pörssi sähkö tänään 0,43 eur/kwh, oletko paniikissa?
Kommentit (391)
No se, että sinulla ei tullut (eikä kyllä paljoa jäänyt vaille), ei tietenkään tarkoita etteikö kenellekään muulle olisi tullut. Vanhassa kodissamme 5.1.2024 olisi tehnyt arviolta 300-400 euron laskun yhdeltä päivältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi se hinta olisi 22 senttiä? Tämän vuoden kallein pörssisähkön kuukauden keskihinta on ollut noin 13 senttiä. Ja ainakin minulla voi sähköyhtiön äpillä katsoa reaaliaikaisesti mikä on siihen mennessä kertynyt sähkönhinta siinä kuussa joten yllätyksiä ei tule..
Mikä teitä ihmisiä vaivaa, kun ette vaan tunnu ymmärtävän ettei se kuukauden keskihinta merkkaa yhtään mitään jos suurin kulutus on kuitenkin päiväsaikaan, eli kun hinnat on korkeimmillaan.
Oma kuukauden keskihinta ratkaisee. Esim syyskuu n 6cnt.
Niin kauan kun pysyy vuositasolla alle 8cnt ollaan määriksestä voitolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi se hinta olisi 22 senttiä? Tämän vuoden kallein pörssisähkön kuukauden keskihinta on ollut noin 13 senttiä. Ja ainakin minulla voi sähköyhtiön äpillä katsoa reaaliaikaisesti mikä on siihen mennessä kertynyt sähkönhinta siinä kuussa joten yllätyksiä ei tule..
Mikä teitä ihmisiä vaivaa, kun ette vaan tunnu ymmärtävän ettei se kuukauden keskihinta merkkaa yhtään mitään jos suurin kulutus on kuitenkin päiväsaikaan, eli kun hinnat on korkeimmillaan.
Päivällä on jää/pakastin päällä. Se vie n.2kwh/vrk. Paivät ollaan TÖISSÄ. jolloin sähkö on kallista. Sähkö on päivällä kalliimpi kun ihmiset kuluttaa sitä TÖISSÄ. Aamulla kun ihmiset menee TÖIHIN niin tulee kulutuspiikki.
Miten yhteiskunnan loisen saisi tuon tajuamaan?
Ai olet töissä 7:00-21:00? :D Älä nyt noin tyhmää esitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti se paniikki joillekin iskee. Muutaman päivän hintapiikki niin heti on pökäle pöksyssä. Nopeasti on unohtunut, että viimeiset kolme-neljä kuukautta sähkö on ollut käytännössä ilmaista.
Sähköauton lataamisesta ei ole tarvinnut toukokuun jälkeen maksaa kuin siirtomaksu ja kun muutaman sata kilometriä kuukaudessa ajelee kilometrikorvauksilla niin on jäänyt siitäkin rahaa fikkaan junttimatkojen Kanarian loman verran.
Miksi ne joilla on kiinteähintaiset liittymät kyttäävät pörssisähkön hintoja?
Sinä ja sun sähköautos.
Ottaako kateellisella persaukisella koville? Olisit käynyt koulut kunnolla ja hankkinut ammatin missä tienaa. Vieläkin ehdit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivällä on jää/pakastin päällä. Se vie n.2kwh/vrk. Paivät ollaan TÖISSÄ. jolloin sähkö on kallista. Sähkö on päivällä kalliimpi kun ihmiset kuluttaa sitä TÖISSÄ. Aamulla kun ihmiset menee TÖIHIN niin tulee kulutuspiikki.
Miten yhteiskunnan loisen saisi tuon tajuamaan?
Tuntuuko sinusta koskaan, että tämä sähköasia on sinulle hieman liian tärkeä juttu?
Eri
Vierailija kirjoitti:
No se, että sinulla ei tullut (eikä kyllä paljoa jäänyt vaille), ei tietenkään tarkoita etteikö kenellekään muulle olisi tullut. Vanhassa kodissamme 5.1.2024 olisi tehnyt arviolta 300-400 euron laskun yhdeltä päivältä.
Eipäs sentään, nyt tuli laskuvirhe. Noin puolet tuosta kuitenkin, eli lähemmäs kahdensadan euron päivä olisi ollut kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä työttömiä vaivaa kun ette ymmärrä, että normaalit ihmiset eivät ole päiväsaikaan kotona eikä kulutusta ole juuri yhtään?
Pääsitkö aikaisin töistä kun tähän aikaan jo palstailemassa?
"Ai olet töissä 7:00-21:00? :D Älä nyt noin tyhmää esitä."
Mitä tyhmää siinä on? Minä ainakin olen projektien tilanteesta riippuen. Tienaan hiukan alle 200 k€ bruttona vuodessa ja sen verran elämäntyylini tarvitsee rahoitusta. Ei siinä mielestäni mitään tyhmää ole, tai saattaahan se jonkun mielestä ollakin mutta elämä on valintoja. Minä olen mieluummin rikas kuin köyhä vaikka se tässä maassa töitä teettääkin mutta teen sitä kyllä ihan mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä työttömiä vaivaa kun ette ymmärrä, että normaalit ihmiset eivät ole päiväsaikaan kotona eikä kulutusta ole juuri yhtään?
En. Töissä olen edelleen. Minulle siis maksetaan tästäkin. Palkka juoksee tätäkin kirjoittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa panostaa energiaremonttiin jos tuollaisessa harakanpesässä asuu!
Meillä 140m2 okt, suorasähkö.
Edellisessä 240m2 talossamme tuon kalleimman päivän lasku olisi ehkä ollut 150e. Max
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni, kuten esim. minä, tekee työnsä tietokoneella.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tyhmää siinä on? Minä ainakin olen projektien tilanteesta riippuen. Tienaan hiukan alle 200 k€ bruttona vuodessa ja sen verran elämäntyylini tarvitsee rahoitusta. Ei siinä mielestäni mitään tyhmää ole, tai saattaahan se jonkun mielestä ollakin mutta elämä on valintoja. Minä olen mieluummin rikas kuin köyhä vaikka se tässä maassa töitä teettääkin mutta teen sitä kyllä ihan mielelläni.
Elämäntyyliin kuuluu myös vauvapalstalla vonkuminen jostain sähköasiasta :-D
"Mitä tyhmää siinä on? Minä ainakin olen projektien tilanteesta riippuen. Tienaan hiukan alle 200 k€ bruttona vuodessa ja sen verran elämäntyylini tarvitsee rahoitusta. Ei siinä mielestäni mitään tyhmää ole, tai saattaahan se jonkun mielestä ollakin mutta elämä on valintoja. Minä olen mieluummin rikas kuin köyhä vaikka se tässä maassa töitä teettääkin mutta teen sitä kyllä ihan mielelläni."
Tienaat 200k mutta oot jokaisessa pörssisähkökeskustelussa itkemässä ja vinkumassa :D Juujuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa panostaa energiaremonttiin jos tuollaisessa harakanpesässä asuu!
Meillä 140m2 okt, suorasähkö.
Edellisessä 240m2 talossamme tuon kalleimman päivän lasku olisi ehkä ollut 150e. Max
Kyseessä ei edes ollut mikään harakanpesä, mutta toki siellä energiaremppa tehtiinkin. Lähemmäs 400 lämmitettävää neliötä joista valtaosa kuuden metrin huonekorkeudella ja kattolämmityksellä ei vaan ole mitenkään kovin hyvä yhdistelmä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäntyyliin kuuluu myös vauvapalstalla vonkuminen jostain sähköasiasta :-D
Minä kirjoitin tuon enkä ole vonkunut mistään sähköasiasta. Ei tuossa mainita sähköä sanallakaan. Minulle on aivan sama paljonko sähkö maksaa. Halpaa se joka tapauksessa Suomessa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipäs sentään, nyt tuli laskuvirhe. Noin puolet tuosta kuitenkin, eli lähemmäs kahdensadan euron päivä olisi ollut kyseessä.
Miksi ei vanhassa talossa ole tulisijoja, miten pärjäätte jos muutaman päivän sähkökatko -20 pakkasella? Ai niin, sähköähän saa töpselistä.
Onhan niissä, kuten oli meilläkin. Nykyisessä 60-luvulla rakennetussa talossamme taas ei ole ainuttakaan tulisijaa, joka kieltämättä tuntuu oudolta kun kyseessä on vielä kaiken lisäksi rintamamies-tyyppinen talo. Varmaan joku edellinen asukas ne purkanut koska julmettu keskusmuuri kuitenkin löytyy.
Vierailija kirjoitti: "Mitä tyhmää siinä on? Minä ainakin olen projektien tilanteesta riippuen. Tienaan hiukan alle 200 k€ bruttona vuodessa ja sen verran elämäntyylini tarvitsee rahoitusta. Ei siinä mielestäni mitään tyhmää ole, tai saattaahan se jonkun mielestä ollakin mutta elämä on valintoja. Minä olen mieluummin rikas kuin köyhä vaikka se tässä maassa töitä teettääkin mutta teen sitä kyllä ihan mielelläni." Tienaat 200k mutta oot jokaisessa pörssisähkökeskustelussa itkemässä ja vinkumassa :D Juujuu.
En ole. Sinä ilmeisesti luulet tuntevasi kaikki ihmiset nimettömien viestien takana. Haiskahtaa mielenterveysongelmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti se paniikki joillekin iskee. Muutaman päivän hintapiikki niin heti on pökäle pöksyssä. Nopeasti on unohtunut, että viimeiset kolme-neljä kuukautta sähkö on ollut käytännössä ilmaista.
Sähköauton lataamisesta ei ole tarvinnut toukokuun jälkeen maksaa kuin siirtomaksu ja kun muutaman sata kilometriä kuukaudessa ajelee kilometrikorvauksilla niin on jäänyt siitäkin rahaa fikkaan junttimatkojen Kanarian loman verran.
Miksi ne joilla on kiinteähintaiset liittymät kyttäävät pörssisähkön hintoja?
Sinä ja sun sähköautos.
Ottaako kateellisella persaukisella koville? Olisit käynyt koulut kunnolla ja hankkinut ammatin missä tienaa. Vieläkin ehdit.
Kovaa mölinää on trollilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: "Mitä tyhmää siinä on? Minä ainakin olen projektien tilanteesta riippuen. Tienaan hiukan alle 200 k€ bruttona vuodessa ja sen verran elämäntyylini tarvitsee rahoitusta. Ei siinä mielestäni mitään tyhmää ole, tai saattaahan se jonkun mielestä ollakin mutta elämä on valintoja. Minä olen mieluummin rikas kuin köyhä vaikka se tässä maassa töitä teettääkin mutta teen sitä kyllä ihan mielelläni." Tienaat 200k mutta oot jokaisessa pörssisähkökeskustelussa itkemässä ja vinkumassa :D Juujuu.En ole. Sinä ilmeisesti luulet tuntevasi kaikki ihmiset nimettömien viestien takana. Haiskahtaa mielenterveysongelmalta.
Tirsk :D Et ole kovinkaan hyvä valehtelemaan.
Kyllä meillä ainakin oli 160 neliön omakotitalossa sinä päivänä kun hinta oli 2 euroa / kWh. Se raha on tullut takaisin jo moneen kertaan miinusmerkkisenä sähkön hintana.
Suoralla sähkölämmityksellä on helppo säästää pörssisähköllä kun on lattialämmitys betonilaatassa. Ilmalämpöpumput yms. pyörivät koko ajan ja niissä voi vain pudottaa lämpötilaa. Tällaista lattialämmitystä voi käyttää varaavana.