Työttömät hoi! Nyt on 10 paikkaa avoinna metrokuljettajankoulutukseen
Kommentit (129)
Mitä oon kattellu niin metrokuskit ei kovin iloisilta näytä...
Vierailija kirjoitti:
Jos voisin muuttaa pääkaupunkiseudulle, niin voisin olla kiinnostunut. MUTTA koko homma varmaan kariutuisi tähän: "Merkittävimpiä kuljettajaksi soveltuvuuden esteitä ovat mielenterveys- tai päihdetausta sekä unihäiriöt."
Sitten kun nämä on työvaatimuksena niin oon ekana töissä!!
Ei hitto, olis se kiva ohjailla junaa ja vilistellä siellä maan alla. Kauheesti kyytiläisiä ja kukaan ei tiedä että puikoissa oon minä!!!!
Ottakaa mut!
Vierailija kirjoitti:
Mitä oon kattellu niin metrokuskit ei kovin iloisilta näytä...
Ei Helsingissä kukaan näytä iloiselta.
10 paikkaa? Ihan kiva mutta entäs ne loput puoli miljoomaa....
Voisin vaikka hakea vaikkei kiinnosta pätkääkään. Turhaa se olisi kuitenkin, ei kukaan palkkaa kuuttakymppiä lähestyvää eukkoa.
Mina olla Jussuf, mina tulla huva metrokuletaja. Tulkka kaiki kuutii!
Todellinen kuukausipalkka lisineen on noin 3300 euroa kk keskimäärin. Sillä nippa nappa pärjää, jos pitää maksaa asumisesta Helsingin puolella. Rahaa myös "säästyy", kun pääsee niin harvoin ystävien kanssa viikonlopun rientoihin työn takia.
Toisaalta tuo on aika vakkarityötä, jollei itse mokaa asioitaan. Eli voi ainakin rakentaa tulevaisuutta vakituisten tulojen varaan.
Työnhaussa mainostettu vaihtuvat maisemat- on aika lailla nähty ekan kuukauden jälkeen. Vuoden jälkeen tunnistaa jo unissaan jokaisen asematolpan paikankin.
Kyllähän tuo homma kiinnostaisi ainakin itseäni ennemmin kuin työttömänä peruspäivärahalla kitkutteleminen. Kuitenkin olisi päälle kolmen tonnin palkka ja jäisi siitä verojen ym jälkeen kuitenkin jotain käteenkin.
Hakijoita tähän hommaan tulee olemaan satamäärin. Se on varma.
Vierailija kirjoitti:
Todellinen kuukausipalkka lisineen on noin 3300 euroa kk keskimäärin. Sillä nippa nappa pärjää, jos pitää maksaa asumisesta Helsingin puolella. Rahaa myös "säästyy", kun pääsee niin harvoin ystävien kanssa viikonlopun rientoihin työn takia.
Toisaalta tuo on aika vakkarityötä, jollei itse mokaa asioitaan. Eli voi ainakin rakentaa tulevaisuutta vakituisten tulojen varaan.
Työnhaussa mainostettu vaihtuvat maisemat- on aika lailla nähty ekan kuukauden jälkeen. Vuoden jälkeen tunnistaa jo unissaan jokaisen asematolpan paikankin.
Ei tarvitse asua Helsingin kalleimmilla alueilla. Ei edes Helsingissä tarvitse asua. Työnantaja tarjoaa matkalipun, jolla kulkea työpaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Mina olla Jussuf, mina tulla huva metrokuletaja. Tulkka kaiki kuutii!
Ainakin Helsingissä Jussuf ja muut mm-taustaiset bussikuskit hoitaa hommansa, ei valittamista. Äreimpiä on yleensä ne ihan suomalaiset punaniskat, joita ilmiselvästi bussin ajaminen v#tuttaa.
Katsoin samaa, mutta en ole varma riittääkö mun terveys ja näkökyky tuohon. Olisi hyvä, jos haastattelussa ja he tekstissä olisi kirjoitettu selkeästi esim . Paljon saa olla + ja - näköä ja haittaako silmälasit jne. Nyt jää kauhean epävarma olo kannattaako hakea vai ei.. noh kai laitan silti hakemuksen ihan just For fun. Näinhän autollakin ajaa ja metrolla mennään yleensä vaan omaa rataa 😜
Paha juttu, jos kärsii klaustrofobiasta tuo metron kuljettaminen.
Hakisin, jos olisi ajokortti. Ei ole ollut varaa sitä hankkia, kaikki työpaikat mitä olen saanut on olleet osa-aikaisia, määräaikaisia ja aina TES minimi (8-12e/tunti), eipä oo paljon jäänyt säästöön, plus ei voi edes säästää koska hetken päästä voi taas joutua turvautumaan tukiin.
Metrokuskeista muistan aina sen artikkelin, missä kuski oli jättänyt jälkeensä muutaman oluttölkin ohjaamoon ja kun oli kuulusteltu niin kuulemma elämän mönkään meneminen oli juopottelun syy. Jotenkin epäilen uutista, vaikka voisi olla tottakin.
Saako savonlinnalainen vaatimukset täyttävä nuori mies hakea paikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Hakisin, jos olisi ajokortti. Ei ole ollut varaa sitä hankkia, kaikki työpaikat mitä olen saanut on olleet osa-aikaisia, määräaikaisia ja aina TES minimi (8-12e/tunti), eipä oo paljon jäänyt säästöön, plus ei voi edes säästää koska hetken päästä voi taas joutua turvautumaan tukiin.
Käteistä voi säästää vaikka satatonnia.
Juu ei kiinnosta mikään juopppojen ja apinoiden kuskaaminen :D
Hmm.. Onkohan tämä tämmöinen liikenneammatti nyt sellainen, johon ei voi mennä, jos on poissaolo- ja kouristusoireita?
En halua viedä lastani asumaan noille seuduille, se on syy miksi en voi sinne muuttaa. Huomasin kyllä tuon mahdollisuuden työsuhdeasuntoon.