Työttömät hoi! Nyt on 10 paikkaa avoinna metrokuljettajankoulutukseen
Kommentit (129)
No niin, kaikki 500000 työtöntä sitten tonne. Etenkin syrjäseuduilta kannattaa lähteä.
Eikö noidenkin pitäis olla jo automatisoituja? Kuinka kauan menee, että ovat automatisoituja?
Ei ole ajokorttia, en voi hakea :(
Rekrytoinnin hoitavat nuoret ja ideologisesti valveutuneet kaupunkilaisnaiset. Tsemppiä vaan niille valkoisille, introverteille heteromiehille, jotka kuvittelevat pääsevänsä tuonne duuniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakisin, jos olisi ajokortti. Ei ole ollut varaa sitä hankkia, kaikki työpaikat mitä olen saanut on olleet osa-aikaisia, määräaikaisia ja aina TES minimi (8-12e/tunti), eipä oo paljon jäänyt säästöön, plus ei voi edes säästää koska hetken päästä voi taas joutua turvautumaan tukiin.
Käteistä voi säästää vaikka satatonnia.
10e tuntipalkasta satatonnia säästöön elämisen lisäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos voisin muuttaa pääkaupunkiseudulle, niin voisin olla kiinnostunut. MUTTA koko homma varmaan kariutuisi tähän: "Merkittävimpiä kuljettajaksi soveltuvuuden esteitä ovat mielenterveys- tai päihdetausta sekä unihäiriöt."
Oletko ihan itse tehnyt tuon diagnoosin, vai löytyykö ihan viralliset diagnoosit noista "sairauksista". Noihin meinaan voisi kuka tahansa vedota, että mulla on kun nämä ongelmat, niin en voi tehdä töitä. Ja onko porukat ymmärtäneet miten itselleen hankkii noita ongelmia, no sillä, että syrjäytyy muusta yhteiskunnasta, jolloin kyllä aika monelle tulee vastaavia ongelmia.
Löytyy mielenterveysongelmahistoriaa jo yläkouluajoista lähtien ja näistä kyllä muistutetaan myös jokaisen fyysisen ongelman yhteydessä. "Sullahan on ollu tota ahdistusta."
Olet siis erittäin tyypillinen av:llä päivystävä täti.
Vierailija kirjoitti:
Rekrytoinnin hoitavat nuoret ja ideologisesti valveutuneet kaupunkilaisnaiset. Tsemppiä vaan niille valkoisille, introverteille heteromiehille, jotka kuvittelevat pääsevänsä tuonne duuniin.
Kun vihjaa olevansa vegaani ja polyamorinen, pääsee loppusuoralle heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos voisin muuttaa pääkaupunkiseudulle, niin voisin olla kiinnostunut. MUTTA koko homma varmaan kariutuisi tähän: "Merkittävimpiä kuljettajaksi soveltuvuuden esteitä ovat mielenterveys- tai päihdetausta sekä unihäiriöt."
Oletko ihan itse tehnyt tuon diagnoosin, vai löytyykö ihan viralliset diagnoosit noista "sairauksista". Noihin meinaan voisi kuka tahansa vedota, että mulla on kun nämä ongelmat, niin en voi tehdä töitä. Ja onko porukat ymmärtäneet miten itselleen hankkii noita ongelmia, no sillä, että syrjäytyy muusta yhteiskunnasta, jolloin kyllä aika monelle tulee vastaavia ongelmia.
Löytyy mielenterveysongelmahistoriaa jo yläkouluajoista lähtien ja näistä kyllä muistutetaan myös jokaisen fyysisen ongelman
Menisin VÄLITTÖMÄSTI Englantiin tai Portugaliin jos saisin paikan jossa maksetaan edes 2000 e kk bruttona.
Vau! Peräti 10 kpl! Työttömiä taitaa olla 100 000 - 200 000 ...
Silti aloittaja itse ei ole hakenut. Tai hakemassa. Kun ei työnteko kiinnosta.
Mä jouduin lähes vuodeksi sairaslomalle univaikeuksien takia koska nukahtelin töissä istulleen. Mutta toki voin tulla ajamaan metroa.
Vierailija kirjoitti:
Saako savonlinnalainen vaatimukset täyttävä nuori mies hakea paikkaa?
Tietenkin saa. Kyllä täällä joku asunto löytyy kun on työpaikka tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
"Merkittävimpiä kuljettajaksi soveltuvuuden esteitä ovat mielenterveys- tai päihdetausta sekä unihäiriöt."
Tää on taas ihan avoimen mielivaltaista diskriminointia aivan kuin se että narkolepsia muka estäisi minua toimimasta liikennelentäjänä.
Niissä koneissa on kuulkaa nykyään ihan samanlaiset automaattiohjaukset kuin metrossakin ja se metro kulkee ihan kiskojen ohjaamana joten pahimmassakin tapauksessa mentäisiin vaan linjan päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun vihjaa olevansa vegaani ja polyamorinen, pääsee loppusuoralle heti.
Ja vähän raottaa housunlahjetta että tämmöisillä värkeillä en pissinyt vielä kouluaikana.
Nuo paikat menevät kuin kuumille kiville. Turha huolehtia.
Minulla on uniapnea, mutta se on aika hyvin hoidossa. Luultavasti ikä on esteenä, kun olen kohta kuusikymppinen. Henkilöauton ajokortti löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako savonlinnalainen vaatimukset täyttävä nuori mies hakea paikkaa?
Tietenkin saa. Kyllä täällä joku asunto löytyy kun on työpaikka tiedossa.
Ennen ei saanut työpaikkaa, jos ei ollut asuntoa tiedossa, ei päässyt edes haastatteluun. Mahtaako nykyään saada kuitenkaan asuntoa, jos työpaikkaa ei vielä ole?
Vierailija kirjoitti:
Vau! Peräti 10 kpl! Työttömiä taitaa olla 100 000 - 200 000 ...
Silti aloittaja itse ei ole hakenut. Tai hakemassa. Kun ei työnteko kiinnosta.
Tämä on muutenkin nykyisin suurin ongelma, en minä, vaan joku toinen.
"Älä viitsi. Täytyy olla oikeasti mielisairas. Skitsofrenia tai maanis-depressio. Niistä ei parane. Muut katsotaan häiriöiksi, joista voi parantua. Täällä taas kootut selitykset, miksi ei mennä töihin. Jos asuu yksin, voi muuttaa työn perässä. Vaikka muualle, jos ei Suomesta löydy. Mun mies on ollut paljon töissä Englannissa ja Portugalissa. Moni menee talvisin Lappiin siivoamaan."
Tuki jo turpasi, kokkarehuo ra. Ketään ei kiinnosta sun ylemmyydentuntoiset sössötyksesi. Painu vi ttuun.
Tampereella ainakin ratikkakuskiksi pääsi alle 10% hakijoista. Tosi hyviä hakijoita. Paljon ammatinvaihtajia ja iäkkäimmät jo selvästi keski-ikäisiä. Valituista siis. Ei se nyt niin huono duuni ole. Rutiinitason työtä, mutta koulutus on lyhyt, koulutusajalta saa ihan asiallisen palkan (reilut 2000) ja varma työpaikka.
Toisinaan. Se ei saa liikuttaa mitenkään.