Sairaalan poliklinikkamaksu nousee 46 eurosta 66,70 euroon.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja maksukattoa nostetaan paljonko?
Uutisen mukaan ei nosteta.
Kyllä se nousee mutta sitä ei ole vielä ilmoitettu. Maksukatot muuttuu yleisen indeksikorotusten mukaan. Laskukaava ja tieto löytyy ihan Kelan sivulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja maksukattoa nostetaan paljonko?
Maksukatto poistetaan.
Ei poisteta, siihen tulee indeksikorotus. Se tarkistetaan aina joka toinen vuosi. On jatkossa 792 euroa vuosi. Mulla taitaa mennä aika lähelle, kun joudun käymään noin 9 kertaa vuodessa hoidossa. Ja maksan tuon mielelläni, koska hoidon takia en sokeudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin julkiselle poistattamaan vahatulppaa korvasta, kun kuulo meni. Hoitsu kattoi korvaan ja totesi, että siellähän se on jo varasi ajan putsaamiseen 5 viikon päähän. Oli monttu auki, että et voi olla tosissasi. Olisiko tästä pitönyt vielä maksaakin jotain??
Tämän jälkeen tajusin, että onhan minulla Mehiläisen työterveys, jossa minua palveltiin kuin kuningasta ja tulppa katosi maksutta tunnin sisällä siitä, kun olin saanut ajan heti.
Miksi menit kiireisenä julkkarille ylipäänsä pahentamaan tilannetta kun tietenkin pitää käyttää työterveyttä jos sellainen on?
Ja apteekissa olisi neuvottu ilmaiseksi, myyty valmis aine pullossa ongelman hoitoon. Taas tuli todistettua että fiksuimmat eivät ole työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on paska maa. Rahaa riittää ukrainaan ja maahan muuttoon. Haistakaa paska meidän päättäjät.
Jep, kyllä ukrainalle lapataan rahaa jatkuvalla syötöllä, mutta kun on kyse suomalaisten palveluista ja hyvinvoinnista niin "ei riitä rahat"
Vierailija kirjoitti:
Miksi siellä sairaalassa tai terveyskeskuksessa pitää rampata koko ajan? Olen yli 50v enkä ole ikinä käynyt siellä. En myöskään ole syönyt lääkkeitä paitsi joskus 90 luvulla armeijassa sain antibiootteja kun oli keuhkokuume.
Siksi koska on krooninen sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Syöpään sairastuminen on Suomessakin melkoisen kallis paukku. Tulee aika paljon noita käyntimaksuja makseltavaksi.
Ei hätää. Suurimmassa osassa sairaaloista niitä ei osata edes diagnosoida. Menet päivystykseen sitten, kun loppu on lähellä, joten halvaksi tulee.
Ulosottoon mennyt kaikki laskut jo vuosikausia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiittäkää keskustaa, hyvinvointiuudistus alkaa tuottamaan tulosta
Persujen ja kokkareiden aikaansaannoksiahan nämä uudet kiristykset ovat. Hehän ovat kiireellä myös sulkemassa sairaaloita ja terveyskeskuksia, hoitajamitoituksia ja pidentämässä hoitojonoja.
Älä valehtele. Soten runnoi edellinen hallitus läpi. Ja hillotolppia oli omilleen paljon jaossa hyvinvointialueilla. Hallitus ei sulje, eikä pidennä. Hyvinvointialueet huippupalkkattuine pomokerroksineen on itsehallinnollisia. Tekee päätöksensä ja toteutuksensa itse omilla alueillaan. Tämä hallitus lisäsi hyvinvointialueiden rahoitusta ensi vuodelle parilla miljardilla. Moolokit ei vaan halua järkeistää ja tehostaa toimintatapojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpään sairastuminen on Suomessakin melkoisen kallis paukku. Tulee aika paljon noita käyntimaksuja makseltavaksi.
Ei hätää. Suurimmassa osassa sairaaloista niitä ei osata edes diagnosoida. Menet päivystykseen sitten, kun loppu on lähellä, joten halvaksi tulee.
Tiedän tämän kokemuksesta. Tai sairaalassa (siellä erikoissairaanhoidossa) ehkä jopa osataan, terveyskeskuksessa ei pääse edes lääkärille. Fysioterapiaan yrittivät lähettää kun stage 4 syöpäkivuista oli kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siellä sairaalassa tai terveyskeskuksessa pitää rampata koko ajan? Olen yli 50v enkä ole ikinä käynyt siellä. En myöskään ole syönyt lääkkeitä paitsi joskus 90 luvulla armeijassa sain antibiootteja kun oli keuhkokuume.
Sama. Eipä ole tullut koskaan käytyä sairaalassa muuta kuin vierailijana ja kerran olin naapurin mummolle kuskina. Läskit kai siellä juoksee. Kehopositiiviset joiden lihavuus on omavalintainen eikä kuulu muille.. paitsi lisääntyneinä sairaanhoitokuluina ja sairaaloiden tukkeutumisina niin ettei enää normaali ihmiset sinne mahdu vaan joutuvat jonottamaan että läskit hoidetaan ensin. Vttu että inhoan läskejä ihmisiä!!
Niille pitäisi jokin leiri tehdä ja mengele lääkäriksi.
Ja sitten kun itse sairastutte alkaa hvetinmoinen rääkyminen ja raivoaminen kun ei nyt heti auteta. Niin kuin uhmaikäiset kakarat. Sekin päivä vielä tulee, on joka päivä lähempänä. Olisinpa näkemässä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin julkiselle poistattamaan vahatulppaa korvasta, kun kuulo meni. Hoitsu kattoi korvaan ja totesi, että siellähän se on jo varasi ajan putsaamiseen 5 viikon päähän. Oli monttu auki, että et voi olla tosissasi. Olisiko tästä pitönyt vielä maksaakin jotain??
Tämän jälkeen tajusin, että onhan minulla Mehiläisen työterveys, jossa minua palveltiin kuin kuningasta ja tulppa katosi maksutta tunnin sisällä siitä, kun olin saanut ajan heti.
Miksi menit kiireisenä julkkarille ylipäänsä pahentamaan tilannetta kun tietenkin pitää käyttää työterveyttä jos sellainen on?
Ja apteekissa olisi neuvottu ilmaiseksi, myyty valmis aine pullossa ongelman hoitoon. Taas tuli todistettua että fiksuimmat eivät ole työelämässä.
Tuttua oli käsketty mennä apteekkiin ostamaan paikka-ainetta, kun koetti puhelimessa saada aikaa hammaslääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tämän kokemuksesta. Tai sairaalassa (siellä erikoissairaanhoidossa) ehkä jopa osataan, terveyskeskuksessa ei pääse edes lääkärille. Fysioterapiaan yrittivät lähettää kun stage 4 syöpäkivuista oli kyse.
Ei välttämättä osata erikoissairaanhoidosta. Valitettavasti ihan omakohtaista kokemusta ja asiat siivotaan vain maton alle ja sanotaan, että "hups!". Tosi väärä suunta on minusta se, että syöpädiagnoosi pitää hakea yksityiseltä, jotta voi ehkä edes saada hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kovin suuri hinta täyshoidosta. Mieti mitä maksaa yö hotellissa ja hintaan ei kuulu edes aamiainen.
Onhan tuo halpaa jos vertaa esimerkiksi amerikan hintoihin. Suomalainen saa olla onnellinen että valtio maksaa pääasiassa kaikki kulut ja tuo potilaalta perittävä osuus on minimaalinen realikuluihin verraten. Terveet elämäntavat pitäisi muistaa, eikä syödä itseään lihavaksi, ei juoda sitä alkoholia ja poltella tupakkaa. 97% sairaudet ovat ihmisen itsensä aiheuttamia.
Suvussani on parhaillaan kahdella rintasyöpähoidot meneillään.
Molemmat ovat hoikkia, tupakoimattomia ja raittiita. Molemmat ovat ikänsä harrastaneet liikuntaa.
Eli voi se sairaus tulla kenelle vaan, myös sille terveitä elämäntapoja noudattavalle.
Vierailija kirjoitti:
Rahahanat kiinni ja jokainen maksaa itse ja vain omasta hoidosta. Silloin on halvempaa pl. suurkuluttajat.
Kela korvaa jokaisen ihmisen sairaanhoitokuluja tuloista riippumatta. Jos tuet lakkautettaisiin niin vain harva enää kykenisi käyttämään sairaanhoitopalveluita.
Miksi yksityisille on kelakorvaukset?
Ne pois kokonaan.
hautausurakoitsijat tienaavat, kun porukkaa vetää itsaria eikä terveys"palveluita" enää edes mennä ovelle katsomaan, hinnastoa.
kokkarepolitiikkaa kun vielä inflaatio globaalillakin tasolla on putoamassa. mutta hntoja nostetaan aina, oli trendi mikä tahansa. ja hoitopaketin koko pienenee.
Vierailija kirjoitti:
Huh mikä hinta. Onneks ei oo tarvinu tk:ssa käydä ikinä aikuisiällä. En edes tiedä missä täällä on tk.
Tuo ei ole terveyskeskuksen käyntimaksu, poliklinikkamaksu tulee erikoissairaanhoidon käynnistä. Toki tk-käynnitkin kallistuu koko ajan. Muistelen että vielä kymmenen vuoden sisään oli jotain 15 euron luokkaa. Eipä ole enää.
Kaiketi meillä nyt sitten veroprosentti laskee ? Ai vai eikö.