Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkijan puolueettomuus?

Vierailija
03.10.2024 |

Tutkija Maria Lindén valmistelee Trump-vastaista  väitöskirjaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin olettanut, että hän olisi väitellyt jo aikaisemmin, kun kuitenkin työskentelee tutkijan nimikkeellä.

Vierailija
2/4 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä tutkia mitä vaan, jos saa rahoituksen. Tutkimuksen luonteeseen kuuluu, että valmis työ julkaistaan ja kutsutaan kaikki muut haastamaan esitettyä. Sitten haastetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen vahvasti, että tuossa on toimittajan muotoiluvirhe. Väitöskirjan päätarkoitus ei voi olla olla Trump-vastainen, koska siinä ei ole tutkimuskysymystä eikä siksi myöskään vastausta siihen. Sen sijaan väitöskirja voi tutkia Trum-vastaisuutta. Josta voi sitten tulla ilmi kaikenlaista hyvää tai huonoa.

Enkä kaikin ajoin kyllä ymmärrä, miten tai miksi tutkija voi olla puolueeton. Minä esimerkiksi tutkin väkivaltarikollisuutta ja murhia ja kyllä minusta on aivan päivänselvä asia, että ne on yhteiskunnalle huono juttu. En näe miten voisin ajatella, että no varmaan niissä on hienoja juttuja mukana. Ei ole. Tämä on ihan yksiselitteistä. Osittain tämä puolueellisuuteni toki johtuu juuri siitä, että olen tutkinut asiaa, ja mitään pitkällä tähtäimellä positiivista yhteiskunnallista seurausta väkivallasta ja murhista ei ole tullut esiin.

Vierailija
4/4 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä tutkia mitä vaan, jos saa rahoituksen. Tutkimuksen luonteeseen kuuluu, että valmis työ julkaistaan ja kutsutaan kaikki muut haastamaan esitettyä. Sitten haastetaan.

Itse olen väitellyt (olen siis aloittaja) ja näinhän se on. Häkellyttää vain, että tutkijalla on tutkimuskohteeseensa niin vahva ennakkoasenne kuin Marialla on (minkä hän on mitenkään peittelemättä tuonut esiin monissa tv-haastatteluissaan).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi