Miten voisi tehdä ruokavaliosta suolattoman?
Mietin, kun jo työpaikalla lounaalla on suolaa. Leivässä on suolaa, kaikessa
Puhumattakan ravintolaruoasta. Mitä söisi?
Kommentit (18)
Teet ruokasi itse, puhtaissa raaka-aineissa ei ole suolaa. Jalostamattomat juurekset, lihat, kalat, jauhot jne.
No teet suolattomat eväät töihin niin ei tarvi käydä lounaalla. Leivot itse leipäsi, etkä käytä suolaa. Etkä käy ravintoloissa. Muutenhan voit itse tekemääsi syödä mitä vaan kunhan et käytä valmistamiseen suolaa.
Suolaton ruoka on epäterveellistä. Moni saa liikaa suolaa syömällä paljon leipää ja leikkeleitä. Jo leivässä on suolaa ja jos syö useamman siivun leikkeleen kanssa niin voi tulla liikaa.
Leipää puputetaan muutenkin ihan liikaa. Ihan turhaa hiilihydraattia, joka nostaa painoa.
Vierailija kirjoitti:
Onko lääkäri maininnut että pitää vältellä suolaa vai onko oma päähänpisto?
Kyllä, diagnoosin mukaa näin. Saisi todella vähän käyttää suolaa.
Otin itselleni hyvinvointivalmennuksen ja mun jodioidut suolat vaihdettiin laadukkaaseen merisuolaan. Ei kannata jättää suolaa pois, vaan vaihtaa se terveempään vaihtoehtoon.
Vierailija kirjoitti:
Otin itselleni hyvinvointivalmennuksen ja mun jodioidut suolat vaihdettiin laadukkaaseen merisuolaan. Ei kannata jättää suolaa pois, vaan vaihtaa se terveempään vaihtoehtoon.
Mistä saat tarvittavan jodin?
Vierailija kirjoitti:
No teet suolattomat eväät töihin niin ei tarvi käydä lounaalla. Leivot itse leipäsi, etkä käytä suolaa. Etkä käy ravintoloissa. Muutenhan voit itse tekemääsi syödä mitä vaan kunhan et käytä valmistamiseen suolaa.
Töissä mun nk. täyttyy syödä, joten hankalaa on. Eväille ei ole aikaa päivällä töissä.
Korvaa suola sitruunalla ja yrttimausteilla. Kannattaa ostaa luomuositruunoita ja pestä ne kuumalla vedellä ja ruokasoodalla puhtaiksi. Silloin myös sitruunan kuoren voi raastaa antamaan lisää makua ruokaan. Omassa suussani kala ilman sitruunamehua ja ruohosipulia on vajavaisen makuista.
Teet omat ruokasi, etkä laita suolaa. Erilaisia mausteita käyttämällä tulee oikein hyvää ilman suolaakin.
Kannattaa myös juoda vettä tarpeeksi, jos verenpaineet on korkeat. Veden juonti laskee paineita. Ilmeisesti siten natriumkloridi poistuu elimistöstä.
Saisin saada suolaa 2g päivässä. Se on tosi vähän. Siinä on kuitenkin nuo tarpeelliset.
Kuljeta omat ei ole vaikeaa.
Leivo itse leivät, lisää kasvista ruokiin.
Puuro aamupalaksi ja iltapalaksi marjoilla ja pähkinöillä. Suolaton.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö laadukas merisuola !😅 Ihan samaa natriumkloridia se on kun jodioitu suola. Ehkä 0,5 % epäpuhtauksia merisuolassa. Sitäpaitsi ihminen tarvitsee myös jodia
Kaikenlaisia hyvinvointivalmennuksia niitä onkin ja osa uskoo niihin
Vierailija kirjoitti:
Suolaton ruoka on epäterveellistä. Moni saa liikaa suolaa syömällä paljon leipää ja leikkeleitä. Jo leivässä on suolaa ja jos syö useamman siivun leikkeleen kanssa niin voi tulla liikaa.
Leipää puputetaan muutenkin ihan liikaa. Ihan turhaa hiilihydraattia, joka nostaa painoa.
Täysjyväleipä on terveellistä, ruis, kaura. Nissä on hyviä kuituja , proteiinia, rautaa ym.
Jodin merkittävimpiä lähteitä ovat maito, jodioitu ruokasuola, kala, kananmuna ja merilevä.
Onko lääkäri maininnut että pitää vältellä suolaa vai onko oma päähänpisto?