Työttömät hoi! Nyt on 10 paikkaa avoinna metrokuljettajankoulutukseen
Kommentit (129)
"Saatat olla etsimämme henkilö, jos:
olet asiakaspalveluhenkinen ja nautit ihmisten kohtaamista"
Ihme vaatimus. Eihän metrokuskit ole missään tekemisissä asiakkaiden kanssa.
Aion hakea tuota paikkaa. Ikää on 54v, joten työvuosia ja motivaatiota olisi vielä. Tuskinpa arpa osuu kohdalle, mutta aidosti homma kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
"Saatat olla etsimämme henkilö, jos:
olet asiakaspalveluhenkinen ja nautit ihmisten kohtaamista"
Ihme vaatimus. Eihän metrokuskit ole missään tekemisissä asiakkaiden kanssa.
On kun tulee joku hidaste tai pitää reagoida kuulutuksella. Tai jos häiriköitä tms.
Voisin siirtyä sote-puolelta.
Mies 53 v
Olen jo hakenut! Ikää vissiin on liikaa kun yli 60. Olen hakenut moneenkin koulutukseen mutta en päässyt yhteenkään. En edes sellaiseen 9/e päivä. Kun on ollut välillä parin päivän keikkaa, meinasivat että jatka samalla lailla ei tänne mitään eläkemuoria haluta.
En tiedä mikä on metro, mutta hakuun meni. Haen aina ja kaikkea. Kiihkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä heti näitä vaadittavia asioita, jotka eivät useimmilla työttömillä täyty:
- menneisyydessäsi ei ole vakavia liikennerikkomuksia
- olet asiakaspalveluhenkinen ja nautit ihmisten kohtaamista
- olet valmis sitoutumaan vuorotyöhön ja minuuttiaikatauluihin
- sinulla on hyvä paineensietokyky, etkä hätkähdä muuttuvia tilanteita
- terveytesi sallii liikenneammatissa toimimisen ja istumatyön. Terveys-, näkö- ja kuulovaatimukset ajoterveyden ryhmän 2 mukaan. Merkittävimpiä kuljettajaksi soveltuvuuden esteitä ovat mielenterveys- tai päihdetausta sekä unihäiriöt
Itse asiassa useimmilla työttömillä ei ole mainitsemiasi ongelmia. Ne, joista puhut, ovat vähemmistössä. Selvässä vähemmistössä. Ainakin toistaiseksi. Nykymenolla tuo tulee muuttumaan ennemmin tai myöhemmin.
Ei näitä valkonaamat enää nykyaikana saa.
Muutama väriläiskä voi nyt halutessaan vaihtaa Kela GOLDin tuohon hommelliin. Hehän ovat Helsingissä etusijalla työpaikkoja jaettaessa, sitä kutsutaan positiiviseksi syrjinnäksi.
Yksikään noista työpaikoista ei mene työttömälle. Hakijoita on niin paljon, että ainoastaan työpaikkaa vaihtavilla on edes mahdollisuus päästä tuonne.
Vierailija kirjoitti:
Haettu on, mutta veikkaan että 20 vuoden masennus estää pääsyn. En tosin koskaan ole syyllistynyt rikoksiin tai ollut uhaksi kellekään.
Olet jäänyt kiinni mielenterveysongelmasta. Se ei vanhene, toisin kuin merkintä rikosrekisterissä.
Ei oo henkilöauton ajokorttia eikä varaa hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin samaa, mutta en ole varma riittääkö mun terveys ja näkökyky tuohon. Olisi hyvä, jos haastattelussa ja he tekstissä olisi kirjoitettu selkeästi esim . Paljon saa olla + ja - näköä ja haittaako silmälasit jne. Nyt jää kauhean epävarma olo kannattaako hakea vai ei.. noh kai laitan silti hakemuksen ihan just For fun. Näinhän autollakin ajaa ja metrolla mennään yleensä vaan omaa rataa 😜
Ilmoituksessa on linkki, josta löytyy tarkasti kaikki vaatimukset ja esteet.
Vierailija kirjoitti:
Muutama väriläiskä voi nyt halutessaan vaihtaa Kela GOLDin tuohon hommelliin. Hehän ovat Helsingissä etusijalla työpaikkoja jaettaessa, sitä kutsutaan positiiviseksi syrjinnäksi.
Tää positiivinen syrjintähän on rasismia suomalaisia kohtaan ja en kannata missään nimessä.
Eihän noissa nykyteknologialla edes kuljettajia tarvita. Automaatio hoitaa siinä missä ihminenkin, todennäköisesti paremminkin.
115. Se on Helsingissä yleinen käytäntö. Suositaan muita omien kustannuksella, omien varoin... PS: Kannattaa äänestää vaaleissa...
Toivottavasti julkaisevat hakijoiden määrän jossain. Jos se on paljon pienempi kuin 10, meillä on oikeasti työvoimapula, sanan pula tavanomaisessa merkityksessä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti julkaisevat hakijoiden määrän jossain. Jos se on paljon pienempi kuin 10, meillä on oikeasti työvoimapula, sanan pula tavanomaisessa merkityksessä.
Eikös se normaalikäytäntö ole, että ketään ei kutsuta haastatteluun ja sitten todetaan, että hakijoita ei ollut?
Noniin vassarit! Hakemusta sisään ja vähemmän palstailua täällä aikaisemman 24/ 7 sijaan:)
Työ, jota tehdään yksin eristyksissä muista ja vaatimuksena on asiakaspalveluhenkisyys ja nauttiminen ihmisten kohtaamisesta? No en todellakaan nauti ihmisten kohtaamisesta, mutta ei se olisi minulle este tehdä tuota työtä. Paineensietokykyä minulla ei enää ole, kiitos viimeisimmän työpaikan.