Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisi tehdä ruokavaliosta suolattoman?

Vierailija
23.04.2025 |

Mietin, kun jo työpaikalla lounaalla on suolaa. Leivässä on suolaa, kaikessa 

Puhumattakan ravintolaruoasta. Mitä söisi? 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lääkäri maininnut että pitää vältellä suolaa vai onko oma päähänpisto? 

Vierailija
2/18 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet ruokasi itse, puhtaissa raaka-aineissa ei ole suolaa. Jalostamattomat juurekset, lihat, kalat, jauhot jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teet suolattomat eväät töihin niin ei tarvi käydä lounaalla. Leivot itse leipäsi, etkä käytä suolaa. Etkä käy ravintoloissa. Muutenhan voit itse tekemääsi syödä mitä vaan kunhan et käytä valmistamiseen suolaa.

Vierailija
4/18 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaton ruoka on epäterveellistä. Moni saa liikaa suolaa syömällä paljon leipää ja leikkeleitä. Jo leivässä on suolaa ja jos syö useamman siivun leikkeleen kanssa niin voi tulla liikaa.

Leipää puputetaan muutenkin ihan liikaa. Ihan turhaa hiilihydraattia, joka nostaa painoa. 

Vierailija
5/18 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lääkäri maininnut että pitää vältellä suolaa vai onko oma päähänpisto? 

Kyllä, diagnoosin mukaa näin. Saisi todella vähän käyttää suolaa. 

Vierailija
6/18 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin itselleni hyvinvointivalmennuksen ja mun jodioidut suolat vaihdettiin laadukkaaseen merisuolaan. Ei kannata jättää suolaa pois, vaan vaihtaa se terveempään vaihtoehtoon.

Vierailija
7/18 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin itselleni hyvinvointivalmennuksen ja mun jodioidut suolat vaihdettiin laadukkaaseen merisuolaan. Ei kannata jättää suolaa pois, vaan vaihtaa se terveempään vaihtoehtoon.

Mistä saat tarvittavan jodin?

Vierailija
8/18 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No teet suolattomat eväät töihin niin ei tarvi käydä lounaalla. Leivot itse leipäsi, etkä käytä suolaa. Etkä käy ravintoloissa. Muutenhan voit itse tekemääsi syödä mitä vaan kunhan et käytä valmistamiseen suolaa.

Töissä mun nk. täyttyy syödä, joten hankalaa on. Eväille ei ole aikaa päivällä töissä. 

Vierailija
9/18 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaa suola sitruunalla ja yrttimausteilla. Kannattaa ostaa luomuositruunoita ja pestä ne kuumalla vedellä ja ruokasoodalla puhtaiksi. Silloin myös sitruunan kuoren voi raastaa antamaan lisää makua ruokaan. Omassa suussani kala ilman sitruunamehua ja ruohosipulia on vajavaisen makuista.

Vierailija
10/18 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet omat ruokasi, etkä laita suolaa. Erilaisia mausteita käyttämällä tulee oikein hyvää ilman suolaakin.

Vierailija
11/18 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös juoda vettä tarpeeksi, jos  verenpaineet on korkeat. Veden juonti laskee paineita. Ilmeisesti siten natriumkloridi poistuu elimistöstä. 

Vierailija
12/18 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin saada suolaa 2g päivässä. Se on tosi vähän. Siinä on kuitenkin nuo tarpeelliset. 

Vierailija
13/18 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljeta omat ei ole vaikeaa.

Leivo itse leivät, lisää kasvista ruokiin. 

Vierailija
14/18 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro aamupalaksi ja iltapalaksi  marjoilla ja pähkinöillä. Suolaton.

Vierailija
15/18 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/18 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö laadukas merisuola !😅  Ihan samaa natriumkloridia se on kun jodioitu suola. Ehkä  0,5  % epäpuhtauksia merisuolassa.  Sitäpaitsi ihminen tarvitsee myös jodia

Kaikenlaisia  hyvinvointivalmennuksia niitä onkin ja osa uskoo niihin 

Vierailija
17/18 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolaton ruoka on epäterveellistä. Moni saa liikaa suolaa syömällä paljon leipää ja leikkeleitä. Jo leivässä on suolaa ja jos syö useamman siivun leikkeleen kanssa niin voi tulla liikaa.

Leipää puputetaan muutenkin ihan liikaa. Ihan turhaa hiilihydraattia, joka nostaa painoa. 

Täysjyväleipä on terveellistä, ruis, kaura. Nissä on hyviä kuituja , proteiinia, rautaa  ym. 

Vierailija
18/18 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jodin merkittävimpiä lähteitä ovat maito, jodioitu ruokasuola, kala, kananmuna ja merilevä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän