotona ruiskulla niitä ja kas kummaa kun kuulo palautui. Korvien huuhtelu ei ole vaarallista tai vaadi sen kummempaa ammattitaitoa mutta tärkeä on että tärykalvo on ehjä.
Mihin kaikki päättyy? Pitääkö tosiaan riistää lopulta itseltään henki kun rahat ei vaan riitä?
Voi kyynel kun te keski-ikäiset akat ette nyt saa ilmaisia sairaalapäiviä yhyyy.
Kannattaa muuttaa Helsinkiin. Saa eniten tukia ja terveydenhoito täysin ilmaista!
Kiittäkää keskustaa, hyvinvointiuudistus alkaa tuottamaan tulosta
Vierailija kirjoitti:
Palvelu huononee ja maksut nousee. Mielenkiintoista.
Verojen vastineeksi aina vain vähemmän. Voisivatko poliitikot viimein näyttää esimerkkiä ja karsia omia etujaan, edes laskea palkkojaan moraalin kohottamiseksi ja yhteisöllisyyden vahvistamiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Menin julkiselle poistattamaan vahatulppaa korvasta, kun kuulo meni. Hoitsu kattoi korvaan ja totesi, että siellähän se on jo varasi ajan putsaamiseen 5 viikon päähän. Oli monttu auki, että et voi olla tosissasi. Olisiko tästä pitönyt vielä maksaakin jotain??
Tämän jälkeen tajusin, että onhan minulla Mehiläisen työterveys, jossa minua palveltiin kuin kuningasta ja tulppa katosi maksutta tunnin sisällä siitä, kun olin saanut ajan heti.
Miksi menit kiireisenä julkkarille ylipäänsä pahentamaan tilannetta kun tietenkin pitää käyttää työterveyttä jos sellainen on?
Vierailija kirjoitti:
Mihin kaikki päättyy? Pitääkö tosiaan riistää lopulta itseltään henki kun rahat ei vaan riitä?
Ei. Riittää, että hoidon puutteessa kuolet pois jaloista ja kustannuseristä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuttaa Helsinkiin. Saa eniten tukia ja terveydenhoito täysin ilmaista!
Juuri täällä on pahimmat jonot ja surkein hoito. Vähiten rahaa per asukas. Kannattaa vaan siellä maalla hoidattaa itseään niin kauan kuin raha sinne valuu.
Miksi siellä sairaalassa tai terveyskeskuksessa pitää rampata koko ajan? Olen yli 50v enkä ole ikinä käynyt siellä. En myöskään ole syönyt lääkkeitä paitsi joskus 90 luvulla armeijassa sain antibiootteja kun oli keuhkokuume.
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel kun te keski-ikäiset akat ette nyt saa ilmaisia sairaalapäiviä yhyyy.
Kirjoittaja on tyhmä kuin saapas. Tällaisia typeriä nuoria meillä nykyisin on. Älykkyys on laskenut huolestuttavasti.
Ei ole kovin suuri hinta täyshoidosta. Mieti mitä maksaa yö hotellissa ja hintaan ei kuulu edes aamiainen.
Vierailija kirjoitti:
Itellä vastaava kokemus, hampaiden hoidosta tosin. Tarkastus, paikkaus jne vaati 3 käyntiä erikseen ja vei 3kk aikaa. Seuraavalla kerralla sain kaiken kerralla yksityisellä...
Jos paljon käyttää, tulee maksukatto ja Kos vähän, niin halpa hinta tuo on kalliista palvelusta
Vierailija kirjoitti:
No etpä saa sinäkään, homonraato.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä maksaa myös erikoissairaanhoito jatkossa tuon melkein 67 euroa. Gynekäynnit, urologi, erikoislääkärit esim. ontologi, rautainfuusiot jne.
Terveyskeskuskäynnit tavislääkärin luona ja labrat ovat ilmaisia, myös jatkossa.
T: Helsingissä asuva kroonisesti sairas
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kovin suuri hinta täyshoidosta. Mieti mitä maksaa yö hotellissa ja hintaan ei kuulu edes aamiainen.
Onhan tuo halpaa jos vertaa esimerkiksi amerikan hintoihin. Suomalainen saa olla onnellinen että valtio maksaa pääasiassa kaikki kulut ja tuo potilaalta perittävä osuus on minimaalinen realikuluihin verraten. Terveet elämäntavat pitäisi muistaa, eikä syödä itseään lihavaksi, ei juoda sitä alkoholia ja poltella tupakkaa. 97% sairaudet ovat ihmisen itsensä aiheuttamia.
Täällä terveyskeskuksessa 23e käyntimaksu.