Miten seurustellaan selvästi varakkaamman ihmisen kanssa niin, ettei tämä kuvittele, että olet kiinnostunut vain rahasta?
Pitääkö kieltäytyä kaikesta mitä mies ehdottaa tarjota?
Mun miesystävä on jotenkin nyt epävarmuuksissaan alkanut epäillä mun motiiveja. Harmittaa kun meillä on synkannut niin hyvin. Paljon yhteisiä kiinnostuksekohteita, mätsäävä huumorintaju, seksi toimii, jne
Kommentit (76)
Kannattaa puhua asiat selväksi ja sanoa ettei ole kiinnostunut toisen varallisuudesta ja rahasta. Mainitse myös että tarjota saa halutessaan mutta ei velvollisuudentunnosta tai mistään muustakaan epäterveestä syystä. Jotkut alkavat käyttämään valtaa siinä tarjoilemisessakin. Muista myös olla vastuullinen ja sanoa silloinkin jos sinusta alkaa tuntua pahalta se toisen tarjoileminen.
On kyllä aika hankalaa. Minulla ja miesystävälläni on todella suuri ero taloudellisessa tilanteessa, ja koen tilanteen aika ajoin vaikeana, vaikka miehelle tämä ei ole mikään ongelma ja pitää itsestään selvänä ja luontevana jakaa omasta hyvästään. Hän mm. maksaa opintoni, vie säännöllisesti ulos syömään ja vaateostoksille, hemmottelee lapsiani jne. Aina välillä minun on todella vaikeaa ottaa vastaan, mutta esimerkiksi se, että hän tukee minua opinnoissani, auttaa minua päästä tästä minun henkilökohtaisesta ankeasta taloudellisesta tilanteesta. Välillä kiellän ihan suoraan hänen tarjoamisiaan, ja pyrin kaikin tavoin taas antamaan omasta hyvästäni (syvällisiä keskusteluja, inspiroivia tapahtumia, pitkiä luontoretkiä, viihtyisiä koti-iltoja ja hyvää ruokaa jne).
Olen tietoisesti joutunut työstämään vaikeaa suhdettani rahaan ja siihen, että saan ottaa vastaan. Sinulla ap on kyllä siinä mielessä hankalampi tilanne, että mies epäilee sinun motiivejasi olla hänen kanssaan. Näin se raha voi myrkyttää mielen. Voitko ehdottaa, että elätte jonkin aikaa vain sinun budjettisi mukaan? Miten hän suhtautuisi siihen?
Nauti kun pystyt :) Parisuhteet päättyy joka tapauksessa jossain kohti.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä aika hankalaa. Minulla ja miesystävälläni on todella suuri ero taloudellisessa tilanteessa, ja koen tilanteen aika ajoin vaikeana, vaikka miehelle tämä ei ole mikään ongelma ja pitää itsestään selvänä ja luontevana jakaa omasta hyvästään. Hän mm. maksaa opintoni, vie säännöllisesti ulos syömään ja vaateostoksille, hemmottelee lapsiani jne. Aina välillä minun on todella vaikeaa ottaa vastaan, mutta esimerkiksi se, että hän tukee minua opinnoissani, auttaa minua päästä tästä minun henkilökohtaisesta ankeasta taloudellisesta tilanteesta. Välillä kiellän ihan suoraan hänen tarjoamisiaan, ja pyrin kaikin tavoin taas antamaan omasta hyvästäni (syvällisiä keskusteluja, inspiroivia tapahtumia, pitkiä luontoretkiä, viihtyisiä koti-iltoja ja hyvää ruokaa jne).
Olen tietoisesti joutunut työstämään vaikeaa suhdettani rahaan ja siihen, että saan ottaa vastaan. Sinulla ap on kyllä siinä mielessä hankalampi tilanne, että
Ymmärrän tämän kirjoituksesi, se voi tuntua vaikealta ja jotkut alkavat helposti pitämään hyviä ihmisiä itsestäänselvyytenä sekä alkavat käyttämään jopa häikäilemättömästi hyödyksensä elämässä.
Kummasti aina näissä kaksoisliekkijutuissa se varakkaampi on mies ja köyhempi nainen.
Vierailija kirjoitti:
Kummasti aina näissä kaksoisliekkijutuissa se varakkaampi on mies ja köyhempi nainen.
Tunteekohan Suomessa yhtään tapausta, joissa naisen kaksoisliekki on ollut köyhempi mies?
Sano että jos tosissaan ollaan yhdessä niin sulle avioehto on ok, kun et kerta ole rahojen/omaisuuden perässä, ja että kaikki yhteinen maksetaan puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunteekohan Suomessa yhtään tapausta, joissa naisen kaksoisliekki on ollut köyhempi mies?
Vaikka virke päättyi kysymysmerkkiin, se lienee retorinen.
Varakkaiden ihmisten on syytä jäädä poikamieheksi/naiseksi, jos sitä rahaa pitää kokoajan miettiä, olkoon "kullanmurujensa" kanssa keskenään ja suojelkoon niitä, kun kerran se on maailman tärkein asia. Niin ei sitten tarvitse yöuniaan menettää sen vuoksi, että pelkää kumppanin tyhjentävän pankkitilinsä!
Ihan normaalisti. Molemmilla omat rahat, tulot ja menot. Meillä oli jopa omat asuntolainat samasta asunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Varakkaiden ihmisten on syytä jäädä poikamieheksi/naiseksi, jos sitä rahaa pitää kokoajan miettiä, olkoon "kullanmurujensa" kanssa keskenään ja suojelkoon niitä, kun kerran se on maailman tärkein asia. Niin ei sitten tarvitse yöuniaan menettää sen vuoksi, että pelkää kumppanin tyhjentävän pankkitilinsä!
Miksei kumppani voi ymmärtää huoltansa ja todistaa vilpittömyyttään avioehdolla?
Naisillehan raha ja status on kaikista tärkeintä, kaikkihan sen nyt tietävät.
Vierailija kirjoitti:
Osittain oikein. Kukaan ei mielellään elä tyhjätaskun kanssa, koska elämä on silloin todella vaikeaa. Sen sijaan minulle on aivan tuo ja sama mikä on ihmisen status. Suoraan sanottuna tässä kohtaa vähemmän on enemmän.
On kyllä tyhmää toimintaa mieheltä, jos itse tarjoaa naiselle kaikenlaista ja sitten epäilee naisen motiiveja siksi, että nainen on suostunut ottamaan tarjotut asiat vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osittain oikein. Kukaan ei mielellään elä tyhjätaskun kanssa, koska elämä on silloin todella vaikeaa. Sen sijaan minulle on aivan tuo ja sama mikä on ihmisen status. Suoraan sanottuna tässä kohtaa vähemmän on enemmän.
Jos tyhjätasku voi itsekin elää sen kanssa ettei hänellä ole paljon rahaa, niin miksi muut eivät voi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen kaksoisliekkijuttu?
Tarjoa sinä vuorollasi. Olen vierestä seurannut, miten varakkaan henkilön kaikki naissuhteet ovat järjestään loppuneet siihen, että seurustelukumppani on yhä enemmän seurustelun aikana ryhtynyt maksattamaan ensin yhteisiä kuluja ja sitten omia kuluja tällä henkilöllä. Kyllä se alkaa jossain kolkuttamaan, vaikka toinen kuinka vakuuttaisi, että rakastaa ihan häntä, ei hänen rahojaan, jos teot näyttää toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tyhjätasku voi itsekin elää sen kanssa ettei hänellä ole paljon rahaa, niin miksi muut eivät voi.
Voi varmasti joku, mutta yleisesti voisin kuvitella, että varakkaampi ihminen olisi monelle mieluisampi ja suositumpi kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä mies jää yksin, joten sellaisia parisuhteita ei juuri ole.
Huono.