Miksi tuo Valkeakosken tyttö ei soittanut kotiin ja pyytänyt hakemaan, kun huomasi jonkun seuraavan?
Puhukaa omien lastenne kanssa, että tällaisissa tilanteissa hakeutuvat aina muiden ihmisten lähelle ja soittavat kotoa hakijan.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olisi hyvä että hakija olisi aina, tilanteesta riippumatta niin tuollaista ei pääsisi (toivottavasti) tapahtumaan. Vaikka se olisi teinistä kuinka noloa.
Tai sopii, kaveri tulee yöksi, että kuljetaan kaksin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 64 v ja siis yli 10-vuotiaasta saakka on saanut pelätä yksin pimeällä kulkemista, reilut 50 vuotta. Tämä on naisen osa. Muistan teininä kun kävelin kaupungilta kotiin niin kyllä sitä kuuntelli tarkasti kaikkia ääniä (älkää kulkeko luurit korvissa) ja pyöritti päätä kävellessään, että onko lähistöllä joku. Välillä pidin kädessä avainnippua, välillä kiveä, joskus hiuslakkapulloa.
Edellisen kerran vielä 10 vuotta sitten kun kuljin juhlista yksin kotiin niin kävelin isolla tiellä kaistojen välisellä nurmikolla, koska eräs mies käyttäytyi oudosti ja seurasi minua muuten tyhjällä kadulla. Halusin sinne keskelle, jotta ehdin varautua jos hän lähestyy. No, poliisiauto ajoi ohi ja kehottivat minua jalkakäytävälle. Kun kerroin, että tuo mies käyttäytyy oudosti ja pelkään niin poliisit saattoivat minut kotiovelle.
Totta. Mutta on myös yksinkulkevien miesten ja poikien osa. Paitsi ehkä 190cm+ korstojen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olisi hyvä että hakija olisi aina, tilanteesta riippumatta niin tuollaista ei pääsisi (toivottavasti) tapahtumaan. Vaikka se olisi teinistä kuinka noloa.
Entäpä jos vanhemmat ovat vaikka yötöissä? Työmatkalla?
Ja mistä kaikkialta pitää olla hakija. Tanssitunnilta arki-iltana Imatralla?
Sopii muiden vanhempien kanssa hakuringin. Älä minulta kysy, sopikoot vanhemmat keskenään.
Tässä keskustelussa "miksi tyttö sitä tai tätä" on ihan väärä fokus. Hän ei tehnyt mitään väärää tai jättänyt tekemättä.
Se oikea kysymys on, miksi tuollainen psykopaatti oli ylipäätään vapaalla jalalla. Miksi ei otettu kiinni jo nettikirjoittelunsa jälkeen? Miksi ei ollut valvonnassa? Miksi meillä on niin paljon väkivaltaa naisia ja tyttöjä kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Syyllinen oli etukäteen etsinyt tietoja miten tehdä tämä järjetön rikos joten kuolemantuomiota tässä pitäisi hakea...
Ei oman lausuntonsa mukaan osannut kertoa selitystä että miksi oli näin tehnyt... tyhmä mikä tyhmä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän Jammukin selitti että tytöt tuli väkisin autoon ja yritti ajeluttaa vähän jos sitten suostuisivat lähtemään pois. Ja Steen Christensenin ase laukesi "vahingossa" joten piti sitten ampua lisää. Jne. jne.
Ei nuo koskaan ota vastuuta teoistaan. Jotkut sentään ymmärtää tappaa itsensä.
Juuri näin. Christensenillähän on muuten r**skaustuomio tullut myös, tapahtui ennen Suomen tapahtumia. Saanut todella korkeat pisteet psykopatiasta.
Niin on. Ja suomalainen vaimo tehnyt vissiin lapsenkin sille. Murhien jälkeen. Käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Tappaja otti tytön puhelimen, ei me tiedetä milloin ja miksi.
Hän itse sanoi ottaneensa sen teon jälkeen kun se soi koko ajan ja piipitti viestejä. Hän otti sen ja heitti johonkin ojaan. Onko totta tai ei.
Tekijän tarinalla on painoarvoa tasan pyöreä nolla.
Näissä satuhetkissä AINA uhri on tullut tehneeksi jotain, joka johtaa tilanteen eskaloitumiseen. Sillähän ei ole sitten äkkiä mitään merkitystä mitä on aiemmin tullut netissä möläyttänääksi, puhelinkin jätetty kotiin seurannan estämiseksi ja puukko otettu mukaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tappaja otti tytön puhelimen, ei me tiedetä milloin ja miksi.
Hän itse sanoi ottaneensa sen teon jälkeen kun se soi koko ajan ja piipitti viestejä. Hän otti sen ja heitti johonkin ojaan. Onko totta tai ei.
Varmasti kaikkein luotettavinta tietoa saakin itse tekijältä.
Täällä on näköjään ihan yhtä kipeitä ihmisiä kuin tekijäkin.
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa "miksi tyttö sitä tai tätä" on ihan väärä fokus. Hän ei tehnyt mitään väärää tai jättänyt tekemättä.
Se oikea kysymys on, miksi tuollainen psykopaatti oli ylipäätään vapaalla jalalla. Miksi ei otettu kiinni jo nettikirjoittelunsa jälkeen? Miksi ei ollut valvonnassa? Miksi meillä on niin paljon väkivaltaa naisia ja tyttöjä kohtaan?
"Se syytti mua siinä seuraamisesta, ja mulla niinku napsahti päässä. Mä suutun tosi helposti, syytetty sanoo"
Yhyy yhyy, en ota mitään vastuuta omasta käytöksestä.... täysin yhteiskuntakelvoton tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 64 v ja siis yli 10-vuotiaasta saakka on saanut pelätä yksin pimeällä kulkemista, reilut 50 vuotta. Tämä on naisen osa. Muistan teininä kun kävelin kaupungilta kotiin niin kyllä sitä kuuntelli tarkasti kaikkia ääniä (älkää kulkeko luurit korvissa) ja pyöritti päätä kävellessään, että onko lähistöllä joku. Välillä pidin kädessä avainnippua, välillä kiveä, joskus hiuslakkapulloa.
Edellisen kerran vielä 10 vuotta sitten kun kuljin juhlista yksin kotiin niin kävelin isolla tiellä kaistojen välisellä nurmikolla, koska eräs mies käyttäytyi oudosti ja seurasi minua muuten tyhjällä kadulla. Halusin sinne keskelle, jotta ehdin varautua jos hän lähestyy. No, poliisiauto ajoi ohi ja kehottivat minua jalkakäytävälle. Kun kerroin, että tuo mies käyttäytyy oudosti ja pelkään niin poliisit saattoivat minut kotiovelle.
älkää kulkeko luurit korvissa
Nimenomaan hakkikaa ne kuulokkeet!!! Mulla on luureissa läpikuulemistila ja pystyn äänikomennolla soittamaan vaikka miehelle tai hätäkeskukseen.
Vierailija kirjoitti:
Tekijän tarinalla on painoarvoa tasan pyöreä nolla.
Näissä satuhetkissä AINA uhri on tullut tehneeksi jotain, joka johtaa tilanteen eskaloitumiseen. Sillähän ei ole sitten äkkiä mitään merkitystä mitä on aiemmin tullut netissä möläyttänääksi, puhelinkin jätetty kotiin seurannan estämiseksi ja puukko otettu mukaan...
Juuri näin.
Tekijä lopetti jopa mielialalääkkeensä koska ei ottanut eteen niiden kanssa!
Kaveri lähti pitkään suunnitellulle ja muillekin etukäteen kertomalleen murhalenkille aseistettuna teräaseella. Toteutti sitten suunnitelmansa juurikin etukäteen kertomallaan tavalla.
Ainoa ihmeellinen asia tässä on se, miten Suomessa ylipäänsä pystyy saamaan murhasyytteen jos ei tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Se syytti mua siinä seuraamisesta, ja mulla niinku napsahti päässä. Mä suutun tosi helposti, syytetty sanoo"
Yhyy yhyy, en ota mitään vastuuta omasta käytöksestä.... täysin yhteiskuntakelvoton tyyppi.
Ja sen helposti suuttumisen takia pitää kulkea teräase mukana ja etukäteen googletella tietoa naisen kuristamisesta, et sit kun napsahtaa niin osaa toimia. Just.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellisen kerran vielä 10 vuotta sitten kun kuljin juhlista yksin kotiin niin kävelin isolla tiellä kaistojen välisellä nurmikolla, koska eräs mies käyttäytyi oudosti ja seurasi minua muuten tyhjällä kadulla. Halusin sinne keskelle, jotta ehdin varautua jos hän lähestyy. No, poliisiauto ajoi ohi ja kehottivat minua jalkakäytävälle. Kun kerroin, että tuo mies käyttäytyy oudosti ja pelkään niin poliisit saattoivat minut kotiovelle.älkää kulke
Auttaa tositilanteessa aivan yhtä paljon kuin sitä naista Hyrylässä.
Vierailija kirjoitti:
Tuomio tulee jo tänään.
Toivottavasti seuraava, laadultaan pysyvämpi, tulee vankilassa pian.
Mun pisti silmään tekijän puolustuksen pointti siitä puukosta vml että se ei olisi kovin painoarvoinen seikka koska niin moni kantaa nykyään teräasetta mukanaan - jestas sentään, siitäkö on tullut uusi normaali? Kun tarpeeksi moni kulkee vaikka pesäpallomailan kanssa niin kohta se ei merkitse mitään jos joku mukiloi uhrinsa mailalla koska niin monella muullakin on aina maila matkassa? Mihin normi-ihminen tarvitsee kylillä liikkuessaan puukkoa tai vastaavaa? Miten ilmiselvissä tapauksissa rikollisten asianajajat pystyvät nukkumaan yönsä hyvin ja eikö yhtään hävetä uhrin omaisten kuullen lässyttää tekijän hyväksi ja vähätellä asioita?
Juuri näin. Christensenillähän on muuten r**skaustuomio tullut myös, tapahtui ennen Suomen tapahtumia. Saanut todella korkeat pisteet psykopatiasta.