Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten seurustellaan selvästi varakkaamman ihmisen kanssa niin, ettei tämä kuvittele, että olet kiinnostunut vain rahasta?

Vierailija
03.10.2024 |

Pitääkö kieltäytyä kaikesta mitä mies ehdottaa tarjota? 

Mun miesystävä on jotenkin nyt epävarmuuksissaan alkanut epäillä mun motiiveja. Harmittaa kun meillä on synkannut niin hyvin. Paljon yhteisiä kiinnostuksekohteita, mätsäävä huumorintaju, seksi toimii, jne

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti aina näissä kaksoisliekkijutuissa se varakkaampi on mies ja köyhempi nainen. 

Köyhä mies jää yksin, joten sellaisia parisuhteita ei juuri ole.

Miksei rikkaan naisen kaksoisliekki voisi olla köyhä mies, kuka tietää?

Kaikki miehet eivät kyllä kestä tilannetta, missä nainen tienaa enemmän, on korkeammassa asemassa jne. Vaikka hyvin toimiviakin suhteita toki on.

Vierailija
62/76 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti aina näissä kaksoisliekkijutuissa se varakkaampi on mies ja köyhempi nainen. 

Köyhä mies jää yksin, joten sellaisia parisuhteita ei juuri ole.

No minullapa on. Mies sairauseläkkeellä, eletään täysin minun rahoillani, minun asunnossa. Tosin miehellä on oma vuokra-asunto, jota en anna laittaa pois. Hän maksaa sen. Minä olen yrittäjä ja bruttotulo karvan alle 100t / vuosi. Tilanne oli tämä jo parisuhteen alussa vuosia sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisillehan raha ja status on kaikista tärkeintä, kaikkihan sen nyt tietävät.

Osittain oikein. Kukaan ei mielellään elä tyhjätaskun kanssa, koska elämä on silloin todella vaikeaa. Sen sijaan minulle on aivan tuo ja sama mikä on ihmisen status. Suoraan sanottuna tässä kohtaa vähemmän on enemmän.

Jos tyhjätasku voi itsekin elää sen kanssa ettei hänellä ole paljon rahaa, niin miksi muut eivät voi.

Kolleegani aikoinaan seurusteli hetken varakkaan miehen kanssa. Olemme opettajia, eli koulutus on, palkka ei mikään öky. Mies jätti kolleegan, kun mies kärsi siitä, etteivät voi tehdä kaikkea sitä yhdessä, mitä hän halusi tehdä, kun hän oli se varakas. Kolleegalla kyllä oma asunto, sijoitusasunto

Näinhän se on. Jos rikas oikeasti haluaa olla köyhemmän kanssa, hän maksaa kumppaninkin matkan. Tosin tuollainen elintaso ei tietenkään jää pelkkiin matkalippuihin. Köyhemmälle voi tulla tunne velkaa olemisesta.

Vierailija
64/76 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelet vaan sujuvasti, niin syntyy illuusio ettei raha ole pääasiallinen motiivisi.

Vierailija
65/76 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on ehkä enemmän silloin kuin yksi on keskituloinen ja toinen köyhä, koska silloin keskituloisen elämänlaatu huononee kun joutuu kantamaan suurimman oman perheen taloudesta ja oma elämänlaatu saattaa heikentyä kun toisella ei ole varaa esim. matkoihin tai sellaiseen asuntoon mikä olisi saavutettavissa parempituloisen kumppanin kanssa. Oikeasti rikkaalle sillä on vähemmän merkitystä kun se rikas pystyy edelleen elämää samankaltaista elämää kuin ennenkin vaikka elättäisi siinä sivussa toistakin.

Vierailija
66/76 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on ehkä enemmän silloin kuin yksi on keskituloinen ja toinen köyhä, koska silloin keskituloisen elämänlaatu huononee kun joutuu kantamaan suurimman oman perheen taloudesta ja oma elämänlaatu saattaa heikentyä kun toisella ei ole varaa esim. matkoihin tai sellaiseen asuntoon mikä olisi saavutettavissa parempituloisen kumppanin kanssa. Oikeasti rikkaalle sillä on vähemmän merkitystä kun se rikas pystyy edelleen elämää samankaltaista elämää kuin ennenkin vaikka elättäisi siinä sivussa toistakin.

Niin, tuo killinkien laskeminen varmaankin on tyypillistä niille, joilla niitä voi olla hiukan keskimääräistä enemmän, muttei valtavasti.

Vierailija
67/76 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadit aina saada maksaa puolet kaikesta. Jos mies ehdottaa jotain kallista, niin sanot ettei sinulla ole siihen varaa. Sanot ettette voi tehdä kalliita matkoja miehen rahoilla. Jos mies ehdottomasti haluaa maksaa, niin voit suostua joskus, mutta ei jokakerta.

Vierailija
68/76 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten on vaikea puhua rahasta järkevästi. Ja täällä tuskin saat mitään neuvoja, mitä kannattaisi noudattaa. On hyvä keskustella parisuhteessa monenlaisista asioista. Yksi aihe voi olla raha ja rahan käyttö. Myös ihan yleisneuvona, että usein se köyhempi alkaa korvata sitä taloudellista eroa tekemällä enemmän esim kotitöitä. Sekin kannattaa puhua. Meillä on isot ero tuloissa puolisoni kanssa ja hän sanoi heti alussa että kun menemme reissuun tai ulos, hän pitää itsestään selvänä että maksaa. Minustakin se on niin, mutta kukin tekee omalla tavallaan. 

Vierailija
69/76 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeeko tämä vain suomalaisia kumppaneita? Jos hakee varattoman puolison kehitysmaasta, onko tilanne silloin toinen?

Vierailija
70/76 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se on. Naiset on itsekkäitä p.a.s.kiasia jotka pitävät varansa itsellään.

Vierailija
71/76 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunteekohan Suomessa yhtään tapausta, joissa naisen kaksoisliekki on ollut köyhempi mies?

Miksi palstamiehille raha ja status ovat niin tärkeitä? 

Koska niillä saa naista.

Onnistuu se naisen saaminen helposti ilmankin. 

Palstamiesten tavoitteena ei näytä useinkaan olevan saada _nainen_ vaan _naista_. Yksilöimätöntä, dehumanisoitua massaa. Sellaisilla säännöillä pelatessa ei ehkä kannata valittaa pelin raadollisuudesta itseään kohtaan.

Vierailija
72/76 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun käsittääkseni jos mies rakastaa niin se tarjoaa eikä pihtaile. Ellei ole köyhä.

Vierailija
73/76 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoisin tuossa tilanteessa, että tuntuu loukkaavalta, että epäilee minua noin. Koska itse olen luullut, että olemme yhdessä siksi että viihdymme yhdessä ja sovimme yhteen huumorin yms. puolesta. Mutta jos mies on erimieltä, niin eihän tässä ole mitään järkeä.

Jos yhdessä aiotaan jatkaa, niin matkoista yms. sanoisin, että minulla ei valitettavasti ole varaa niihin, ja minun puolestani voidaan tehdä yhdessä vain asioita joihin molemmilla on varaa. Jos mies välttämättä haluaa yhdessä jotain/johonkin mihin minulla ei ole varaa ja hän haluaa maksaa, niin se on täysin hänen valintansa, enkä häntä painosta, enkä odota sellaista. Mutta en myöskään sitten kuuntele syyttelyä lokkeilusta tms., jos suostun esim. hänen maksamalleen reissulle lähtemään.

Vierailija
74/76 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten seurustellaan selvästi varakkaamman ihmisen kanssa niin, ettei tämä kuvittele, että olet kiinnostunut vain rahasta?

Valehtelet vaan sujuvasti, niin syntyy illuusio ettei raha ole pääasiallinen motiivisi.

AP siis tarkoittaa sitä ettei varakas huomaa että nainen on vain kiinnostunut rahasta. Mutta ei tietenkään sitä sanonut ääneen.

Nyt on jäänyt kiinni.

Vierailija
75/76 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunteekohan Suomessa yhtään tapausta, joissa naisen kaksoisliekki on ollut köyhempi mies?

Vaikka virke päättyi kysymysmerkkiin, se lienee retorinen.

Onneksi on se Norjan prinsessa ja shamaanimies.

Vierailija
76/76 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP siis tarkoittaa sitä ettei varakas huomaa että nainen on vain kiinnostunut rahasta. Mutta ei tietenkään sitä sanonut ääneen.

Nyt on jäänyt kiinni.

Hyvin harva kykenee olla ihmisen kanssa, jonka kokee vastenmieliseksi. Sitä ei mitään varallisuus muuta. Ammattilaiset on sit asia erikseen, mutta en ymmärrä heitäkään, miten pystyvät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi