Sairaalan poliklinikkamaksu nousee 46 eurosta 66,70 euroon.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin kaikki päättyy? Pitääkö tosiaan riistää lopulta itseltään henki kun rahat ei vaan riitä?
Ei. Riittää, että hoidon puutteessa kuolet pois jaloista ja kustannuseristä.
Mutta hoitamattomissa sairauksissaan ja vaivoissaan voi joutua kitumaan pitkäänkin. Toivottavasti edes eutanasia laillistettaisiin, paitsi sekin olisi tietenkin liian kallista.
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti? 😮
No onpa kyllä ihan hiton hyvä ja tarpeellinen juttu, että nostivat parilla kympillä niitä yksityisen kelakorvauksia 🤦
-TTU TÄTÄ VALTIOTA!!!
Ja yksityiset nostivat hintoja
Vierailija kirjoitti:
Palvelu huononee ja maksut nousee. Mielenkiintoista.
Niinpä, ja tiedätkö mitä? Jokaisella hyvinvointialueella johtajat saavat sitä suurempia bonuksia mitä vähemmän terveydenhuoltomenoja heillä on. Eli vieläkö ihmettelette miksi tutkimuksiin, kuvantamisiin ja lääkäreille on niin helvetin vaikea päästä? Heille maksetaan siitä ettemme käytä (pääse) palveluiden äärelle.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuen liitteeksi menee.
Mulla oli syyskuussa 27 sairaalapäivää ja tuli lääkkeineen ja osastopäivineen liki 2000€ lasku, maksuaikaa 14vrk. Kela ei auta eurollakaan, vastaus oli että anna mennä ulosottoon tai koeta hakea sosiaaliluottoa. Ja ennenkuin kysyt, tulot nettona 1400€.
Vierailija kirjoitti:
Miksi siellä sairaalassa tai terveyskeskuksessa pitää rampata koko ajan? Olen yli 50v enkä ole ikinä käynyt siellä. En myöskään ole syönyt lääkkeitä paitsi joskus 90 luvulla armeijassa sain antibiootteja kun oli keuhkokuume.
Sama. Eipä ole tullut koskaan käytyä sairaalassa muuta kuin vierailijana ja kerran olin naapurin mummolle kuskina. Läskit kai siellä juoksee. Kehopositiiviset joiden lihavuus on omavalintainen eikä kuulu muille.. paitsi lisääntyneinä sairaanhoitokuluina ja sairaaloiden tukkeutumisina niin ettei enää normaali ihmiset sinne mahdu vaan joutuvat jonottamaan että läskit hoidetaan ensin. Vttu että inhoan läskejä ihmisiä!!
Vierailija kirjoitti:
Saisi toimeentuloasiakkaisiin soveltaa samaa sääntöä kuin opiskelijoihin eli opinto-, tai paremmin toimeentulolainalla kuitataan. Ja sitten maksellaan takaisin hoitoon tarvittua lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh. Ja lääkekustannukset päälle, niihinkin menee paljon ja vielä katon täyttymisen jälkeen, sillä kaikesta ei saa kelakorvausta.
Ei kannata pienipalkkaista työtä tehdä. Toimeentulotuella ei tarvitsisi stressata, aina olisi tietty summa rahaa käytettävissä.
Kroonisesti sairas ei tee mitään työtä vaan on työkyvytön. Mullakin oli sairausvakuutus turvaamaan vakavan sairastumisen varalle ja sitten kun sairastuin niin vakuutusyhtiö ilmoittikin että lakkauttavat koko sairausvakuutustyypin kannattamattomana. Ja uutta vakuutustahan sä et sairastuttuasi mistään enää saa. 90% mun lääkkeistä sellaisia joihin ei saa senttiäkään Kela-korvausta. Vihaan tämän maan politiikkaa ja kyykyttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siellä sairaalassa tai terveyskeskuksessa pitää rampata koko ajan? Olen yli 50v enkä ole ikinä käynyt siellä. En myöskään ole syönyt lääkkeitä paitsi joskus 90 luvulla armeijassa sain antibiootteja kun oli keuhkokuume.
Sama. Eipä ole tullut koskaan käytyä sairaalassa muuta kuin vierailijana ja kerran olin naapurin mummolle kuskina. Läskit kai siellä juoksee. Kehopositiiviset joiden lihavuus on omavalintainen eikä kuulu muille.. paitsi lisääntyneinä sairaanhoitokuluina ja sairaaloiden tukkeutumisina niin ettei enää normaali ihmiset sinne mahdu vaan joutuvat jonottamaan että läskit hoidetaan ensin. Vttu että inhoan läskejä ihmisiä!!
Niille pitäisi jokin leiri tehdä ja mengele lääkäriksi.
Toivottavasti myös kela-taksin ja ambulanssin omavastuuosuus per matka nousee vähintään sataseen. Loppuu turha se turha ralli veronmaksajien rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ja maksukattoa nostetaan paljonko?
Uutisen mukaan ei nosteta.
No ei mulla ole ollut varaa tuohon 46 euroonkaan eli en tosiaan maksa jatkossakaan enempää vaan yritän kärvistellä kipujeni ym kanssa kuten tähänkin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo siellä huudella kun ei oo vielä omaan tuulettimeen paska osunut. Onnettomuuksia sattuu ja kuka vaan meistä voi sairastua vakavasti vaikka heti huomenna. Kannattaa muistaa ettet sinäkään voi välttyä sairaalareissuilta tai sairastumiselta vaikka siellä kovasti uhoatkin. Enemmin tai myöhemmin jokainen meistä sairastuu, se on fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin julkiselle poistattamaan vahatulppaa korvasta, kun kuulo meni. Hoitsu kattoi korvaan ja totesi, että siellähän se on jo varasi ajan putsaamiseen 5 viikon päähän. Oli monttu auki, että et voi olla tosissasi. Olisiko tästä pitönyt vielä maksaakin jotain??
Tämän jälkeen tajusin, että onhan minulla Mehiläisen työterveys, jossa minua palveltiin kuin kuningasta ja tulppa katosi maksutta tunnin sisällä siitä, kun olin saanut ajan heti.
Miksi menit kiireisenä julkkarille ylipäänsä pahentamaan tilannetta kun tietenkin pitää käyttää työterveyttä jos sellainen on?
En ole tuo jolle vastasit, mutta työskentelen hoitajana hyvinvointialueella. Terveyskeskus käskee hakeutua työterveyteen, ja työterveys taas sanoo ettei hyvinvointialueen kustantama työterveyshuolto kata vaivan tutkimista ja hoitoa, ja käskee hakeutua omaan terveyskeskukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisi toimeentuloasiakkaisiin soveltaa samaa sääntöä kuin opiskelijoihin eli opinto-, tai paremmin toimeentulolainalla kuitataan. Ja sitten maksellaan takaisin hoitoon tarvittua lainaa.
Me jokainen maksetaan jo veroja joka ikinen kuukausi kattaaksemme julkisen terveydenhuollon palvelut. Kannattaa varmaan sitä tilinauhaakin joskus lukea, mitä vähennyksiä sun palkasta pidätetään.
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel kun te keski-ikäiset akat ette nyt saa ilmaisia sairaalapäiviä yhyyy.
Kukaan ei ole saanut koskaan ilmaisia sairaalapäiviä, ei edes sinun äitisi kun repesi synnyttäessään sinua.
Vierailija kirjoitti:
Kiittäkää keskustaa, hyvinvointiuudistus alkaa tuottamaan tulosta
Persujen ja kokkareiden aikaansaannoksiahan nämä uudet kiristykset ovat. Hehän ovat kiireellä myös sulkemassa sairaaloita ja terveyskeskuksia, hoitajamitoituksia ja pidentämässä hoitojonoja.
Vierailija kirjoitti: Kroonisesti sairas ei tee mitään työtä vaan on työkyvytön.
Moni kroonisesti sairas on eriasteisesti tai täysin työkykyinen, kiitos erikoissairaanhoidon. Tähän saakka erikoissairaanhoito on Suomessa toiminut hyvin, kunhan sinne on ensin onnistunut pääsemään. Se vain muuttuu koko ajan hankalammaksi, koska edes terveyskeskuslääkärille ei pääse.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on paska maa. Rahaa riittää ukrainaan ja maahan muuttoon. Haistakaa paska meidän päättäjät.
Suomalaiset on itse tätä halunneet, sitä saa mitä tilataan, kiitos kuuluu kaikille suomalaisille jotka on tätä kannattanut.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kovin suuri hinta täyshoidosta. Mieti mitä maksaa yö hotellissa ja hintaan ei kuulu edes aamiainen.
Mistä täyshoidosta? Tuon aloituksen esimerkki oli uusi pinta poliklinikkakäynnistä jossa ei aamiaisia tai muitakaan eväitä tarjoilla. Osastohoito sitten erikseen jonka hinta ollut nyt noin 55€/vrk ja siihen kun lisäät 45% korotuksen niin puhutaankin jo ihan toisenlaisista summasta, jolla hyvinkin jo alkaa saada hotellihuoneen, jossa sentään palvelu pelaa, puhtaat lakanat vaihdetaan päivittäin, aamiainen luksusta sairaalan teekuppiin ja ruispuuroon eikä tarvitse edes jakaa 4 muun kipeän kanssa samaa pientä huonetta joka pahimmillaan on vielä sekahuone miesten ja naisten kesken.
Julkisen terveydenhuollon maksut nousevat 45%. Apteekin omavastuuosuus nousee entisestä 50 eurosta 70 euroon. Lääkkeiden verotus nousee ja niin nousee myös vuosittaiset maksukatot lääkkeille, terveydenhoidolle ja kelakuljetuksiinkin. Tästä on puhuttu jo varmaan yli puoli vuotta, tuleeko tää vielä yllätyksenä jollekin? Mä oon ihan loputtoman väsynyt tämän maan hallitukseen, pelkkää kurjistamista jo heille, jotka olleet maksuvaikeuksissa jo nytkin. Joku joukkokanne pitäisi tehdä EU tuomioistuimeen.