pörssi sähkö tänään 0,43 eur/kwh, oletko paniikissa?
Kommentit (391)
Tänään kun menen illalla kotiin näyttää sähkön hinta olevan luokkaa 30 snt/kWh. Laitan saunan päälle välittömästi. Rahaa menee kai n. 2,50 € pelkästään siihen. On se sen arvoista, en pidä kalliina. Saatan juoda bissen siihen päälle, sitä en tiedä paljonko se maksaa. En ole ruokakaupassa hintoja katsonut sen jälkeen kun AMK:sta valmistuin ja menin töihin. Ostan mitä tarvitsen ja haluan.
Persaukisille kaikki on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Persaukisille kaikki on kallista.
Niitähän tällä foorumilla riittää. Ei kai ne muuten täällä olisikaan.
sähkönkulutus maassamme laskee ja hinnat nousee
köyhä typerä kansa ja sellaiseksi jää
Vierailija kirjoitti:
eikö ketään tosiaankaan muista miten halpaa sähkö oli ennen tätä pörssipelleilyä?
Tottakai muistaa, viimeisin pidempi kiinteä soppari oli 5snt. Otan silti mieluummin pörssin. Ei sulle pörssin takia 8snt kiinteitä tarjota vaan itänaapurin aloittaman perseilyn.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni, kuten esim. minä, tekee työnsä tietokoneella.
Entä sitten? Ei silti työaikana saa palstailla.
Vierailija kirjoitti:
eikö ketään tosiaankaan muista miten halpaa sähkö oli ennen tätä pörssipelleilyä?
Minulla ei ole mitään mielikuvaa mitä olen sähköstä maksanut joskus vuosia sitten. Sähkö maksoi jotain, lasku maksettiin ja elämä jatkui.
Olen siis maksanut ensimmäisen oman sähkölaskuni joskus 90-luvun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan.
Milloin on ollut aika ennen "tätä pörssipelleilyä"? Minulla on ollut pörssisähkö ainakin 15 vuotta koska se on aina ollut halvin. Pörssisähköä se kiinteähintainenkin on. Sähköfutuurit oteerataan New Yorkin pörssissä. On nyt, on ollut ennen ja ihmeitä pitää tapahtua jos ei aina tule olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai? Kukas sen kieltää?
Vierailija kirjoitti:
Saanko arvata että nyt ne keksi OL3:llekin jonkun mysteerivian jonka vuoksi joudutaan vähintäänkin rajata tehoja kuukausien ajaksi ellei nyt ihan sammuteta koko laitosta. Kuka enää uskoo näitä satuja kohta näistä vioista.
Jep, jos tää OL3-keissikin nyt yllättäen hankaloituu niin alkaa vaikuttamaan jo tahalliselta sabotoinnilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen omassa firmassani mitä huvittaa. Annoin juuri itselleni luvan palstailla. Et sä täällä määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai? Kukas sen kieltää?
Luultavasti pomo jos asian tietäisi. Ei ihme että suomalaisten tuottavuus on niin surkeaa, minäkin pakettia odottelen mutta kestää kun väki siellä varmaan vaan palstailee.
Tänään paistoi, joten päivällä pesukoneet päälle, koska aurinkosähkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai muistaa, viimeisin pidempi kiinteä soppari oli 5snt. Otan silti mieluummin pörssin. Ei sulle pörssin takia 8snt kiinteitä tarjota vaan itänaapurin aloittaman perseilyn.
Ja silloin kun se 5 snt soppari alkoi ja pitkään sen jälkeenkin oli pörssisähkö 2-3 snt. Kuvitteleeko ne joilla on kiinteähintaiset sopimukset, että sähköfirma ei ota omiaan pois ja reilua yrityksen katetta? Sekä hinnoittelevat kiinteisiin hintoihin myös riskivarauksen sisään. Siksi se onkin pörssisähköä kalliimpaa.
Ihan sama. Olen pyykännyt, tiskannut ja imuroinut koko päivän. Valot ollu päällä, ikkunat auki ja poistoilma täysillä. Siivouspäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen omassa firmassani mitä huvittaa. Annoin juuri itselleni luvan palstailla. Et sä täällä määrää.
Minä istun kahden tunnin kvartaali-infosessiossa, jonka sisällön luin vartissa viikko sitten palaverikutsun liitteenä olleista materiaaleista. Ihan hyvin tässä joutaa katselemaan huomisen tuntihintoja ja vähän palstailla.
En. Olen töissä, joten kulutus on erittäin pientä.
Miks olisin? Kesän elelin 2 sentin hinnalla, niin eipä muutama kallispäivä tunnu missään. Loppujenlopuksi sama maksaako koko vuoden 10 sentin pintaa, vai talvella kalliimpaa ja muuten lähes ilmaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai? Kukas sen kieltää?
Luultavasti pomo jos asian tietäisi. Ei ihme että suomalaisten tuottavuus on niin surkeaa, minäkin pakettia odottelen mutta kestää kun väki siellä varmaan vaan palstailee.
Pomo kylläkin nimenomaan ohjeisti pitämään tunnissa sen kymmenisen minuuttia taukoa työnteosta, jota tässä parhaillaan nyt teen.
"Kodinkoneet eivät vie mitenkään lopulta kovin paljon sähköä joten ei siihen ruoanlaittoon saa isoja summia menemään ja pesukoneet voi pyörittää myös hieman myöhemmin jolloin hinta on jo laskenut jos kovasti hirvittää."
kaikki on kovin suhteellista. Sähkölämmittäjälle ei toki mikään muu kuluta paljoa kun sähkövastukset hehkuu punaisina ja polttaa kilowattitunteja, mutta muille vähempikin voi olla paljon.